رئیس مرکز صدور مجوزهای پلیس راهور تهران بزرگ تشریح کرد:

قانون تبلیغات روی بدنه خودروها

رئیس مرکز صدور مجوزهای پلیس راهور تهران بزرگ، قانون تبلیغات روی بدنه خودروها را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۳۸۴۹۳۱

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ رابعه جوانبخت، رئیس مرکز صدور مجوزهای پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی «شهر امن» ضمن تسلیت حمله تروریستی به نمازگزاران حرم شاهچراغ در مورد قوانین تبلیغات روی بدنه خودروها گفت: حواس پرتی یکی از عوامل تصادفات در سطح شهرها است که تبلیغات روی بدنه خودروها یکی از آنها است.

وی افزود: ماده 207 آیین نامه راهنمایی و رانندگی اشاره دارد که نصب یا الصاق هرگونه آگهی و تصویر بر روی بدنه داخلی یا خارجی خودرو از جمله شیشه ها ممنوع است و تنها در صورتی اجازه این کار را دارد که ضوابطی را رعایت کند تا میزان خطرپذیری ناشی از آن به حداقل برسد؛ از جمله این ضوابط می‌توان به عدم استفاده از کلمات لاتین یا استفاده معادل های فارسی به اختصار اشاره کرد.

جوانبخت در مورد قوانین و چگونگی دریافت مجوز لازم برای نصب آگهی در خودروها گفت: اولین گام برای این کار این است که شخص حقوقی نامه درخواست خود را با امضای بالاترین مقامی که از طریق آن شرکت دارد به پلیس راهنمایی رانندگی تحویل دهد.

وی گفت: اصل اساسنامه شرکت یا کپی برابر اصل، آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی به اضافه نشان و نام شرکت، سند مالکیت یا کارت شناسایی خودروها به همراه برگه خلافی صفر شده خودرو از جمله دیگر مدارک لازم برای درخواست مجوز تبلیغات در خودروها است. همچنین قرارداد بین شخص و شرکت هم باید ضمیمه مدارک باشد.

جوانبخت افزود: مجوز لازم پس از بررسی مدارک گفته شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی در صورت تایید صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: برای اینکه درخواست ها یکسان سازی شود ضوابطی برای آگهی در خودرو‌ها در نظر گرفته شده است که بر اساس آن در خودروهای سواری آگهی های روی درب ها باید در ابعاد 25 در 30 برای طرفین درب های جلو، برای مینی بوس 110 در 60 برای طرفین بدنه خودرو، برای وانت بار 25 در 30 سانتی متر است که می‌توانند با ابعاد 60 در 100 سانتی متر هم تبلیغات روی درب های اتاق بار داشته باشند. کامیونتها نیز می‌توانند با ابعاد 40 در 50 برای درب های طرفین کابین و ابعاد 170 در 80 سانتی متر روی درب های طرف اتاق بار خود می‌توانند تبلیغات داشته باشند.

وی در مورد کامیون ها و اتوبوس ها گفت: تبلیغات در کامیون ها با ابعاد 40 در 50 برای درب های طرف کابین راننده و ابعاد 90 در 180 سانتی متر برای طرف اتاق بار و همچنین تبلیغات در اتوبوس ها هم با ابعاد 180 در 90 سانتیمتر برای درب های طرفین خودرو باید باشد.

مالکان خودروهای دارای تبلیغات با اتمام محدوده زمانی تعیین شده مجوز خود باید برای تمدید آن پیگیری کنند در غیر این صورت از سوی همکاران ما با کد 2069 جریمه و اعمال قانون می‌شوند.

وی در مورد نصب پلاک سوم هم گفت: ابعاد پلاک سوم در صورت نصب باید در محدوده 80 در 35 سانتی متر باشد.

سرهنگ جوانبخت تصریح کرد: مجوزهای گفته شده تنها برای تردد در شهر تهران صادر می‌شوند و در صورتی که خودروهایی فعالیت های بین شهری یا بین استانی دارند باید برای استانهای خود مجوز بگیرند.

رئیس مرکز صدور مجوزهای پلیس راهور تهران بزرگ گفت: مجوزهای ارائه شده تنها یکسال مهلت استفاده دارد چرا که پس از یکسال ممکن است هرگونه تغییراتی میان مالک خودرو و شرکت مالک تبلیغ ایجاد شده باشد که باید بروز شود. پس باید با سر رسید پایان مهلت قانونی استفاده یکساله از این مجوز برای تمدید آن اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها