سعید علی‌حسینی در واکنش به انتقاد‌های مطرح شده پس از مصدومیت رسول معتمدی:

ملی‌پوشان را تحت‌فشار گذاشتند!

پیامد‌های مهم تاریخ‌سازی الهام حسینی در بحرین

خط‌ بطلان روی تمام تابو‌ها

​​​​​​اگرچه این روز‌ها بسیار درباره تاریخ‌سازی سیده الهام حسینی، دختر قهرمان ایرانی شنیده‌اید و خوانده‌اید، اما این گزارش قرار است به اتفاق‌هایی بپردازد که شاید روزگاری کسی حتی فکرش را هم نمی‌کرد.
کد خبر: ۱۳۸۳۸۲۲
نویسنده یگانه عصاری - گروه ورزش

الهام حسینی با کسب سه مدال طلا توانست اولین مدال طلای بزرگسالان ایران در وزنه‌برداری زنان مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا را به نام خود ثبت کند. از این تاریخ‌سازی، پیامد‌های بی‌سابقه‌ای هم داشت. از تبریک سیاسیون و مردان دولت تا شکستن تابویی با عنوان «ورزش‌های مردانه»! حالا مسئولان باید دختران وزنه‌برداری را هم جزو شانس‌های کسب مدال المپیک بدانند، برای آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند و تا باد چنین بادا....

از تبریک تا سرمایه‌گذاری

پس از کسب مدال طلای الهام، کمتر کسی سکوت کرد. از محسن رضایی تا علی بهادری‌جهرمی که در حساب کاربری خود در توییتر شاهکار او را تبریک گفتند و به زنان ایرانی تاریخ‌ساز افتخار کردند تا کاظمی‌پور، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان که درخشش سیده الهام حسینی را به‌عنوان دستاورد جدید ورزش بانوان نام برد و از آن به‌عنوان نمادی از حرکت عزتمندانه بانوان کشور یاد کرد. از سوی دیگر سجاد انوشیروانی، سرپرست وزنه‌برداری ایران در مصاحبه‌ای به سایت اینساید د گیمز، می‌گوید: «حالا برای کسب مدال المپیک به پاریس خواهیم رفت. برنامه خوبی برای وزنه‌برداری زنان داریم و برای ما خیلی مهم است که برای اولین‌بار در بازی‌های المپیک حضور یافته و مدال‌آوری کنیم. در اردوی تمرینی خود ۲۰ وزنه‌بردار زن داریم و فدراسیون وزنه‌برداری ایران به تمرین و آموزش مداوم آن‌ها اعتقاد دارد.»

الهام‌بخش دختران

آنچه در این‌گونه پیام‌ها و صحبت‌ها اهمیت دارد، تبریک به دختری است که در رشته‌ای فعالیت می‌کند که تا کمتر از شش سال قبل در ایران ممنوع بود و هیچ دختری اجازه فعالیت در این رشته را نداشت. پس از کسب مجوز این رشته هم افراد بسیاری بودند که با زخم زبان‌های خود آتشی بر جان دختران می‌شدند. الهام با تمامی ممنوعیت‌ها و زخم زبان‌ها جنگید و حالا تاریخ‌ساز است و پس از این تاریخ‌سازی، حالا دختران بیشتری می‌توانند با این تفکر که برخی ورزش‌ها مردانه است، بجنگند.

رونوشت به مسئولان

این بخشی از صحبت‌های الهام حسینی پس از تاریخ‌سازی است. «از روز اول وزنه‌برداری را با عشق و علاقه شروع کردم. هدفم این بود خودم را روز‌به‌روز به سکو‌ها نزدیک‌تر کنم. مسیر آسانی نبود و نخواهد بود. در این مسیر درد‌ها و آسیب‌دیدگی‌ها هستند که ممکن است، ورزشکار را متوقف یا سرعتش را کم کنند. گاهی اوقات با وجود علاقه‌ای که داری مجبوری متوقف شوی، اما باید روحیه بالایی داشته باشی و همیشه انگیزه داشته باشی و نا امید نشوی.» می‌توان این حرف‌ها را بار‌ها خواند و بار‌ها لذت برد. در این بین هم چند نفری تفکر کنند که با میدان دادن به زنان و دختران می‌توان شاهد چه تاریخ‌سازی‌ها و قهرمانی‌هایی بود.

روزنامه جام جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها