معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نگاه دولت به هرمزگان به عنوان مهم‌ترین استان ساحلی کشور یک نگاه ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است، گفت: وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی برای تمامی این بخش‌ها برنامه‌ریزی دارند. 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نگاه دولت به هرمزگان به عنوان مهم‌ترین استان ساحلی کشور یک نگاه ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است، گفت: وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی برای تمامی این بخش‌ها برنامه‌ریزی دارند. 
کد خبر: ۱۳۸۳۵۰۳

هرمزگان-جام جم انلاین-معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نگاه دولت به هرمزگان به عنوان مهم‌ترین استان ساحلی کشور یک نگاه ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است، گفت: وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی برای تمامی این بخش‌ها برنامه‌ریزی دارند. 

 

علی‌اکبر صفایی روز یک‌شنبه در حاشیه نشست خود با استاندار هرمزگان در جمع خبرنگاران افزود: در بخش بین‌المللی توسعه بندر شهید رجایی و بندر مکران مدنظر بوده یا در بحث معیشت مردم به بنادر کوچک توجه شده و در همین راستا طرح‌های زیادی تعریف شده است.

 

وی در این رابطه بیان کرد: بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان طرح برای بنادر کوچک در استان هرمزگان تعریف شده که با جدیت درحال پیگیری است.

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در حوزه زیربناهای گردشگری استان هرمزگان نیز کارهای خوبی انجام شده به امضای توافقنامه همکاری برای توسعه زیرساخت‌های مسافری و گردشگری دریایی در استان هرمزگان ششم مهرماه با حضور رستم قاسمی (وزیر راه و شهرسازی) و سید عزت ­الله ضرغامی ( وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) اشاره کرد.

 

صفایی در این رابطه به اجرای سریع زیرساخت‌های بندری و دریایی و تسهیلگری در فرآیند صدور مجوزهای تاسیسات و سازه‌های آبی با محوریت توسعه دریایی محدوده بخش غربی بندر شهید حقانی و بنادر هرمز و نخل ناخدا اشاره و خاطرنشان کرد: با انتخاب مناقصه بندر نخل ناخدا عملیات اجرایی این بندرگاه از آبان‌ماه آغاز می‌شود.

 

وی در بخش دیگری به بازدید دو روزه خود از طرح‌های بندری و دریایی در بنادر شرق هرمزگان بیان کرد: مباحث و تصمیمات گرفته شده در این سفر دو روزه به استان هرمزگان در جلسات هیات عامل به دقت بررسی خواهد شد تا تصمیم‌ها و طرح‌های یاد شده مربوط به این استان در دولت سیزدهم در بخش حمل و نقل دریایی با سرعت بیشتری دنبال شود.

 

صفایی در خصوص مطالعات جامع جزایر این استان نیز گفت: تمامی مباحث اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیربنایی در این طرح جامع دیده شده و مباحث به روز شده آن به زودی برای استاندار و نمایندگان و مسوولان استان ارسال خواهد شد تا در بحث توسعه جزایر این استان نیز به یک اجماع و تصمیم ملی برسیم.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و خارجی نیز تحولات خوبی انجام شده است، بین کرد: با رویکرد مثبتی که در دولت سیزدهم در زمینه ارتباط با کشورهای آسیای میانه وجود دارد، هیات روسی به زودی وارد استان هرمزگان می‌شود و در این سفر بر سرمایه‌گذاری ایران و روسیه در پهنه فعالیت‌هایی دریایی استان هرمزگان از نزدیک گفت‌ وگو می‌کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها