آیت‌ا... سلیمانی، نماینده خبرگان در گفتگو با «جام‌جم» بیان کرد

گام‌بلند نماینده‌رهبری برای کاهش آلام قوم‌بلوچ

اشخاص و اقوام بیش از هرچیزی خواهان توجه و احترام هستند. بلوچ‌ها هم از این قاعده مستثنا نیستند. قومی که در طول تاریخ در نضج و شکوفایی تمدن ایرانی سهیم بوده و در مقاطع تاریخی از کیان مملکت و تمامیت آن دفاع کرده و در طول دوران انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس هم همراه و همگام با ملت انقلابی ایران بوده‌است.
کد خبر: ۱۳۸۶۷۵۹

با توجه به همین خصیصه‌هاست که رهبر انقلاب همواره از خاطرات خود در دوران تبعید به شهرستان ایرانشهر به شیرینی یاد می‌کنند.

متاسفانه در جریان آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر، حادثه تلخ جمعه ۸ مهر در زاهدان اتفاق افتاد و خانواده‌هایی عزادار شدند. دیروز حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری جوان‌ترین امام‌جمعه تهران و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه به نمایندگی از رهبر انقلاب اسلامی در راس هیاتی به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد تا ضمن دیدار با اقوام، سران طوایف و ریش‌سفیدان از بازماندگان این حادثه تلخ دلجویی کند. بی‌شک با توجه به رویه مردمی رهبر انقلاب و نگاهی که ایشان نسبت به اقوام و طوایف تمدن‌ساز ایرانی دارند این حرکت می‌تواند گامی بلند برای کاهش آلام و درد‌های مردم این منطقه باشد و همچنین شرایط را برای بازگشت آرامش به منطقه فراهم کند. دیدار و گفت‌وگوی حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با مولوی عبدالحمید، امام‌جمعه اهل سنت شهرستان زاهدان یکی دیگر از برنامه‌های دیروز نماینده رهبر انقلاب بود تا زمینه‌ساز شکل‌گیری تفاهمات برای مدیریت تنش و التهابات جاری و رفع برخی نگرانی‌ها و دغدغه‌ها باشد.

گامی بلند برای بازگشت آرامش به منطقه

در همین زمینه آیت‌ا... عباسعلی سلیمانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و نماینده پیشین، ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه سابق زاهدان در گفت‌وگویی با جام‌جم، این سفر را اقدامی ارزشمند و مثبت خواند و ابراز امیدواری کرد این کار گامی برای بازگشت آرامش به منطقه باشد. وی با بیان این‌که قوم بلوچ همواره همبستگی خود را با ایران اسلامی اعلام کرده، خاطرنشان کرد: بلوچ‌ها اعم از شیعه و سنی هیچ‌گاه گرایشی به خارج از کشور نداشته‌اند و همیشه خواهان حفظ تمامیت ارضی کشور بودند.

ارادت قوم بلوچ به رهبری

نماینده مجلس خبرگان رهبری مردم سیستان و بلوچستان را از علاقه‌مندان رهبر انقلاب دانست و تصریح کرد: مردم این منطقه در زمان تبعید حضرت آقا در دوران ستم‌شاهی همواره با مهر و محبت با ایشان برخورد کردند و زمانی که در اسفند ۸۱ رهبری سفری به این استان داشتند مردم پیشتر بیش از ۲۰ روز در اطراف خیابان‌ها و بلوار‌ها چادر زدند و منتظر استقبال از ایشان بودند که این موضوع ناشی از علاقه و غیرت فراوان مردم این منطقه نسبت به رهبر معظم انقلاب است.

حضور گسترده در انتخابات

نماینده پیشین، ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به حضور شکوهمند مردم این منطقه در بسیاری از عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: اهالی این خطه با حساسیت تحولات مربوط به کشور را دنبال می‌کنند و در ایام انتخابات به‌ویژه ریاست‌جمهوری اخیر که نمایشی از اقتدار بود، مشارکت بالای ۹۰ درصد را برای خود ثبت کردند.

تفقد‌ها و دلجویی‌ها حتما اثر گذار است

سلیمانی با ابراز تاسف از وقوع حادثه‌ای تلخ در هشتم مهر در زاهدان گفت: آنچه در این منطقه اتفاق افتاد جدای از اتفاقاتی بود که در برخی نقاط دیگر کشور رخ داد و با توجه به سفر آقای حاج‌علی اکبری به عنوان نماینده رهبری به این استان، امیدوارم با تفقد‌ها و دلجویی‌هایی که صورت می‌گیرد، تنش‌ها و التهابات به سرعت کاهش پیدا کند. وی دیدار نماینده رهبری با خانواده‌های کشته‌شدگان حادثه مذکور را زمینه‌ای برای کاهش آلام بازماندگان دانست و تصریح کرد: آسیب‌دیدگان این رخداد اگر مشمول این مهر و عنایت قرار بگیرند، قطعا این اقدام را قدر می‌دانند و خود را مدیون نظام خواهنددانست.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها