استاندار کرمان در جمع کارگران معادن زغالسنگ:

کارگران ضلع اصلی اشتغال هستند

استاندار کرمان در جمع کارگران معدن زغالسنگ پابدانا بابیان اینکه کارگران ضلع اصلی اشتغال هستند گفت:در مسائل کارگری استان به هیچ وجه زیاده‌خواهی و سوء‌استفاده نبوده است.
کد خبر: ۱۳۱۸۹۶۹
به گزارش جام جم آنلاین  کرمان؛علی زینی‌وند در سفر به شهرستان کوهبنان و در جمع کارگران معدن اصلی زغال سنگ پابدانا بخش طغرالجرد، از کارگران قدردانی کرد که خواسته های خود را منطقی و به دور از احساسات و با توجه به واقعیات قوانین و مسائل دولتی مشکلات خود را بیان می کنند.

وی به انتخابات ۲۸ خرداد ماه نیز اشاره داشت و افزود: رسالت ما حضور پرشور در انتخابات و تسلیم نشدن در مقابل فضای سهمگین عدم حضور در انتخابات است، همه باید آزادانه از حق خودشان استفاده کنند.

 وی افزود:نوع مشارکت ما در انتخابات، ۲۹ خرداد را برای ما در دنیا متفاوت خواهد کرد و شما می توانید آزادانه تر و با زندگی بهتر و یا سخت تر زندگی کنید و تک تک رای ما برای کشور مهم است.

استاندار کرمان گفت: حضورم در بین کارگران و معدن زغالسنگ اعتقاد قلبی است که باید در دل کار رفت و کارها را پیش برد. جان ما از فردی که ۲۵ سال در معدن کار می کند بالاتر نیست.

وی ابراز داشت: حضورم تبلیغی و پوپولیستی نیست و برای تبلیغ هیچ کاندیدایی هم نیامده ام؛ ما فقط مجری انتخابات هستیم و به مدیران هم تاکید کردیم که اگر ذره ای جانبداری از فرد خاصی داشته باشند آنها را عزل می کنم.

زینی وند،کارگران را ضلع اصلی اشتغال دانست و گفت:به نظر من دولت و کارفرما همیشه باید قوانین را به نفع کارگر تفسیر کنند و حق و حقوق را در چارچوب مثلث کار، کارگر و کارفرما پیش ببرند.

وی با بیان اینکه درمرور مسائل کارگری استان به هیچ وجه زیاده‌خواهی و سوء استفاده ندیدم و این باید حفظ شود ابراز داشت:در فضای امنیتی حق و حقوق کارگران مظلوم گم می‌شود.

استاندار کرمان بیان کرد: در ارتباط با مسائل کارگری استان هر آنچه در توان اداره کار، تامین اجتماعی، نمایندگان مجلس، شرکت زغالسنگ بوده پیگیری می کنند، اما رفع مشکل خلاء بیمه ای کار دشواری است که باید انجام دهیم و با دسته بندی آنها به تدریج بتوانیم حق و حقوق کارگران داده شود.

زینی وند،در خصوص راه اندازی مرکز امداد و نجات زغالسنگ گفت: برای رفع مشکل زمین و پاسخ سریع استعلام ها به مدیران مربوطه تکلیف می کنیم تا سریعا انجام گیرد.

استاندار کرمان همچنین بر آموزش کارگران و تامین حداکثری ایمنی را برای کارگران تاکید کرد وگفت: مسئولان زمانی که سختی کار کارگران را ببینند، فهم درستی از مسائل خواهند داشت و هر چه به نفع کارگر باشد از آن دفاع می کنند، واقعا باید سن خدمتی را پایین آورد و مشکلات بیمه ای و درمانی آنها را حل کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها