استاندار کرمان با بیان اینکه ظرفیت سیمان در کشور بالاتر از نیاز کشور است گفت:گام برداشتن شرکت ها به سمت کارهای تخصصی می تواند ارزش سهام یک شرکت را حفظ و باعث توسعه مالی آن شرکت شود.
کد خبر: ۱۳۸۲۷۸۱

به گزارش جام جم آنلاین کرمان‌؛محمدمهدی فداکار،درآئین رونمایی از سیمان سبک حفاری چاه نفت و گاز  تولیدی گروه صنایع سیمان کرمان افزود:یک پروژه ممکن است سالها بگذرد تا به مرحله اجرا درآید و کارکنان صنایع سیمان کرمان با تکیه بر ظرفیت ها،توانمندی ها و منابع داخلی خود توانسته پروژه های مهم و متعددی را تا به الان به انجام برساند .

فداکار،افزود:شرکت سیمان قدمت تاریخی خوبی دارد،لذا با بالا رفتن هزینه سیمان و همچنین حمل و نقل آن ،سعی کنیم  به دنبال راهی باشیم که به صادرات ضرر نرسد و ارزش افزوده و درآمد شرکتهای تولید کننده را حفظ کنیم.

وی با اشاره بر اینکه تحریم ها،همه کشورها را تحت فشار قرار داده است گفت:خدا را شاکر هستیم که فشار این تحریم ها، کشور ما را از پای نیانداخت و توانستیم بیشتر محصولاتی که از ما دریغ شده بود را تولید کنیم وکشور را به سمت پیشرفت و تولید بیشتر سوق دهیم.

استاندارکرمان با بیان اینکه کشور دارای منابع نفتی زیادی است، گفت:بحث حفاری چاه های نفت در کشور نسبت به سایر کشورها بیشتر است و تنوع و تحول جدیدی در این حوزه نیاز است،لذا بهتر است بجای بالا بردن میزان تولیدات،به کیفیت تولید توجه کنیم و سعی کنیم که در تولیدات ارزش افزوده و حفظ درآمد شرکتها را مد نظر قرار دهیم.
 
رحمانی،مدیرعامل گروه صنایع سیمان کرمان در این آئین گفت:در صنعت سیمان حدود 87 میلیون تن ظرفیت تولید سیمان و حدود 74کارخانه سیمان داریم که در حال حاضر این کارخانجات با ظرفیت 70 درصد فعالیت دارند.

وی در ادامه گفت:کشور به خودکفایی کمی رسیده  است و به لحاظ کیفی نقاط ضعفی در تولید سیمان های خاص داریم و نگاه مجموعه سیمان کرمان به دلیل پتانسیلهایی که دارد به سمت محصولات با ارزش افزوده بالاتر و همچنین تنوع تولید است.

رحمانی،با بیان اینکه نگاه موجود در سیمان کرمان نگاه متفاوتی است اظهار داشت:سیمان کرمان با استفاده از ظرفیتها و فرصتهای به وجود آمده توانست با حمایتهای مجموعه های بالا دستی و پتانسیل خوب به سمت سیمان های خاص برود و اولین تولید کننده سیمان خاکستری و همچنین سیمان سفید در جنوب شرق کشور شد که امروز با کیفیت بالایی در اختیار استان و شهرهای همجوار قرار گرفته است.

وی افزود:سیمان کرمان تنها تولید کننده سیمان حفاری چاه نفت در کشور است و سیمان سبک حفاری یک محصول دانش بنیان بوده که  برای اولین بار در کشور تولید شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها