بهترین راه دریافت خدمات تخصصی بیماری های دهان و فک مراجعه به جراح فک وصورت برای درمان ومعالجه ناهنجاری های موجود میباشد.
کد خبر: ۱۳۸۰۸۱۹

زمانی که دچار بیماری های فک و دهان میشوید و ویا نیاز به هرگونه خدمات دندان پزشکی دارید،قطعا جراح فک و وصورت یکی از بهترین گزینه ها برای ارائه خدمت مناسب درمانی به شما میباشد. جراح فک وصورت در واقع همان دندان پزشکی میباشد که پس از اتمام دوره دندان پزشکی عمومی،حدود5سال در رشته تخصصی جراحی فک وصورت تحصیل کرده است.

طیف قابل توجهی از بیماری های فک و وصورت توسط دندان پزشکان عمومی قابل درمان میباشند.اما درصد قابل توجهی از مشکلات دهان مانند جراحی دندان عقل نفهته،ایمپلنت دندان ،برداشتن توده های دهان و دندان و... بهتر است توسط جراح فک و صورت انجام شود.دانش و مهارت این جراحان سبب شده که شانس موفقیت درمان توسط  آنها برای موارد ذکر شده بسیار بالا باشد.

دکتر نجمه زندی پور جراح فک وصورت در کرج میباشند که علاوه بر درمان انواع بیماری های فک وصورت،در جراحی بینی،پروتز چانه ولیفت شقیقه در استان البرز  تجربه و مهارت دارند. ایشان همزمان با درمان بیماران مختلف به انجام جراحی های مختلف صورت و گردن نیز مشغول میباشند.

 

جراحی دندان عقل

دندان های عقل به عنوان 4دندان آخر در فک بالا و پایین میباشند که جزو آخرین دندان هایی هستندکه در فک پدیدار میشوند. معمولا بین سنین17تا21،درست زمانی که رشد فک تکمیل  شده است،این دندان ها شروع به رشد میکنند.دلیل اصلی بروز مشکلات به دنبال رشد دندان عقل،همین زمان رشد آنها میباشد،زیرا این دندان ها در زمانی  رشد میکنند که فک دیگر فضای اضافی نداشته و حضور این دندان ها فقط سبب کاهش فضای فک و فشار بر سایر دندان ها میشود.

دندان عقل معمولا به دو صورت نهان و آشکار رشد میکند.زمانی که  تاج دندان عقل از لثه بیرون زده باشد،کشیدن آن راحت بوده و با مراجعه به دندان پزشک عمومی یا جراح فک وصورت امکان کشیدن آن وجود دارد. در مواردی که دندان عقل نهفته باشد،کشیدن دشوارتری دارد و حتما میبایست توسط جراح فک وصورت جراحی شود. جراحی دندان عقل توسط جراح فک وصورت،بهترین رویکرد و انتخاب میباشد.

برای جراحی دندان عقل در کرج توسط جراح فک وصورت،دکتر نجمه زندی پور در استان البرز و شهر کرج یکی از گزینه های مناسب میباشند.جراحی دندان عقل زمانی که نهفته باشد معمولا بیشتر از زمانی که آشکار باشد زمان نیاز دارد.همچنین گاهی پس از جراحی دندان عقل نهفته ممکن است نیاز به بخیه لثه ومراقبت های بیشتر باشد.

جراحی دندان عقل با بی حسی موضعی مانند کشیدن سایر دندان ها انجام میشود، پس از کشیدن دندان عقل میتوانید به فعالیت های روزمره خود برسید.بهتر است طی دو روز اول پس از جراحی دندان عقل ازرژیم غذایی نرم و آبکی مصرف کنید.برای کنترل درد پس از کشیدن دندان عقل نهفته،میتوانید از مسکن های ساده استفاده کنید.

 جراحی دندان عقل

 

ایمپلنت دندان

معمولا راه های مختلفی برای جبران از دست رفتن دندان های دائمی میباشد. ایمپلنت دندان بهترین راه برای اینکار میباشد.ایمپلنت دندان به صورت دائمی و با دوام وبدون نیاز به خارج کردن مداوم،توسط جراح فک  وصورت به صورت دائمی در لثه ها کاشته میشود. ایمپلنت دندان نیز توسط هر اقدام پزشکی دیگر در صورتی موفق خواهد بود که در بیمار مناسب و توسط پزشک مجرب و با استفاده از بهترین مواد موجود در بازار انجام شود

ایمپلنت دندان در کرج توسط دکتر نجمه زندی پور جراح و متخصص فک وصورت با  بی حسی کامل فک و همچنین استفاده از بهترین ایمپلنت های موجود در بازار در فضایی آرام و بهداشتی انجام میشود.برای انجام ایمپلنت در صورتی که مبتلا به بیماری خاصی نیستید،نیازی به انجام آزمایش خاصی ندارید،اما در صورت ابتلا به دیابت بهتر است،میزان قند خون سه ماهه شما چک شود. جهت انجام ایمپلنت دندان در بیماران دیابتی،حتما میبایست سطح قند خون در محدود طبیعی تنظیم شود تا شانس موفقیت ایمپلنت کاهش نیابد.

امروزه در بیماران سالم که سابقه هیچگونه بیماری خاصی ندارند و  از تراکم استخوانی و بافت استخوانی مستحکمی برخوردار هستند،امکان انجام ایمپلنت یک روزه فراهم گردیده.در این روش یک جلسه معاینه و عکس برداری از فک انجام شده و در جلسه دوم  پروتز های تیتانیومی و روکش های آنها برای بیماران قرار داده میشوند. شرط اصلی در انجام ایمپلنت یک روزه دندان وجود بافت استخوانی مناسب و همچنین عدم ابتلا مراجعه کننده به هر یک از بیماری های سیستمیک مانند قند خون یا عفونت و التهاب منتشره.البته به مراجعین سیگاری نیز توصیه به ترک سیگار وسایر دخانیت میشود

 ایمپلنت دندان در کرج

پروتز چانه

از دیرباز تا امروز،طیف وسیعی از بیماران به دلیل مشکل کوچک بودن چانه به دنبال روش های افزایش سایز چانه خود بوده اند.این روش ها شامل تزریق ژل،فیلر،پروتز و همچنین جراحی جنیوپلاستی میباشد.کوچک بودن چانه علاوه بر آنکه مشکلاتی نظیر اختلالات خواب شبانه،اختلالات بلع و.. را ایجاد میکند،سبب عدم قرینه نشان دادن چهره وهمچنین بزرگ تر نشان دادن بینی میشود.

دکتر نجمه زندی پور جراح فک وصورت در شهر کرج بر این نکته تاکید دارند که گروهی از بیماران  مطب ایشان که برای  مشاوره جراحی بینی به ایشان مراجعه کرده اند،در اصل مشکل کوچک بودن چانه داشته اند و عمل پیشنهادی به آنها پروتز چانه در کرج میباشد. در واقع در روش پیشنهادی دکتر نجمه زندی پور که روشی علمی،دائمی و با موفقیت بالا میباشد،استخوان فک پایین(قسمت چانه) با استفاده از پروتز های تیتانیومی،بزرگ تر میشود،این جراحی جنیوپلاستی نام دارد. جنیوپلاستی جایگزین جراحی پروتز چانه میباشد،اینکار به میزان شگفت آور نتایج بهتری داشته و کاملا دائمی بوده.

جراحی جنیوپلاستی با بیهوشی کامل انجام میشود و دیگر نباید نگران تحلیل رفتن پروتز های سیلیکونی در روش های سنتی باشید. مراقبت های پس از این جراحی شامل حرکت محدود فک طی دو هفته ابتدایی پس از جراحی وهمچنین مصرف مواد غذایی نرم شده میباشد.

پروتز چانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها