مناظره‌های جدی، داغ و پرتیتر در «شیوه»

مخاطب‌امروز به رسانه ملی امیدوار است

برنامه‌های گفتگو‌محور که به بحث با کارشناسان خبره موضوع بپردازد در رسانه‌ملی اندک نیست، اما آنچه در روز‌های اخیر در برنامه‌هایی، چون «گفت‌وگوی ویژه» خبری در شبکه دو و «شیوه» در شبکه چهار می‌گذرد بسیاری از مخاطبان را به باز بودن باب مناظره با حضور موافقان و مخالفان یک موضوع، شنیده‌شدن نظرات گوناگون و «آزادی بیان» و «آزادی پس از بیان» امیدوارتر از پیش کرده است.
کد خبر: ۱۳۸۱۳۰۸
نویسنده آفاق گودرزی - گروه رسانه
اتفاقی که می‌توان این گونه تحلیلش کرد؛ گشایش در‌های شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی روی نمایندگان اقشار مختلف صنفی، سنی، جنسی، فرهنگی، قومی، سیاسی و مذهبی می‌تواند با ایجاد حس تعلق در مخاطبان، آن‌ها را به رسانه خود امیدوارتر از پیش کند.

به گزارش جام‌جم، در این میان شیوه یکی از برنامه‌هایی است که در روز‌های اخیر جلب توجه بسیار کرده؛ برنامه‌ای گفتگو‌محور که به بحث با کارشناسان خبره در مورد حقوق و علوم سیاسی و مفاهیم بنیادین آن و مسائل بحرانی و مسأله‌زای آن در ایران می‌پردازد.

آنچه در شب سه‌شنبه، ۲۹ شهریور با حضور سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و حجت‌الاسلام و‌المسلمین جلیل محبی، دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این برنامه گذشت، پیامی امیدوارکننده به جامعه مخابره کرد؛ این که مفر گفتگو نه تنها بسته نیست که بسیار هم گشوده است و آنچه در افکار‌عمومی می‌گذرد از زبان نمایندگان‌شان، در رسانه ملی قابل شنیدن و به بحث گذاشته شدن است. این برنامه (تا لحظه تنظیم این گزارش، جمعه اول مهر۱۴۰۱) به ۹۸۷۷ بازدید و ۱۱۹۹دانلود در تلوبیون (مرجع پخش زنده و آرشیو شبکه‌های صداوسیمای ایران) دست یافته است که عددی قابل توجه به‌شمار می‌آید.
 
اتفاقی که برای قسمت دیگری از این برنامه در تاریخ چهارشنبه ۳۰شهریور با حضور علی مطهری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و علیرضا شجاعی‌زند، جامعه‌شناس و دانشیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس نیز رخ داد و ضمن واکنش‌های گسترده‌ای که در فضای مجازی برانگیخت در تلوبیون نیز به ۲۱۴۳ بازدید و ۲۸۲ دانلود دست یافت. به هر روی برنامه شیوه که به سبک برنامه «زاویه» و با اجرای عطاءا... بیگدلی، آخرین مجری زاویه روی آنتن رفته است تا این جای کار، مناظره‌ای جدی، داغ و پرتیتر را رقم زده که بسیاری از مخاطبان تلویزیون را به‌وجد آورده و به شنیده شدن صدایشان از رسانه ملی امیدوارترشان کرده است. جای امیدواری است که رسانه ملی اجازه می‌دهد آن‌هایی که دغدغه‌مندند و نسبت به اتفاقات روز و خط سیر افکار‌عمومی حساسند در رسانه خود و برای مردم خود، با یکدیگر به گفتگو بنشینند. بدیهی است که رویکرد رسانه ملی در میانه اتفاقات اخیر مثبت بوده و تا این جای کار نمره قبولی را کسب کرده است. رسانه ملی چنان که هم اکنون مشغول انجام این کار است، لازم است مناظره‌هایی زنده و داغ و تضارب واقعی آرا را به نمایش بگذارد تا دیدگاه‌های موافق و مخالف حرف‌هایشان را بزنند و در نهایت مردم بشنوند و انتخاب کنند. این انتظاری است که از یک رسانه می‌رود، آن هم وقتی ملی و متعلق به همه مردم کشور است.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها