درباره ورزشگاه میزبان فینال جام‌جهانی

فینال در کاسه خرما

ورزشگاه میزبان رده‌بندی جام‌جهانی را بیشتر بشناسید

غیرمنتظره‌‎های «الخلیفه»

ورزشگاه الخلیفه دوحه، همیشه چیزهای زیادی برای هواداران فوتبال دارد. غیرمنتظره‌هایی در راه است که آنها را در مرحله گروهی دو بار دیدیم، یک بار زمانی که تیم ملی انگلیس 6 بر 2 ایران را شکست داد و یک بار هم وقتی که تیم ملی ژاپن با نتیجه 2 بر یک آلمان را از پیش‌رو برداشت و یکی دیگر از شگفتی‌های جام را رقم زد. البته ژاپنی‌ها دومین شگفتی‌شان را در همین ورزشگاه انجام دادند، یعنی وقتی اسپانیای بزرگ را هم بردند.
کد خبر: ۱۳۹۱۰۵۷

 24 گل در 6 مسابقه
ورزشگاه الخلیفه که در پنج کیلومتری غرب مرکز دوحه قرار دارد در مرحله گروهی جام جهانی میزبان شش‌ مسابقه بود. اولی همان انگلیس و ایران بود که هشت گل در برداشت. سپس دومین دیدار غیرمنتظره را درون خودش جای داد و تماشاگران در آن شاهد شکست آلمان مقابل ژاپن بودند. در ادامه بازی‌های گروهی که در این ورزشگاه برگزار شد، ابتدا هلند و اکوادور یک بر یک مساوی کردند، سپس کرواسی 4 بر یک کانادا را مغلوب کرد. در بازی‌های بعدی سنگال 2بریک اکوادور را برد و در بازی بعدی، غیرمنتظره دیگری رقم خورد. باز هم پای ژاپنی‌ها در میان بود و این بار 2بر یک اسپانیا را بردند. 

 میزبان یک هشتم نهایی
ورزشگاه الخلیفه تا پیش از دیدار رده‌بندی در کل دیدارهای حذفی فقط یک بار میزبان بود که آن هم به هلند و آمریکا اختصاص پیدا کرد. این دیدار نیز با نتیجه 3 بر یک به سد هلند به پایان رسید. 

 و حالا رده بندی
رأس ساعت 18و30 دقیقه دیدار رده‌بندی دو تیم ملی کرواسی و مراکش شروع می‌شود. آنچه از رده‌بندی‌های تاریخ جام‌جهانی می‌دانیم این است که معمولا پرگل هستند و هیجان‌انگیز. امروز هم همین انتظار می‌رود. اصلا غیرمنتظره بودن ورزشگاه الخلیفه بخش دیگری از جذابیت‌های این مسابقه را بالا می‌برد. شاید این‌بار هم چیزهای جدیدی برای نمایش دادن داشته باشد. 

منبع: ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها