رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج

شهرداری کرج پیشگام در اتصال به درگاه خدمات دولت الکترونیک

روزگار خوش علی‌اکبری در وان چمپیونشیپ

ناک اوت آمریکا در ۳۹ثانیه

امیر علی‌اکبری دو شب پیش یکی ازتماشایی‌ترین مبارزه‌های خود را در قفس به نمایش گذاشت. فایترایرانی که این روز‌ها در سازمان «وان چمپیونشیپ»، (ONE Championship) مسابقه می‌دهد، چهارمین مبارزه خود را در فیلیپین برگزار کرد. جایی که صد‌ها هوادار فیلیپینی آمده بودند تا با تشویق فایتر محبوب‌شان، شکست علی‌اکبری را ببینند.
کد خبر: ۱۳۸۹۴۴۰

«براندون ورا» مبارزی بود که کشتی‌گیر اسبق کشورمان به مصاف او رفت. فایتری اصالتا آمریکایی که تابعیت فیلیپین را دارد. براندون پیش از برگزاری این مسابقه کری‌های زیادی برای علی‌اکبری خوانده بود که بدون هیچ، چون و چرا او را شکست می‌دهد. براندون گر‌چه خوشامد‌گویی گرمی از ورود علی‌اکبری به فیلیپین به جا آورد، اما به او گفت که شکست بدی در انتظارش است و می‌خواهد ناک‌اوتش کند.
در مقابل هم مبارز ایرانی ساکت ننشست و برای این که به حریفش ثابت کند که اسیر اسم و رسم او نشده، پاسخ ادعا‌های این آمریکایی را داد. او به براندون گفت: «اینجا شهر توست، ولی من فقط به خاطر تو آمدم. قصد دارم ترا زمین بزنم، ولی با کشتی گرفتن. کشتی نقش زیادی در مبارزه من خواهد داشت.»

ناک‌اوت فایتر ۴۵ ساله
میدان مبارزه، اما تنها مکانی بود که عیار این دو فایتر را مشخص می‌کرد. شاید روی کاغذ خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند فایتر فیلیپینی پیروز این مبارزه سنگین باشد. رزومه براندون نشان می‌دهد نسبت به امیر علی‌اکبری سابقه بیشتر و نتایج بهتری در ام‌ام‌ای (MMA) دارد. براندون ۴۵ ساله یک مبارز باتجربه است که سابقه فعالیت در رشته‌های کیک بوکسینگ، کشتی و هنر‌های رزمی ترکیبی را دارد و صاحب رکورد چهار پیروزی در شش مسابقه خود است. با همه این‌ها در شبی که تماشاگران زیادی به سالن مسابقه آمده بودند تا از نزدیک مبارزه علی‌اکبری و براندون را ببینند، اما فایتر ایرانی یکی از نمایش‌های بی‌نقص خود را در قفس پیاده کرد و در ۳۹ ثانیه براندون را ناک‌اوت کرد. آن هم در شرایطی که طی یکی دو سال گذشته روی دور باخت و بدشانسی بود.
علی‌اکبری ۳۴ ساله از زمانی که با سازمان «وان‌چمپیونشیپ» همکاری می‌کند تا الان چهار مبارزه انجام داده که حاصل آن دو پیروزی و دو شکست بوده است. اولین مبارزه او برابر کانگ جی‌وون از کره‌جنوبی بود که شکست خورد. دومین مبارزه را هم مقابل آناتولی مالیخین از روسیه برگزار کرد که در این مسابقه نفسگیر هم مغلوب شد. سومین مبارزه هم با مائرو سریلی از ایتالیا بود که با برتری فایتر ایرانی همراه شد.

امیر علی‌اکبری پس از دومین پیروزی‌اش گفت: «ورا ضربات مشت فوق‌العاده‌ای دارد و شدیدا سرسخت است، اما او یک مبارز تک بعدی است که فقط یک استراتژی دارد. برنامه‌ام این بود که با فنون کشتی ورا را زمین بزنم و در واقع با او کشتی بگیرم. ورا تجربه رقابت در کشتی را ندارد. این در حالی است که کشتی نقش زیادی در مبارزات من دارد. گرچه این یک مسابقه MMA است، اما من کشتی را با ضربات مشت ترکیب می‌کنم تا به پیروزی برسم.» قهرمان اسبق کشتی فرنگی جهان به آنالیز خوب علیرضا استکی از فایتر فیلیپینی هم اشاره می‌کند: «خدا را شکر این بازی با پیروزی ختم به خیر شد. برای این دیدار سه ماه تمرین خیلی خوب داشتم. علیرضا استکی، مربی‌ام به خوبی حریف فیلیپینی را آنالیز کرده بود. کوچ خوب او تاثیر زیادی در پیروزی من داشت. برای اولین بار در این مبارزه با دو گارد مقابل فایتر فیلیپینی بازی کردم. با توجه به باتجربه بودن او نباید به هیچ عنوان ریسک می‌کردیم. خوشحالم به آن چیزی که می‌خواستیم، رسیدیم.» او که این پیروزی را به مردم تقدیم کرده، خطاب به آن‌ها گفت: «امیدوارم در این شرایط که حال مردم بد است توانسته باشم ذره‌ای دل آن‌ها را شاد کرده باشم. از همه کسانی که در کمپ سه ماه تمرینی کنارم بودند، تشکر می‌کنم و دست همه مردم را برای دعا‌هایی که کردند، می‌بوسم.»

همکاری خوش‌یمن با چمپیونشیپ
امیر علی‌اکبری در سال‌های ابتدایی حضور در قفس و ورزش ام ام‌ای با چند سازمان در کشور‌های ژاپن و روسیه فعالیت می‌کرد. او بعد از آن قراردادی برای پیوستن به UFC امضا کرد، اما برخی مشکلات از جمله تحریم‌ها اجازه ورود فایتر ایرانی به معتبرترین سازمان MMA را نداد. بعد از آن بود که این مبارز ایرانی با عبدالعزیز، یکی از مدیربرنامه‌های مطرح سطح جهان همکاری کرد؛ کسی که مدیر برنامه‌های حبیب ماگمدوف مبارز همیشه پیروز UFC هم محسوب می‌شود. فایتر سنگین وزن ایرانی بعد از همکاری با عبدالعزیز با سازمان «وان چمپیونشیپ» قراردادی منعقد کرد و به عضویت این سازمان درآمد. طبق صحبت‌هایی که از قبل مطرح شده، قرار بر این بوده که علی‌اکبری در مدت زمان یک سال و نیم، چهار مبارزه برای این سازمان انجام دهد و اگر به کمربند قهرمانی دست پیدا کرد، چهار مبارزه دیگر در یک سال برایش در نظر گرفته شود.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها