مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: ۶۵ هزار و ۲۲۵ TEU کانتینر یخچالی به وزن ۷۱۲ هزار و ۴۰۷ تُن و افزایش ۸۵ درصدی طی ۶ ماهه امسال در بنادر غرب این استان تخلیه و بارگیری شد.
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: ۶۵ هزار و ۲۲۵ TEU کانتینر یخچالی به وزن ۷۱۲ هزار و ۴۰۷ تُن و افزایش ۸۵ درصدی طی ۶ ماهه امسال در بنادر غرب این استان تخلیه و بارگیری شد.
کد خبر: ۱۳۸۳۰۵۰

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: ۶۵ هزار و ۲۲۵ TEU کانتینر یخچالی به وزن ۷۱۲ هزار و ۴۰۷ تُن و افزایش ۸۵ درصدی طی ۶ ماهه امسال در بنادر غرب این استان تخلیه و بارگیری شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مرتضی سالاری در تشریح عملکرد ۶ ماهه فعالیت‌های بنادر و دریانوردی غرب از جهش ۲ برابری تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی با رشد ۸۵ درصدی از طریق بنادر غرب هرمزگان طی ۶ ماه سال ۱۴۰۱ خبر داد.

 

وی با اشاره به تخلیه و بارگیری ۶۵ هزار و ۲۲۵ TEU کانتینر یخچالی در این بازه زمانی، میزان صادرات از بنادر غرب را بیش از ۳۲ هزار و ۶۱۲ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۳۵۶ هزار ۲۰۳ تن و ۴۲ درصد افزایش اعلام کرد.

 

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه بیش از ۷۳ هزار دستگاه خودرو در بندرلنگه به عنوان چهار راه ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد.

 

سالاری با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی ترانزیت نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان، گفت: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی (که عمده آن محموله خودرو بوده است) به ۱۶۲ هزار ۷۲۸ تن رسید که ۱۸ درصد افزایش در همسنجی با مدت مشابه آن به ثبت رسیده است.

 

ترانزیت ۷۳ هزار و ۸۸۱ دستگاه خودرو

 

سالاری با بیان اینکه طی این مدت ۷۳ هزار و ۸۸۱ دستگاه خودرو با افزایش ۱۷ درصدی ترانزیت شد، افزود: تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط یک هزار و ۲۲۶ فروند شناور فلزی انجام گرفت.

 

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اضافه کرد: پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی این تعداد خودرو توسط ۱۲ هزار و ۳۱۳ سواری و کامیون حمل خودرو به مقاصد کشورهای عراق، افغانستان و همچنین کشورهای آسیای میانه بارگیری شد.

 

گفتنی است، بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با راه‌اندازی مرحله نخست ترمینال یخچالی با ظرفیت ۳۰۰ کانتینر یخچالی چرخدار و ۱۲ رمپ مخصوص بارگیری برای شناورهای حامل کانتینر یخچالی طلایه‌دار تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی در بین بنادر ایران است.

 

بندرلنگه به عنوان قلب تپنده ترانزیت خودرو در ایران و چهار راهی امن برای ترابری دریایی و زمینی به کشورهای آسیای میانه محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها