روزگار خوش علی‌اکبری در وان چمپیونشیپ

ناک اوت آمریکا در ۳۹ثانیه

انتقادها و گلایه‌های ادامه‌دار از وزیر ورزش

آقای‌ سجادی دقیقا کجایی؟

این روزها و در حالی که همه نگاه‌ها به جام‌جهانی فوتبال و درخشش تیم‌های آسیایی است، در ورزش ایران هیچ خبر خوبی به گوش نمی‌رسد! این جمله اصلا شعاری نیست و اکثریت مردم ایران نیز از آن خبر دارند. اما حتی اگر مخاطب جدی ورزش نیستید، برای اطمینان بیشتر کافیست به چند سایت خبری سر بزنید.
این روزها و در حالی که همه نگاه‌ها به جام‌جهانی فوتبال و درخشش تیم‌های آسیایی است، در ورزش ایران هیچ خبر خوبی به گوش نمی‌رسد! این جمله اصلا شعاری نیست و اکثریت مردم ایران نیز از آن خبر دارند. اما حتی اگر مخاطب جدی ورزش نیستید، برای اطمینان بیشتر کافیست به چند سایت خبری سر بزنید.
کد خبر: ۱۳۸۹۲۹۵
نویسنده یگانه عصاری - گروه ورزش

از ثبت ورزش زورخانه‌ ای ایران به نام کشور آذربایجان در یونسکو تا پناهندگی رئیس فدراسیون بوکس و دو‌نفر از ورزشکاران این رشته به اسپانیا، از دلایل حذف تیم‌ملی فوتبال کشورمان در بزرگترین آوردگاه فوتبال جهان تا گلایه‌های بی‌امان مدیران‌عامل دو تیم استقلال و پرسپولیس از بی‌پولی.

در این بین اما مسئولان ورزش ایران گویا در خواب زمستانی هستند و کسی قرار نیست آنها را تکان بدهد تا از خواب بپرند.

وزیر ورزش هم که متولی ورزش ایران و در راس این مسئولان است به هیچ یک از این اتفاق‌ها واکنش خاصی نشان نمی‌دهد. کسی از حمید سجادی خبر ندارد؟

ثبت فرهنگ پهلوانی به نام آذربایجان

چند روز قبل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) از ثبت «فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای» به نام جمهوری آذربایجان خبر داد. یونسکو در حساب توییتر خود این خبر را تایید کرد و به جمهوری آذربایجان تبریک گفت. این اتفاق در حالی افتاد که ۱۲ سال پیش فدراسیون وقت ورزش زورخانه‌ای این رشته را در یونسکو به ثبت رسانده بود اما در سال‌های اخیر روسای فدراسیون به این دستاورد مهم بی‌اعتنایی کردند تا سرانجام آذربایجان از این غفلت تاریخی استفاده کند و این میراث گرانبها را به نام خود سند بزند. این در حالیست که حتی یک گود زورخانه در این کشور وجود ندارد و نکته جالب‌تر این‌که فدراسیونی با عنوان ورزش‌های زورخانه‌ای هم ندارند! البته ما فدراسیون ورزش زورخانه‌ای در کشورمان داریم اما گویا این اتفاق هنوز به گوش‌شان نرسیده است و این باره هیچ واکنشی نداشتند!
 
پناهندگی رئیس فدراسیون بوکس

پس از حل مشکل روادید بوکسورهای جوان ایران و اعزام آنها به مسابقات اسپانیا، حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس ایران به اسپانیا پناهنده شد و در پیامی به ورزشکاران ایرانی نیز اعلام کرد که هریک از آنها که بخواهند نیز می‌توانند به ایران بازنگردند! اتفاقی که البته افتاد و دو نفر از بوکسورها ابتدا ناپدید شدند و پس از چند روز مشخص شد که آرین‌ساعد پناه و مرتضی ریگی هم قرار نیست به کشور برگردند. آنچه در این بین اهمیت دارد، فشارهای بین‌المللی و سختی‌های بیشتری است که به سبب این پناهندگی، از این به بعد قرار است چه در مرحله صدور ویزا و چه در دیگر مراحل برای ورزشکاران ایرانی اتفاق بیفتد و انگار برای هیچکس اهمیتی ندارد.

کی‌ روش می‌ماند کی‌ روش می‌رود

پس از حذف تلخ تیم‌ملی ایران از جام‌جهانی قطر در مرحله گروهی حالا بحث ماندن یا نماندن کی‌روش در رسانه‌ها داغ است. وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد که تابع فدراسیون است و از هر تصمیمی که آنها در این باره بگیرند، حمایت می‌کند! فدراسیون هم هنوز تصمیمی در این باره نگرفته است. در شرایطی که آسیایی‌ها عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده‌اند و سه تیم از این قاره به مرحله حذفی جام‌جهانی صعود کرده‌اند، تیم ما با شایستگی فراوان به کشور بازگشته و هنوز مشخص نیست سرمربی‌اش به کار خود در این تیم ادامه می‌دهد یا خیر؟ 

همه گلایه دارند وزیر!

این فقط بخشی از اتفاق‌هایی است که در این چند وقت اخیر افتاده است و وزیر ورزش و جوانان گویا در کشور دیگری سمت وزارت دارد که واکنشی به این اتفاقات نشان نمی‌دهد و هیچ برخوردی هم در کار نیست. او از تصمیم‌های فدراسیون‌ها حمایت می‌کند و همه چیز امن و امان است! البته سجادی در این چند وقت که در قطر حضور داشت، از نزدیک شاهد تمامی اتفاق‌های فوتبالی بود و شرایط تیم‌ملی فوتبال را زیر نظر داشت. اما بی‌پولی استقلال و پرسپولیس، قرار گرفتن تیم‌تکواندو ایران در سراشیبی سقوط، پناهندگی چند نفر از ستاره‌های ورزش ایران از ابتدای سال تاکنون و اتفاق‌های تلخ ورزش قهرمانی و همگانی ایران همگی از چشمان آقای وزیر دور مانده است. این شرایط در حالی است که حال ورزش ایران اصلا خوب نیست و نمایندگان مجلس قرار بود چند وقت قبل طرح استیضاح او را کلید بزنند؛ درست چند روز قبل از شروع جام‌جهانی! اتفاقی که نیفتاد، سجادی به سفر تفریحی دوحه رفت، تیم‌ملی حذف شد و هر روز غمی دیگر به غم‌های ورزش ایران اضافه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها