سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:

مطالعات جامع رودخانه ارس در آذربایجان شرقی انجام می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی:

نظام آماری شفاف و پاسخگو از ضروریات حکمرانی مطلوب است

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: نظام آماری شفاف و پاسخگو از ضروریات حکمرانی مطلوب بوده و داده‌های آماری دقیق و به‌هنگام زیربنای توسعه به‌شمار می‌آید.
کد خبر: ۱۳۸۴۱۷۱

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: محمد فرشکاران، ضمن گرامی داشت روز ملی آمار و برنامه ریزی اظهار کرد: بیش از 70 سال از شکل‌گیری نظام برنامه‌ریزی توسعه در ایران می‌گذرد؛ با این وجود شاهد عدم تعادل‌ها در کشور هستیم، که این مسئله می‌تواند نتیجه عدم وجود برنامه‌ریزی آگاهانه، دقیق و کارا در راستای توسعه پایدار باشد.

وی افزود: بدون شک نبود آمار قابل اعتماد، قدرت تصمیم‌گیری آگاهانه در مسائل مختلف را از بین برده و هزینه‌های زیادی را بر جامعه تحمیل می‌کند.

فرشکاران تصریح کرد: برای رشد پایدار و توسعه در تمام بخش‌ها و تحقق اهداف استراتژیک برنامه‌های توسعه‌ای، وجود نظام آماری چابک، پیشرو و پاسخگو از ضروریات جامعه خواهد بود که می‌کوشد عوامل مختلف را به‌طور هنرمندانه‌ای در راستای دستیابی به رشد و توسعه پایدار کشور سازماندهی کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی اذعان داشت: بدون شک نظام آماری شفاف و پاسخگو از ضروریات حکمرانی مطلوب بوده و دسترسی به آمارهای قابل اعتماد در تمام امور اعم از برنامه‌ریزی و مدیریت چنان مهم است که به عقیده‌ی صاحبنظران، داده‌های آماری دقیق و به‌هنگام زیربنای توسعه به‌شمار می‌آید.

وی ادامه داد: داده‌های آماری آیینه‌ای تمام قد از دیروز و امروز ما هستند، که امکان پیش‌بینی وضعیت آینده را فراهم می‌سازند و کمک می‌کنند ضمن اشراف به نقاط ضعف، قوت، تهدید و فرصت بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، بیشترین بهره را از امکانات موجود برد و با توجه به محدودیت امکانات، به اولویت‌بندی نیازها پرداخت.

فرشکاران، خاطرنشان ساخت: به‌عبارتی بهتر، اطلاعات آماری قابل اعتماد شرایطی مهیا می‌کنند تا با توجه به ویژگی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر منطقه، سرمایه‌گذاری‌های متناسب با آن منطقه صورت گیرد و امکانات به صورت عادلانه برای رفاه عموم توزیع شود.

وی مدعی شد: امروزه برخورداری از شبکه‌های اطلاع‌رسانی گسترده، وجه تمایز کشورهای توسعه یافته و کشورهای در حال توسعه است، از این روی نظام آماری کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان بخشی از این نظام در تلاش است برای اعتلای ایران اسلامی و رشد و توسعه پایدار در چارچوب نوین‌سازی نظام آماری کشور، ساماندهی نظام تولید و جمع‌آوری داده، توسعه آمارهای ثبتی مبنا بویژه استفاده از پایگاه داده‌های دستگاه‌های اجرایی کشور را به مرحله اجرا گذاشته که متعاقب آن شاهد اجرای اولین سرشماری نفوس و مسکن ثبتی مبنا در سال 1405 خواهیم بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی افزود: ناگفته نماند دستیابی به این مهم جز با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و ارتقا فرهنگ آماری مردم ممکن نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها