خطیب موقت نماز جمعه تهران:

امنیت کشور قابل مسامحه نیست

خطیب موقت نماز جمعه تهران با قدردانی از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سرکوب کردن تروریست‌ های تجزیه‌ طلب در شمال عراق گفت: امنیت این کشور قابل مسامحه نیست.
کد خبر: ۱۳۸۱۷۷۴

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌السلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: از سرکوب کردن تروریست‌ های تجزیه‌ طلب در شمال عراق، توسط سپاه صمیمانه قدردانی می‌کنیم و به آنها دست مریزاد می‌گوییم؛ امنیت این کشور قابل مسامحه نیست و این گروهک‌ها در ۵۰ تا ۶۰ پایگاه خود در اقلیم شمال عراق انواع مفاسد را علیه امنیت ایران انجام می دهند.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای امنیت و دفاع از کشور در حوادث اخیر، از سخنرانی عالمانه و انقلابی رییس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل نیز قدردانی کرد.

حاج علی اکبری درباره حوادث اخیر در کشور و سوء استفاده دشمنان و آشوبگران اظهار داشت: ما با استخراج گنج‌های عظیم دفاع مقدس، می توانیم با سرعت و کیفیت بهتر به معارف دفاع مقدس برسیم. شهدای عزیز ما وسط میدان حاضر، ناظر و بشارت‌دهنده هستند تا کمک کنند به قله‌های رفیع برسیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی امت رسول الله (ص) آن را ساختن حماسه تازه‌ای در دل این دشواری‌ها توسط مردم توصیف کرد و افزود: ملت عزیز ما با بصیرت، غیرت، دشمن شناسی و ترجیح مصالح ملی که حاصل دو ماه عزاداری سید و سالار شهیدان و اربعین بود، صف خود را از فتنه‌گران جدا کرد و در اول و سوم مهرماه، حماسه‌ای پر از شور و شعور آفرید.

وی گفت: در ماجرای این اجتماعات، مردم بر وحدت خود تاکید کردند و خواستار اشد مجازات برای آشوبگران و فتنه انگیزان نیابتی شدند که امیدواریم دستگاه قضایی برخورد قانونی با آنها داشته باشد. مردم از نیروی انتظامی و مجاهدت‌های آنها برای تامین امنیت کشور، عاشقانه تشکر کردند و خواستار رفع ابهام و رسیدگی به مرگ مشکوک آن بانوی جوان شدند.

حاج علی اکبری با بیان اینکه ما باید از دل تهدیدی که پیدا شد، فرصت بسازیم، اظهار داشت: این هنر امام عزیز و شهید سلیمانی است و باید سازندگان و تولیدکنندگان امنیت در کشور را بیش از گذشته قدر بدانیم. وحدت و انس و الفت درونی خود را قدر بدانیم و همانطور که رئیس جمهور گفت، صدای مخالف را هم بشنویم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران جهاد تبیین را راه حل ویژه در این خصوص برشمرد و ادامه داد: باید بیش از گذشته به جهاد تبیین توجه کنیم تا به ساخت ایران قوی برسیم. باید بیش از گذشته به آموزش و پرورش اهمیت بدهیم و زیست قانونی را به عنوان گفتمان قالب، بیش از گذشته دنبال کنیم. بغض و کینه دشمن نسبت به قرآن، پرچم، حجاب رهبرمان و ایرانمان را در این حوادث دیدم که ان‌شاءالله بیش از گذشته قدر آنها را خواهیم دانست.

وی با تأکید بر اینکه در حوادث اخیر نسبت به حجاب حرمت شکنی صورت گرفت، اضافه کرد: وقتی نص دین و توصیه شهیدانمان و هجوم بی‌امان دشمن را به حجاب و عفاف می‌بینیم، می فهمیم عفاف و حجاب چه گوهری است؛ این اصل اصیل و فطری پر رمز و راز برای تکریم زنان ما است.

حاج علی اکبری یادآور شد: در این ماجرا نسبت به حجاب زنان مومن و عفیف ما تعرض شد. من از دستگاه قضایی و قانون گذار می خواهم نسبت به حجاب بانوی مسلمان و مومن سختگیرانه قانونگذاری کنند. هرکسی نباید به خود اجازه دهد نسبت به حجاب بانوی مومن تعرضی داشته باشد؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان خاطرنشان کرد: ما برای این ارزش بزرگ جان خود را گذاشتیم و جوانان ما خون دادند. امیدواریم با درایت همه از دل این تهدیدها فرصت ساخته شود و سربلند از دل این بحرانها بیرون بیایم.

حاج علی اکبری با یادآوری نامگذاری هشتم مهر به نام روز جهانی ناشنوایان، این روز را به جامعه ۲۲۲ هزار نفری جامعه ناشنوایان کشور و خانواده های آنان تبریک گفت و از وزارت بهداشت و سازمان بهزستی و نهادهای مردمی برای خدمت رسانی به این قشر تشکر کرد.

امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه های اول نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: بزرگترین سفارش پیامبر اعظم و همه انبیا و امیرالمومنین (ع) و همه اوصیا رعایت تقوای الهی است که فرد و جامعه مؤمن به همه آرزوهای خود خواهد رسید. اگر آرزوی جامعه مومن شبیه شدن به پیامبر (ص) است، راه رسیدن همین تقوا و التزام به امر و نهی الهی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: انسان باید تمام توان خود را به میدان بیاورد. ماه ربیع‌الاول در واقع بهار زندگی و عجیب دوست‌داشتنی است که با تولد پیامبر اعظم (ص) همه برکات در این ماه متولد شد.

وی با برشمردن رویدادهای دینی در ماه ربیع الاول از جمله ولادت حضرت امام جعفر صادق(ع) موسس مذهب شیعه جعفری، هجرت پیامبر به مدینه و آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) اظهار داشت: در این ماه ساخت امت اسلامی با نماز، ساخت مسجد و نماز جمعه به امامت خاتم انبیاء (ع) در ورود به مدینه همراه شد. این الگو که به عنوان مدینه‌النبی شناخته می‌شود، در واقع هم در علم و معرفت، رأفت و عطوفت و قدرت و شکوه مثال زدنی برای دستیابی بشریت به حیات طیبه است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: مدینه النبی یک حاکمیت مردمی با تاکید بر وحدت در نهایت عزت و اقتدار و رسیدگی به محرومان و دفاع از مستضعفین است. طبق بشارت قرآن کریم، به توفیق الهی، ملت عزیز ایران، با ریشه تمدنی و ظرفیت‌های ویژه‌ای که داشت، در قرن ۱۴ هجری قمری انقلاب بزرگی را برپا کرد تا این تمدن نبوی را احیاء کند. انقلاب اسلامی امروز ۴۳ سال است که با استقامت مثال زدنی تلاش‌هایی را برای دستیابی به مدینه‌النبی صورت می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه ماه ربیع‌الاول ماه بسیار خوبی برای تجدید عهد با پیامبر و صاحب امر و زمان ( عج) برای ادامه این راه پر فروغ است، اظهار کرد: ما فرصت هفدهم ماه ربیع را که با روز جمعه متقارن شده است، باید کار متفاوتی در برگزاری جشن‌های باشکوه انجام دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها