زن جوان که متهم است همسرش را با قرص‌برنج به قتل رسانده، با شکایت خانواده همسرش در برابر اتهام قتل دختر ۱۳ساله‌اش هم قرار گرفت. همسر و دختر این زن براثر مسمومیت با قرص‌برنج جان‌باختند. زن جوان مدعی است همسرش را مسموم کرده تا نتواند مهاجرت کند.
کد خبر: ۱۳۸۹۱۷۸

به گزارش جام جم آنلاین ، تیرماه سال ۱۳۹۷ با انتقال پیکر دختر ۱۳ساله‌ای به بیمارستانی در شرق تهران و مرگ مشکوک او، تحقیقات جنایی در این پرونده آغاز شد. بررسی‌ها نشان داد آرشیدا با علائم مسمومیت به بیمارستان منتقل و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده بود. پزشکان تلاش زیادی برای نجات جانش انجام دادند، اما او براثر مسمومیت شدید جان‌باخت.

مادر آرشیدا در تحقیقات گفت: «دخترم با خوردن قارچ دچار مسمومیت شد و او را سریع به بیمارستان انتقال دادم.» این درحالی‌بود که پزشکی‌قانونی علت مرگ دختر ۱۳ساله را مسمومیت با قرص‌برنج اعلام کرد. به این ترتیب مادر آرشیدا به نام رویا دوباره مورد تحقیق قرار گرفت و این‌بار ادعا کرد دخترش خودکشی نموده و برای حفظ آبرو موضوع قارچ را مطرح کرده بود.

پرونده مرگ دختر ۱۳ساله با موضوع خودکشی بسته شد تا این‌که سه ماه بعد پدر آرشیدا با علائم مسمومیت به بیمارستان انتقال یافت و به‌طور مشکوکی جان‌باخت. کارشناسان پزشکی‌قانونی مرگ او را هم مسمومیت با قرص‌برنج اعلام کردند.

رویا به‌عنوان مظنون تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: «شوهرم قصد مهاجرت از ایران را داشت و من با این موضوع مخالف بودم. او قصد داشت به زور من و دخترمان را با خود ببرد. برای این‌که از این تصمیم منصرف شود، به فکرم رسید به او قرص‌برنج بدهم تا زمینگیر شود. به همین دلیل چند قرص‌برنج را پودر کردم و داخل کپسول ریختم و به او دادم، اما افشین براثر شدت مسمومیت جان‌باخت. باور کنید قصد کشتن او را نداشتم.»
در ادامه تحقیقات روی این پرونده، ماموران به ارتباط پنهانی رویا و پسری به نام فریبرز پی برده و او را دستگیر کردند. فریبرز در تحقیقات گفت: «مدتی قبل در خیابان با رویا آشنا شدم و از متاهل‌بودن او خبر نداشتم. چند بار تلفنی با هم صحبت کرده بودیم و از نقشه‌اش خبری نداشتم.»

دفاعیات در دادگاه

با تکمیل تحقیقات در دادسرای جنایی تهران پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه دوازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در جلسه محاکمه، اولیای‌دم افشین برای رویا درخواست قصاص کردند.
رویا هم در دفاعیاتش گفت: «من و افشین اختلافی با هم نداشتیم و فقط نمی‌خواستم مهاجرت کنیم. قصدم این بود همسرم با خوردن قرص‌برنج بیمار شود و توان مهاجرت را از دست بدهد. فکر می‌کردم مصرف این قرص‌ها باعث شود او چند ماهی در بیمارستان بستری شده و بعد به خانه بیاید، اما بعد از خوردن قرص‌ها حالش بد شد و جان‌باخت. اتهام قتل را قبول‌ندارم.»

فریبرز هم در دفاعیاتش مدعی شد من از نقشه قتل خبر نداشتم و چند بار تلفنی با رویا صحبت کردم.
قضات دادگاه در پایان دادگاه وارد شور شده و قرار بازداشت رویا را صادر کردند.

شکایت جدید از رویا

پس از این جلسه خواهر و برادر افشین شکایت جدیدی را علیه رویا مطرح کرده و خواستار رسیدگی دوباره به پرونده مرگ آرشیدا شدند. آن‌ها در شکایت خود گفتند: آرشیدا هم مانند برادرمان با قرص‌برنج مسموم شد و جان‌باخت. آن زمان رویا ما را فریب داد و فکر کردیم دختر برادرم خودکشی کرده است. ما تصور می‌کنیم رویا، دخترش را هم به قتل رسانده و درخواست داریم به این موضوع رسیدگی کنید.
قضات با طرح این شکایت، پرونده را به دادسرای جنایی تهران بازگرداندند تا درباره مرگ آرشیدا تحقیقات دوباره صورت گیرد و فرضیه قتل دختر نوجوان به دست مادرش را بررسی کنند.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها