آنتون فوکوآ و ویل اسمیت از فیلم «رهایی» روایت می‌کنند

تفکر هالیوودی و بایکوت رنگین‌پوستان

صنعت سینمای روسیه به دنبال اختلاف با جهان غرب برسر مسأله جنگ اوکراین و تحریم‌های مربوط به آن از سوی اروپا و آمریکابازار خود در قاره آسیا را گسترش می‌دهد و در اولین قدم به دنبال افزایش همکاری‌های تولید و توزیع محصولات سینمایی خود با کشور هند است. اخیرا ۱۴ کمپانی تولید فیلم روسی مهمان طرف هندی بودند و روسکیون مهم‌ترین این کمپانی‌ها، مذاکرات مهمی با تولید و توزیع‌کنندگان سینمای هند داشته است.
کد خبر: ۱۳۹۰۱۰۴
نویسنده کیکاوس زیاری - گروه فرهنگ و هنر

در حالی که طرف روسی ۳۰ فیلم بلند سینمایی خود را در کنار تعدادی فیلم انیمیشن به مذاکره‌کنندگان طرف مقابل معرفی کرد، هندی‌ها امیدوارند بتوانند با نمایش عمومی این محصولات، تماشاگران جدید و بیشتری برای سالن‌های نمایش فیلم خود به‌دست بیاورند. در عین حال، آن‌ها امیدوارند بتوانند تعدادی از محصولات خود را نیز به همکاران روسی‌شان بفروشند.

رسانه‌های هنری روسی سفر هیات سینمایی به هند را بسیار مهم و مثبت ارزیابی کرده و می‌نویسند همکاری‌های مشترک بین دو کشور زمینه را برای حضور فعال‌تر سینمای روسیه در بقیه کشور‌های منطقه فراهم کرده و می‌تواند به عنوان اهرمی علیه تحریمات غرب به‌کار گرفته شود. آن‌ها به سابقه دوستی دیرینه بین صنعت سینمای دو کشور و هنرمندان آن اشاره کرده، می‌گویند راه برای تولید محصولات مشترک سینمایی هموار است. در دوران تسلط چپگرا‌ها در اتحاد شوروی سابق هم رابطه صمیمانه‌ای بین سینماگران دو کشور وجود داشت و در کنار ساخت محصولات مشترک، هنرمندان هندی برای فیلمبرداری فیلم‌های‌شان از لوکیشن‌های کشور‌های بخش آسیایی شوروی استفاده می‌کردند.

عالم سافو از مدیران روسکینو در رابطه با سفر هیات سینمایی روسیه به هند، چنین می‌گوید: «ما با گروهی ۴۰ نفره به هند آمده‌ایم تا جدیدترین محصولات روسی را به همکاران‌مان در این کشور معرفی کنیم. می‌دانیم که خریداران زیادی در هند هستند که تمایل به نمایش و اکران عمومی فیلم‌های روسی در کشور خود را دارند.

فیلم‌های روسی به‌گونه‌ای ساخته می‌شوند که برای تماشاگران کشور‌های همسایه هم می‌توانند جذابیت‌های لازم را داشته باشند و درباره مسائل و موضوعاتی صحبت می‌کنند که مربوط به مردم کشور‌های دیگر هم می‌شوند. داستان فیلم‌های روسی به نوعی جنبه عمومی و همگانی دارند و به همین خاطر، به‌راحتی می‌توانند مورد توجه و علاقه تماشاگران غیرروسی هم قرار بگیرند.»

سافو در عین حال، روی این موضوع تاکید می‌کند که او و همکارانش تنها برای فروش فیلم‌های‌شان راهی هند نشده و به دنبال امضای قرارداد‌هایی برای تولید تعداد بیشتری محصول مشترک هستند. در این رابطه، سافو به قرارداد همکاری‌های مشترک هند و روسیه اشاره می‌کند که سال ۱۹۹۳ بین طرفین امضا شد و هنوز به قوت خود باقی است. این مدیر هنری در گفتگو با نشریه ورایتی می‌گوید: «در این لحظه، تعداد زیادی از کمپانی‌های فیلمسازی روسی می‌خواهند کاری در هند انجام دهند و در کنار ساخت محصولات مشترک، برای فیلمبرداری فیلم‌های‌شان به این کشور بیایند. این فقط خواسته ما نیست، آن‌ها هم شعار همکاری‌های مشترک می‌دهند و فضا برای عملی کردن این اقدام آماده است.»

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها