معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان‌:

استاندارد موتور محرکه توسعه کشور است

استاندار کرمان،کمک به ازدواج آسان و پیگیری آن را مهمترین راهکار برای تنظیم خانواده دانست و عنوان کرد:دستگاه‌های اداری ظرفیت‌های خود را برای بحث ازدوج آسان در دستور کار قرار دهند.
کد خبر: ۱۳۸۲۶۱۶

به گزارش جام جم آنلاین کرمان‌؛محمدمهدی فداکار،در جلسه جمعیت و تنظیم خانواده استان کرمان با بیان اینکه جمعیت،یک مجموعه چند بعدی است،اظهار داشت:جمعیت یک بحث امنیتی،سیاسی و اقتصادی و یکی از ابزارهای مهم توسعه جمعیت است.

وی با تاکید بر حضور الزامی دستگاه‌های مربوطه در جلسات آینده و شرح کاری خود در راستای افزایش نرخ رشد جمعیت،افزود:فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از متولیان این امر می‌تواند با اجرای برنامه‌های راهبردی دولت در ارتباط با مشوق‌های حمایتی از زوج‌های جوان در راستای ترویج فرزندآوری به معنای واقعی فرهنگ‌سازی‌های لازم در جامعه صورت دهد.

استاندار کرمان عنوان کرد:دولت برنامه‌های ویژه‌ای برای افزایش نرخ فرزندآوری در حوزه‌های مختلف ویژه زوج‌های جوان دارد که دستگاه‌های اجرایی باید طبق قوانین و مصوباتی که ارسال شده مطالعه کنند و نسبت به تبیین این برنامه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.


فداکار،ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری را یکی از وظایف اصلی دستگاه‌های مختلف در حوزه توسعه جمعیتی دانست و گفت:در بحث ناباروری نیز آمارها عجیب است و متاسفانه میانگین سن ازدواج کشور بالا رفته است؛ضرورت دارد تا در حوزه جوانان اقدامات لازم برای ترغیب به تشکیل خانواده و فرزندآوری صورت گیرد و میانگین سنی کاهش پیدا کند.

استاندار کرمان در راستای فرهنگ‌سازی در بین جامعه گفت:تسهیلات فرزندآوری،وام ازدواج و ودیعه مسکن نیز در دستور کار قرار گیرد،اما از آنجا که بانک‌ها یکسری محدودیت‌ها دارند و این قاعده منابع و مصارف یک اصل در بانک‌هاست،لذا در نشستی با هماهنگی دایره اعتبارات در این خصوص و ارائه آمارها به آنها می‌توان برنامه‌ای برای تسهیلات در این حوزه ارائه داد.

فداکار،در بحث اجرای مصوبات قانونی دردستگاه‌های اجرایی گفت: اجرای مصوباتی مانند مرخصی‌های ساعتی برای مادران در دستگاه‌ها لازم است و در غیر اینصورت برخورد می‌شود.

وی همچنین بر معرفی گروه های محروم و تحت پوشش نهادهای حمایتی برای دریافت وام ناباروری تاکید کرد.

بنا به این گزارش در این جلسه دستگاه‌های مربوطه گزارشی از آمار ناباروری و میزان ازدواج را ارائه دادند و در مورد مشکلات این حوزه بحث و گفتگو شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها