هلند با غلبه بر آمریکا، یک گام به جام نزدیک‌تر شد

پرواز با دامفرایز

تفاوتی که هلندِ امسال با تمام هلند‌ها در ادوار مختلف جام‌جهانی دارد این است که به‌هیچ‌وجه ستاره و بازیکن بزرگی ندارد اما از آن طرف، خیلی راحت به گل می‌رسد و گل زدن به این تیم هم بسیار دشوار است. به ‌نظر می‌رسد لوئیس فن‌خال در آخرین روزهای دوران مربیگری‌اش می‌خواهد اثری ماندگار از خودش به‌جا بگذارد. این تیم که در گروه A به صدرنشینی رسید روز گذشته اولین دیدار مرحله حذفی جام 2022 را انجام داد و به یک برد راحت رسید.
کد خبر: ۱۳۸۹۳۲۹
نویسنده رضا پورعالی - گروه ورزش

تیم‌های فن‌خال که تا پیش از بازی دیروز 10بازی بدون باخت را در جام‌های جهانی تجربه کرده بودند در همان نیمه اول بازی با آمریکا کار را یکسره کردند و با دو گل به رختکن رفتند. شاگردان «گرگ پرهالتر» در تیم آمریکا در نیمه دوم توانستند یکی از گل‌ها را جبران کنند اما دنزل دامفرایز روز درخشان خود را با یک گل به اتمام رساند تا هلند اولین منتظر بازی روز جمعه خود در مرحله یک‌چهارم نهایی باشد. با حساب بازی دیروز، نارنجی‌پوشان برای ششمین‌بار توانستند به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنند. از طرف دیگر، تیم ملی آلمان برای پنجمین‌بار نتوانست از این مرحله صعود کند. آنها فقط یک‌بار و در جام‌جهانی2002 از این مرحله صعود کردند و در یک‌چهارم با یک گل به آلمان باختند.

02
 گل اول هلند به آمریکا توسط ممفیس دپای بعد از 20 پاس متوالی بازیکنان این تیم به ثمر رسید. این بیشترین پاس در تاریخ بازی‌های هلندی‌ها در جام‌جهانی برای رسیدن به یک گل است. 

43
 ممفیس دپای با گلزنی در بازی دیروز، تعداد گل‌هایش در تیم ملی کشورش را به عدد 43 رساند و دومین گلزن تاریخ نارنجی‌پوشان شد. بهترین گلزن تاریخ هلندی‌ها، راب فان‌پرسی با 50 گل است. 

22
 هلند با پیروزی دیروز یک سنت قدیمی‌اش را ادامه داد. لاله‌های نارنجی در 22بازی در جام‌جهانی هر باری که گل اول را زده، هرگز به‌عنوان بازنده، زمین را ترک نکرده است. 

03
 دنزل دامفرایز با یک گل و دو پاس گل به سومین بازیکنی تبدیل شد که در یک بازی جام‌جهانی روی سه گل هلند تاثیر مستقیم داشته است. پیش از او راب روزنبرینک و یوهان کرایف به چنین رکوردی رسیده بودند. 

32
 دالی بلیند 32 ساله با گلزنی در بازی دیروزبه دومین گلزن مسن در بازی‌های جام‌جهانی برای هلند تبدیل شد. پیرترین بازیکن در این زمینه فن‌برونکاست 35 ساله بود که در جام‌جهانی 2010 به اروگوئه گل زد.

19
 ژاوی سیمونز، ستاره جوان هلند دیروز به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمد تا فرصت تاریخ‌سازی به‌دست آورد. او با 19سال، جوان‌ترین بازیکن هلند در بازی‌های حذفی جام‌جهانی لقب گرفت.  

منبع:‌ ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها