صنعت تلویزیون هنگ‌کنگ که تلاش دارد با تولید مجموعه‌های جذاب و سرگرم‌کننده تماشاگران بومی را به سمت خود بکشاند، در تازه‌ترین حرکت هنری به دنبال تولید دو مجموعه پرتحرک و اکشن برمبنای داستان دو فیلم بسیار موفق صنعت سینمای کشور خود است.
کد خبر: ۱۳۸۸۹۵۸
نویسنده مهکامه درودی - گروه رسانه

با آغاز کار نگارش فیلمنامه‌های دو مجموعه «بی‌باک» (که با عنوان «نترس» هم معرفی شده) و «جنگ سرد»، علاقه‌مندان و دوستداران آثار پلیسی حادثه‌ای هنگ‌کنگی متوجه شده‌اند این دو فیلم بسیار موفق هنگ‌کنگی قرار است صاحب نسخه‌هایی برای قاب کوچک شوند. تحلیلگران اقتصادی سینما از این دو نسخه سینمایی به عنوان پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای هنگ‌کنگ نام می‌برند و منتقدان سینمایی هم یکصدا تحسین‌کننده آن‌ها بوده‌اند. هر دو فیلم نمایش‌های بسیار موفقی در چین و بسیاری از کشور‌های قاره آسیا و همچنین اروپا و استرالیا داشته‌اند.

برای همین اهل فن می‌گویند دو نسخه تلویزیونی بی‌باک و جنگ سرد هم، زمان پخش خود سروصدای زیادی به پا کرده و موفقیت نسخه‌های سینمایی را تکرار خواهندکرد. بیل‌کونگ، تهیه‌کننده سرشناس هنگ‌کنگی که در کارنامه‌اش آثار پرفروش و تحسین‌شده‌ای، چون «شکار هیولا» و «ببر خیزان، اژد‌های پنهان» را دارد، تولید اقتباس‌های تلویزیونی جنگ سرد و بی‌باک را به عهده گرفته است.

بی‌باک سال ۲۰۰۶ اکران عمومی شد و داستانش با بهره‌گیری از هنر‌های رزمی و کونگ‌فو، جت لی را در نقش اصلی خود داشت. لی که از چهره‌های مطرح سینمای شرق آسیا در سطح جهانی است، در این فیلم نقشی ویژه داشت و در قالب شخصیت استاد و موسس فدراسیون هنر‌های رزمی کشور ظاهر شد.

جنگ سرد هم با اکران عمومی در سال ۲۰۱۲ تعجب و شگفتی تماشاگران و منتقدان را به همراه داشت. داستان فیلم در دل اداره پلیس هنگ‌کنگ رخ می‌داد و ماجرا‌های یک خبرچین در داخل این اداره را به نمایش گذاشت. آرون کواک، تونی لیونگ و چارلی یانگ نقش‌های اصلی این اکشن دلهره‌آور را بازی کردند. جنگ سرد صاحب قسمت دومی هم در سال ۲۰۱۶ شد که چو یون فت را هم در خدمت گرفت و توانست به موفقیتی بالاتر از قسمت اول دست پیدا کند.

به گفته کونگ: «ما امتیاز برگردان تلویزیونی هر دو فیلم را به‌صورت قانونی خریداری کرده‌ایم و اطمینان داریم تماشاگران استقبالی بالا از نسخه‌های جدید خواهندکرد. این روز‌ها مشغول انتخاب عوامل تولید هستیم و احتمال بسیارزیادی وجود دارد که از جت لی، چو یون فت و آرون کواک هم دعوت به همکاری کنیم. فیلمنامه نسخه‌های تلویزیونی به صورت طبیعی تفاوت‌هایی با فیلم‌های سینمایی خود خواهندداشت. ما داستان‌های هر دو فیلم را بسط و گسترش داده و شخصیت‌ها و ماجرا‌هایی تازه به آن‌ها خواهیم افزود. هدف اصلی ما برقراری پلی ارتباطی بین دو صنعت سینما و تلویزیون هنگ‌کنگ است و فکر کنم فیلم‌هایی که در ابتدای کار برای این منظور انتخاب کرده‌ایم، انتخاب‌های معقول و درستی هستند.» 


روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها