وزیر رفاه، کار و تعاون اجتماعی:

استفاده از کالابرگ اختیاری است

وزیر رفاه، کار و تعاون اجتماعی با بیان اینکه استفاده از کالابرگ اختیاری است، گفت: نظر به اینکه مصرف پروتئین در کشور کاهش پیدا کرده، افراد مختار هستند با این کارت پروتئین خریداری کنند.
وزیر رفاه، کار و تعاون اجتماعی با بیان اینکه استفاده از کالابرگ اختیاری است، گفت: نظر به اینکه مصرف پروتئین در کشور کاهش پیدا کرده، افراد مختار هستند با این کارت پروتئین خریداری کنند.
کد خبر: ۱۳۸۸۸۸۷

به گزارش جام جم آنلاین، صولت مرتضوی وزیر رفاه، کار و تعاون اجتماعی ظهر امروز (چهارشنبه ۹ آذرماه) در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با توجه به آنچه در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ آمده مکلف هستیم که سازوکار کالابرگ را تقویت کنیم، گفت: همکاران ما در وزارت کار با همکاری وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت جلساتی داشتند که در نتیجه آن بستر این کار فراهم شده است.

وی افزود: این طرح در چند شهرستان به صورت موردی اجرایی شد که بازخورد خوب و مطلوبی گرفتیم. در حال حاضر استان هرمزگان را به عنوان استان نمونه با آزمایشی انتخاب کرده‌ایم. ستادهای استانی و شهرستانی در این زمینه تشکیل شده است.

وزیر کار عنوان کرد: موضوع استفاده از کالابرگ اختیاری است، یعنی کسانی که بخواهند می‌توانند از آن استفاده کنند یا اینکه از مبلغ نقدی آن استفاده کنند. نتیجه این گزارشات و اقدامات در آینده به استحضار مردم خواهیم رساند.

مرتضوی گفت: فرایند به این شکل است که کارت الکترونیکی افراد معادل مبلغ یارانه شارژ می‌شود، نظر به اینکه مصرف پروتئین در کشور کاهش پیدا کرده افراد مختار هستند در بازه زمانی مشخص با این کارت، پروتئین خریداری کنند یا اینکه زمانی که یارانه به حساب افراد واریز می‌شود، پول آن را برداشت کنند.

وی همچنین درباره مطالبات سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد: دولت در این زمینه همراهی خوبی کرده است؛ دولت سیزدهم در حوزه مطالبات سازمان تأمین اجتماعی دو گام بلند برداشته است؛ اول اینکه ۹۲ هزار میلیارد تومانی که مطالبات انباشته این سازمان در سنوات گذشته بود را پرداخت کرد. همچنین در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

مرتضوی ادامه داد: به این طریق به صورت سنواتی تعهدات دولت نسب به تأمین اجتماعی در حال پیش‌بینی و پرداخت است. از طرفی مقرر شده که سهام یکی از شرکت‌های بزرگ بابت مطالبات واگذار شود که تشریفات اداری آن در حال انجام است.

وزیر کار بیان کرد: خوشبختانه کسری منابع تأمین شده و حقوق بازنشستگان در فرصت‌های قانونی یعنی سر ماه پرداخت می‌شود. تا پایان امسال هیچ دغدغه‌ای در این زمینه نداریم و بازنشستگان نیز هیچ نگرانی نداشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها