هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران

ببینید | خلاصه بازی نساجی - فولاد

هفته دهم؛ جایی برای نبرد‌های بزرگ

التهاب در صدرجدول

توجه کنید؛ حتی شوخی‌اش هم زشت است! تیمی مثل پرسپولیس در صدر جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال قرار دارد، آن‌گاه سرمربی‌اش برای مهیا کردن زمین تمرین باید با این و آن به خصوص مدیرعامل باشگاه چک و چانه بزند.
کد خبر: ۱۳۸۳۹۶۲
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
به هر حال مشکل زمین تمرین پرسپولیس حل شد، اما اگر این اتفاق هزار بار دیگر هم رخ دهد، به اتفاقی عادی تبدیل نمی‌شود. به هر حال پرسپولیس با چنین شرایطی به عنوان صدرنشین لیگ برتر به استقبال هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران می‌رود. البته بحث فقط مربوط به پرسپولیس نیست، در هفته دهم حساسیت‌ها بالاست، باز هم ممکن است صدرجدول تغییر کند و باز هم هر مسابقه می‌تواند آبستن اتفاقات جدیدی باشد.

فرصت ویژه تثبیت صدر

پرسپولیسی‌ها با ۱۸ امتیاز صدرنشین هستند. البته آن‌ها امتیاز برابری با تیم دوم جدول رده‌بندی یعنی استقلال دارند، اما تفاضل گل بهتر، آن‌ها را بر صدر نشانده‌است. سرخ‌ها برای تثبیت صدر یک فرصت ویژه دارند؛ فرصتی به نام ملوان که فانوس به دست بودن خود را از همان هفته‌های آغازین استارت زد. واقعا با شرایطی که ملوان دارد، چه انتظاری غیر از کسب سه امتیاز مهم این مسابقه از سوی سرخ‌ها وجود دارد؟ البته یک نکته را نباید از یاد برد، روی نیمکت ملوان مازیار زارع می‌نشیند؛ مردی با کوهی از خاطره و تجربه از پرسپولیس و حالا با یک دنیا انگیزه برای نتیجه‌گیری مقابل تیم سابقش. به هر حال اگر پرسپولیس ببرد، در صدر تثبیت می‌شود، اما اگر نتیجه‌ای غیر از کسب سه امتیاز به دست بیاورد، ممکن است صدر را از دست بدهد؛ چرا که استقلال روز جمعه میزبان آلومینیوم اراک است و اگر ببرد جای سرخ‌ها را می‌گیرد. از سویی پرسپولیس با این‌که صدرنشین است، اما هنوز به‌سختی گل می‌زند. شاید در این دیدار هم لوکادیا جورکش همه بازیکنان پرسپولیس شد، به خصوص مهاجمان گل نزن این تیم. برخی از آن‌ها (ونه فقط لزوما مهاجمان) اوضاع خوبی ندارند. مثلا یکی مثل مهدی عبدی طوری می‌دود و بازی می‌کند، انگار یک مهاجم پا به سن گذاشته‌است. یحیی این روز‌ها با مشکلات عجیبی در رابطه با آمادگی بازیکنانش روبه‌رو شده‌است.

نکته یک: حامد پاکدل همچنان مصدوم است و برای چهارمین هفته پیاپی برای پرسپولیس به میدان نمی‌رود.
نکته دو: شیخ دیاباته همچنان هواداران پرسپولیس را حسرت به دل گذاشته است و هنوز به دلیل مصدومیت آماده بازی نیست.

جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی: پرسپولیس (۱)، ملوان (۱۵)

نبرد بزرگ در نصف جهان

هر چند استقلال و پرسپولیس رقابتی سرسختانه در این هفته برای صدر دارند، اما نبرد بزرگ هفته در اصفهان رقم می‌خورد. سپاهان در واقع آغازکننده مسابقه هفته دهم است. این تیم از ساعت ۱۵ مقابل تراکتوری قرار می‌گیرد که این روز‌ها حسابی جان گرفته و نفس تازه کرده‌است. تراکتوری‌ها حالا با هت‌تریک محمد عباس‌زاده مدعی‌تر هم شده‌اند. محمد عباس‌زاده در هفته اخیر در نقش کاتالیزور تراکتور ظاهر شد. هم روحیه به این تیم داد و هم انگیزه‌های جدید و جاه‌طلبانه به مجموعه تیمش بخشید. البته هواداران تراکتور هم خسته شده‌اند از بس تیم‌شان در جدول رده‌بندی لیگ برتر بالا و پایین شده و آسانسوری عمل کرده‌است. تراکتور می‌خواهد در اصفهان دست به کار بزرگی بزند و به تمامی هوادارانش نشان بدهد اکنون وقت ثبات است، در واقع زمانی برای معرفی خود به عنوان یکی از مدعیان درجه یک لیگ برتر. البته اگر سپاهان و رویای صدرنشینی‌اش بگذارد. زردپوشان اصفهانی خیلی باید خوش‌شانس باشند که نه استقلال نتیجه بگیرد و نه پرسپولیس تا به صدر برسند. تقابل مورایس - بردیف یکی از بزرگ‌ترین تقابل مربیان در فصل بیست و دوم است. این دوئل دیدن دارد، حتما آن را ببینید؛ یک دوئل بین‌المللی و ویژه.

نکته یک: ریکاردو آلوز با شش پاس گل در ۹ مسابقه آمار فوق‌العاده هر ۱۳۳ دقیقه یک پاس را از خودش بر جا گذاشته و در کنار محمد عباس‌زاده یکی از برگ برنده‌های تراکتور است.
نکته دو: مائول فرناندز یار با کیفیت و پرتغالی سپاهان همچنان با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند و احتمالا مقابل تراکتور به میدان نرود.

جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی: سپاهان (۳)، تراکتور (۵)

هفته دهم در چند خط

نساجی مازندران و فولاد از دیگر دیدار‌های جذاب این هفته است. نساجی هفته گذشته دست به کار بزرگی زد و گل‌گهر را برد. اما فولاد با کسب شش تساوی و دو برد هنوز کار زیادی برای تبدیل شدن به یک مدعی دارد.

گل‌گهر سیرجان هزار امید و آرزو دارد. این تیم مقابل ذوب‌آهن قرار می‌گیرد و اگر ببرد، حتی می‌تواند صدرنشین باشد، به شرط آن‌که نه پرسپولیس، نه استقلال و نه سپاهان نتیجه نگیرند تا شاگردان امیر قلعه‌نویی با خیال راحت به صدر تکیه بزنند.

تقابل مس کرمان – صنعت‌نفت آبادان در واقع تقابل بحران‌زده‌هاست. دو تیم به ترتیب چهاردهم و شانزدهم (قعر) جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال ایران هستند.

کمیته داوران اسامی پنج داور یعنی صفایی، شریفی، غلامی، مومنی و زاهدی را که در تست اخیر قبول شدند، به عنوان داوران هفته دهم قرار داده‌اند.

آبی مقابل آبی

یکی دیگر از نقاط جذاب این هفته از رقابت‌های لیگ برتر، دیدار استقلال و آلومینیوم اراک است. استقلال هم اکنون در رتبه دوم جدول رده‌بندی قرار دارد و با پرسپولیس هم امتیاز است. باز هم همه چیز به کلی، اما و اگر بستگی دارد. اگر پرسپولیس ببازد، اگر سپاهان هم مقابل تراکتور «وا» بدهد آن‌گاه احتمال صدرنشین شدن آبی‌ها وجود دارد. یکی دیگر از نکات جذاب این مسابقه به مهدی رحمتی مربوط می‌شود. سنگربان پیشین آبی‌ها باز هم قرار است یکی دیگر از آن تقابل‌های آبی در آبی لیگ را شکل بدهد.

دیدار استقلال - آلومینیوم اراک

تعداد تقابل‌ها: ۴
تعداد برد‌های استقلال: ۱
تعداد برد‌های آلومینیوم: صفر
تعداد مساوی: ۳
تعداد گل‌های دریافتی استقلال در ۳۶۰ دقیقه: ۱

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها