اختلافات خانوادگی و موانعی که بر سر راه ازدواج یک زوج وجود دارد و همچنین بازگویی مشکلات تنهایی آدم‌ها به‌خصوص بعد از مرگ همسران‌شان، در نگاه اول شاید چندان سوژه مناسب و جذابی برای یک مجموعه طنز نباشد اما وقتی پای سعید آقاخانی و رضا عطاران به‌عنوان کارگردان و مشاور به آن پروژه باز می‌شود، همه معادلات به هم می‌ریزد.
کد خبر: ۱۳۸۶۷۶۶
نویسنده زینب علیپور طهرانی - گروه رسانه

چون آن‌ها با چنین سوژه و داستانی که می‌تواند دغدغه جدی و مهمی باشد، توانستند یک مجموعه طنز بسازند.

مجموعه «زن بابا» که در نوروز۱۳۸۹ از شبکه سه پخش شد و به‌دلیل حضور این دو نفر و بازیگران طنازی که در آن ایفای نقش کردند مخاطبان این شبکه را ۱۵ شب با خود همراه کردند. از جمله حضور زنده‌یاد سیروس گرجستانی در نقش عزیز آقا، پیرمردی که با پسر در شرف ازدواجش یعنی بهبود با بازی علی صادقی زندگی می‌کرد، اما تنهایی او پس از مرگ همسرش او را به پیرمرد تنها و درمانده و نا‌امیدی تبدیل کرده بود.

از طرفی با برادر همسرش محمود با بازی محمد کاسبی بر سر ارث اختلافاتی داشت که همین اختلاف باعث می‌شد فرزندان‌شان برای ازدواج با موانعی روبه‌رو شوند. زنده‌یاد گرجستانی با وجود این‌که در اغلب سکانس‌های این مجموعه جدی بازی می‌کرد و هر از گاهی رگه‌های طنز در بازی‌اش دیده می‌شد، اما بسیار دلنشین نقش عزیز آقا را ایفا کرد. به‌خصوص این‌که توانست مشکلات روحی و روانی یک پیرمرد تنها را به‌خوبی در بازی‌اش نشان بدهد. در کنار او بازیگران دیگری، چون محمد کاسبی، مهران غفوریان، علی صادقی، رامین ناصر نصیر، خشایار راد، زنده‌یادان محمود بهرامی و حلیمه سعیدی حضور داشتند که همگی تجربه بازی در آثار طنز را دارند و یکی دیگر از دلایل جذابیت این سریال حضور این بازیگران بود.

به‌خصوص این‌که تکیه‌کلام‌های برخی از آن‌ها از جمله زنده‌یاد حلیمه سعیدی در نقش سوری خانم به دل مخاطب نشسته بود و مدام بین همه تکرار می‌شد. سعید آقاخانی هم با توجه به شناخت و درک درستی که از مقوله طنز و کمدی داشت و تقریبا با این تیم در سال ۱۳۸۴ سریال «متهم گریخت» را کار کرده بود، توانست مدیریت و هدایت درست و بجایی در زن‌بابا داشته باشد.

زن بابا در دل خود پیام‌های مهمی داشت. از جمله می‌توان به تنهایی و ازدواج والدین بعد از مرگ همسران‌شان اشاره کرد که نکته بسیار مهمی است. نکته بعد بحث ارث و میراث است و مشاجره‌ها و اختلافاتی که برای خواهر‌ها و برادر‌ها در این زمینه پیش می‌آید. در نهایت این‌که بازپخش چنین سریال‌های طنزی که حاوی پیام‌های اخلاقی و انسانی مهمی است، می‌تواند تاثیرگذار باشد. این مجموعه هم‌اکنون از شبکه آی‌فیلم بازپخش می‌شود.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها