وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای سریلانکایی:

برخی از کشورهای غربی به دنبال ایجاد ناامنی در ایران هستند

هشدار وزیر خارجه کشورمان به طرف‌های اروپایی:

مسیر غیرسازنده و شکست خورده سال‌های قبل را ادامه ندهید

وزیر خارجه ایران با اشاره به لیست تحریم‌های کشورمان علیه اشخاص حقیقی و حقوقی اروپایی گفت: به طرف‌های اروپایی هشدار می‌دهم که مسیر غیرسازنده تکراری و شکست خورده سال‌های قبل را ادامه ندهند.
وزیر خارجه ایران با اشاره به لیست تحریم‌های کشورمان علیه اشخاص حقیقی و حقوقی اروپایی گفت: به طرف‌های اروپایی هشدار می‌دهم که مسیر غیرسازنده تکراری و شکست خورده سال‌های قبل را ادامه ندهند.
کد خبر: ۱۳۸۴۶۳۷

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری مشترک با همتای بلاروسی خود گفت: سفر وزیر بلاروس به دعوت اینجانب انجام شده و گفتگوهای بسیار مهمی در دیدار با وزیر امور خارجه بلاروس انجام شد و آخرین وضعیت توافقات انجام شده بویژه کمیسیون مشترک اقتصادی مورد بررسی ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: در رابطه با همکاری‌های اقتصادی و تجاری رشد خوبی را شاهد هستیم و انتظار داریم با برنامه ریزی صورت گرفته نسبت به افزایش مراودات شاهد گسترش تبادلات اقتصادی بین دو کشور باشیم. ظرفیت فراوانی بین دو کشور وجود دارد و ما بخش‌های فنی، اقتصادی و تجاری این زمینه‌ها را مورد شناسایی قرار دادیم و به سرعت در اجرای توافقات در بخش دولتی و خصوصی مصمم هستیم. آخرین وضعیت پیشرفت طرح‌های مشترک در حوزه محتلف از جمله ترانزیت کالا و تجهیزات صنعتی و فناوری‌های نو را که در دستور کار دو کشور است مورد توجه جدی قرار دادیم.

وزیر خارجه ایران ادامه داد: در زمینه تسهیل همکاری‌های کنسولی برای روان سازی تردد اتباع دو کشور بویژه، فعالان اقتصادی، رانندگان ترانزیت و گردشگران همکاری داریم. همچنین مقابله موثر با تحریم‌ها از دیگر محورهای مذاکره امروز بود. مصمم به همکاری دو جانبه، بین‌المللی و منطقه‌ای با بلاروس هستیم.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به لیست تحریم‌ های ایران علیه اروپایی‌ ها گفت: ما در پاسخ به اقدام غیرسازنده اروپا امروز لیست جدیدی از تحریم‌های جمهوری اسلامی علیه 8 نهاد و 12 شخص مربوط به اتحادیه اروپا را منتشر کردیم. این اشخاص و نهادها اقدام به حمایت و تشویق به ترور افراط گرایی و خشونت کرده بودند که از نظر ما این اماکن و اشخاص مصادیق تروریسم تعریف می‌شوند و در این چارچوب با آنها برخورد خواهد شد. به طرف‌های اروپایی هشدار می‌دهم که مسیر غیرسازنده تکراری و شکست خورده سال‌های قبل را ادامه ندهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها