جاذبه های گردشگری فرانسه

فرانسه همواره در بین کشورهایی قرار داشته است که گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند. در سال 2013 نیز حدود 84٫7 میلیون توریست از به این کشور سفر کردند و فرانسه به عنوان محبوب ترین مقصد گردشگری جهان شناخته شد.
فرانسه همواره در بین کشورهایی قرار داشته است که گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند. در سال 2013 نیز حدود 84٫7 میلیون توریست از به این کشور سفر کردند و فرانسه به عنوان محبوب ترین مقصد گردشگری جهان شناخته شد.
کد خبر: ۱۳۸۰۷۱۰

جاذبه های گردشگری فرانسه در سراسر دنیا شهرت زیادی دارد، برج ايفل، کاخ ورسای ، طاق پیروزی ، دیزنی‌لند پاریس ، باغ لوکزامبورگ ، کلیسای سن شاپل ، موزه لوور و ... برخی از مشهور ترین و دیدنی ترین جاذبه های گرشگری این کشور می باشند.

فرانسه کشور اروپایی است که در بخش غربی قاره اروپا قرار دارد. دولت فرانسه یکی از قدیمی ترین و پر قدرت ترین دولت ها بوده است و هموراه نام فرانسه در لیست مهم ترین و تاثیرگذار ترین کشور های دنیا به چشم می خورد .

به دلیل فرهنگ غنی و تاریخی که این کشور دارد، مناطق تاریخی دیدنی بسیاری از شهر های مختلف آن موجود است. همچنین طبیعتی بکر و تفریحات مدرن امروزی بخش دیگری است که افراد زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند .

در ادامه این مقاله قصد داریم که به بررسی جاذبه های گردشگری کشور فرانسه بپردازیم و برخی از مهم ترین آنها را که کم تر کسی است که در زمان سفر خود از آن دیدن نکند، را به شما معرفی کنیم .

جهت اخذ ویزای توریستی فرانسه از آژانس فرانسوی سیمرغ تراول لینک را دنبال نمایید

 

برج ايفل

برج ايفل نماد اصلی این کشور و یکی از جاذبه های گردشگری فرانسه است. این برج را می توان مقصد اصلی تمام گردشگران دانست، به طوری که بسیاری از افراد بلافاصله پس از ورود به این کشور دوست دارند که از آن بازدید کنند .

برج ایفل به عنوان یکی از سازه های معروف در سراسر دنیا شناخته می شود که در پایتخت کشور فرانسه یعنی پاریس قرار گرفته است. این برج به عنوان بلند ترین برج جهان شناخته می شود و این برج مشهر دارای بیش از10000 تن وزن می باشد و در آن از حدود 18038 قطعه و 2.5 میلیون پیچ استفاده شده است.

هدف اصلی ساختن این برج یادبود برای 100 سالگی پیروزی انقلاب فرانسه بوده است و از سال 1886 این برج شروع به ساخته شدن کرد. در اطراف این برج مراکز تفریحی و گردشگری زیادی ساخته شده است که در زمان بازدید از این برج می توانید از آنها نیز بهره ببرید .

همچنین رستوران و کافه های زیادی نیز در اطراف این برج وجود دارد که همه آنها جزو لوکس ترین و بهترین رستوران های شهر به شمار می آیند. این برج همچنین دارای سه طبقه می باشد که هر کدام از این طبقات با استفاده از معماری خاصی طراحی شده اند، به عنوان مثال طبقه اول یا همکف این برج دارای کفی تمام شیشه می باشد، به طوری که شما می توانید زیر پای خود را مشاهده کنید .

شاید بتوان گفت هیچ کس نیست که به پاریس سفر کند و از این برج زیبا و خیره کنند بازدید نکند .

کاخ ورسای

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری فرانسه که شهرت زیادی دارد، کاخ ورسای است که در این بخش آن را مورد بررسی قرار می دهیم .

این کاخ در شهر ورسای قرار دارد که از بخش جنوب غربی پاریس حدود 16 کیلومتر فاصله دارد. این کاخ از باشکوه ترین بناهای این کشور است که خانواده سلطنتی در آن زندگی می کردند، به همین دلیل افراد به آن کاخ تاریخی فرانسه نیز می گویند .

تا قبل از اینکه این برج در شهر ورسای ساخته شود، کمتر کسی به این شهر توجه داشت و این شهر نیز مانند شهر عادی فرانسه شناخته می شود، اما بعد از ساخته شدن این بنا، ورسای درجه اهمیت زیادی پیدا کرد و دیگر یک شهر معمولی نبود .

در سال ۱۶۸۲ خانواده سلطنتی وارد این شهر شدند و در این کاخ زندگی کردند و همین امر باعث شد که در یک بازه کوتاه این شهر حسابی رونق پیدا کند و به یکی از شهر های مهم این کشور تبدیل شود .

مساحت این کاخ حدود ۲۰۱۴ هکتار است، به همین دلیل لقب بزرگ‌ ترین قلمرو جهان نیز به آن داده شده است  و امروزه‌ به یکی از مکان های تاریخی و دیدنی این کشور تبدیل شده است و سالانه افراد زیادی از آن بازدید می کنند .

طاق پیروزی

جاذبه های دیدنی فرانسه همگی شهرت زیادی در دنیا دارند و بیشتر افرادی که حتی به این کشور سفر نکرده اند نام آنها را زیاد شنیده اند که طاق پیروزی یکی از آنها است.

این طاق دارای یک معماری با طرح مربعی است و 12 خیابان شهر پاریس را به یکدیگر وصل می کند. جالب است بدانید که هر یک از این خیابان ها به نام یکی از افرادی که جان خود را برای کشور خود فدا کرده اند، نام گذاری شده اند .

در سال ۱۸۰۶ دستور ساختن این بنا توسط ناپلئون صادر شد. این بنای مهم در شهر پاریس دارای ۵۰ متر ارتفاع و ۴۵ متر عرض می باشد و دارای حالتی مربعی است. امروزه نیز این بنا به عنوان یکی از مهم ترین بخش های شهر پاریس شناخته می شود که اطراف آن مراکز زیادی ایجاد شده است و بیشتر اتفاقات سیاسی این منطقه نیز پیش طاق پیروزی رخ می دهند به عنوان مثال رژه‌های پیروزی بسیاری در این مکان صورت گرفته است .

در صورتی که به این کشور سفر کردید پیشنهاد می شود که حتما از این طاق بازدید کنید و از پیاده روی در خیابان های زیبای اطراف این طاق لذت ببرید .

اگر قصد سفر به فرانسه را دارید از بهترین تور فرانسه آژانس فرانسوی سیمرغ ترال دیدن کند.

اگر قصد مهاجرت به فرانسه را دارید  با آژانس فرانسوی سیمرغ تراول در ارتباط باشید

دیزنی‌لند پاریس

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری فرانسه که به احتمال زیاد نام آن را زیاد شنیده اید، دیزنی‌لند پاریس است. ساخت دیزنی‌لند به سال ۱۹۹۲ باز می گردد که در پاریس با نام اولیه دیزنی اروپا ( Euro Disney ) شروع به کار کرد، اما با این حال روشنفکران فرانسوی از آن حمایت نکردند، زیرا معتقد بودند که این پارک طبق مدل آمریکایی ساخته شده است و با فرهنگ فرانسوی سازگار نیست و آن را به نابودی خواهد کشید. به همین دلیل اقدام به تغییر نام آن کردند و نام این بخش به دیزنی‌لند پاریس تغییر یافت .

امروزه دیزنی‌لند پاریس یکی از بزرگ ترین قطب های بخش های گردشگری نه تنها فرانسه، بلکه کل اروپا است که سالانه افراد زیادی از آن بازدید می کنند .

در این پارک امکانات زیادی برای شما وجود دارد که اوقات خوشی را در این بخش سپری کنید. دیزنی لند دارای هتل های لوکس و گران قیمت برای اقامت مسافرین ، انواع کافه و رستوران های مختلف ، بخش های تفریحی که در آن بازی های زیادی وجود دارد ، مراکز خرید متعدد که در آن اجسام اورجینال و اصل به فروش می رسند ، زمین های بازی کودکان ، زمین گلف ، دریاچه دیزنی و ... می باشد.

همچنین در سال 2002 بود که پارکی به نام استودیو والت دیزنی به دیزنی لند پاریس اضافه شد و این امکان را به بازدید کنندگان می داد که بتوانند که حیطه تولید فیلم‌های انیمیشنی دیزنی را از نزدیک حس کنند .

راه‌آهن کوهستان بزرگ ، فانتوم مانور ، سفید برفی و هفت کوتوله ،‌ قلعه زیبای خفته ، ادونچرلند ، علاالدین ، ایندیانا جونز و معبد پریل ، دزدان دریایی کارائیب ، پرواز پیترپن و سفرهای پینوکیو از مهم ترین ها هستند که پیشنهاد می شود که حتما بازدید کنید .

 

باغ لوکزامبورگ

اگر بخواهیم لیستی از بهترین جاذبه های گردشگری فرانسه را به شما ارائه کنیم، در این لیست نام باغ لوکزامبورگ حتما وجود خواهد داشت . Jardin du Luxembourg یک باغ زیبا با چمن های زیبا و درختان زیادی که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند در مرکزی ترین بخش پاریس یا به عبارتی در قلب پاریس واقع شده است.

این باغ یک مکان بسیار زیبا برای پیاده روی است که می توانید از آن لذت ببرید. سالانه مراسم ها و فستیوال های زیادی نیز در این باغ برگزار می شود. همچنین در این باغ یک تالاب بزرگ قرار دارد که برای بازی و تفریح کودکان بسیار مناسب است، زیرا که در آن قایق‌های مینیاتوری زیادی وجود دارد و همچنین در آن نمایش سنتی عروسک خیمه شب بازی نیز اجرا می شود و چه والدین و چه کودکان می توانند که از آن لذت ببرند .

در سال 1612 ساخت و ساز این پارک آغاز شد و در قرن ۱۹ به صورت رسمی تاسیس و در اختیار عموم قرار گرفت .

این باغ برای دوک لوکزامبورگ بود، به همین دلیل نام آن را نیز لوکزامبورگ گذاشتند . بازدید از سراسر این پارک برای عموم رایگان است و شما بین ساعات ۷:۳۰ تا ۸:۱۵ هر زمان که بخواهید می توانید وارد این باغ شده و از مکان های مختلف آن بازدید کنید، اما توجه داشته باشید که طبخ غذا و پیک نیک در این باغ به صورت کامل ممنوع است .

جهت اخذ ویزای شینگن با آژانس فرانسوی سیمرغ تراول در ارتباط باشید

کلیسای سن شاپل

کلیسای سن شاپل ،‌یکی دیگر از جاذبه های توریستی فرانسه است که در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد. قدمت این کلیسا به قرن 13 میلادی بازمی گردد، به همین دلیل به عنوان یک بنای تاریخی نیز می توان که از آن بازدید کرد .

این بنا در جزیره‌ی سیته یا همان ایل دولاسیته قرار دارد، از اصلی ترین ویژگی های این کلیسا معماری بی نظیر و منحصر به فرد آن است، به گونه ای که افراد زیادی را خیره خوده کرده است .

در ساختمان این کلیسا از ۱۵ پنجره بزرگ و ۱۱۱۳ پنل شیشه رنگی استفاده شده است و به عنوان یکی از عظیم ترین سازه های شیشه ای شناخته می شود .

مراسم تاج گذاری شاه لوئی نهم در سال ۱۲۲۶ میلادی در این همین کلیسا برگزار شد. این کلیسا دارای دو طبقه است و مساحت زیادی را در برگرفته است. هر یک از طبقات این بنا دارای ابعاد 36 متر طول، 17 متر عرض می باشند .

کلیسای سن شاپل یکی از بزرگ ترین کلیسا های فرانسه و کل اروپا است که توسط معماری گوتیک ساخته شده است و جزو سه شاهکار این معماری است . در داخل این کلیسا همچنین از مجسمه های بسیار خاص که هر کدام نمادی از دین مسحیت است، نیز استفاده شده است .

 

موزه لوور

به عنوان آخرین مکان از جاذبه های گردشگری فرانسه قصد داریم که به بررسی موزه لوور بپردازیم. موزه لوور یکی از معروف ترین موزه های فرانسه است که امروزه کمتر کسی وجود دارد که نام آن را نشنیده باشد. این موزه علاوه بر اینکه از آثار مهمی نگهداری می کند، به یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری شهر پاریس نیز تبدیل شده است.

تمامی آثار موجود در این موزه بسیار خاص و منحصر به فرد هستند و افراد را شیفته خود می کنند. این موزه دارای هشت بخش مختلف است که در مجموع تمام آنها بالغ بر 38 هزار اثر تاریخی وجود دارد که به نمایش گذاشته شده اند و افراد می توانند که از آنها بازدید کنند، اما به طور کلی بیش از 422 هزار اثر تاریخی در این موزه نگهداری می شود.

این موزه در کنار رودخانه سن در شهر پاریس قرار دارد و در سال 2017 با داشتن حدود نه میلیون بازدید کننده به عنوان پربازدیدترین موزه در کل جهان شناخته شد .

تمامی آثار موجود در این مکان دارای قدمت طولانی می باشند، به طوری که قدیمی ترین انها دارای قدمتی 5 هزار ساله می باشد . هرم شیشه ای که در بخش بیرونی این موزه قرار دارد، به عنوان نمادی از این موزه شناخته می شود. این هرم توسط فردی به نام آی ام پی که یک معمار معروف آمریکایی است ساخته شده است.

اصلی ترین هدف ساخت این هرم قدردانی از حدود 4.5 میلیون نفری بود که از موزه بازدید کرده اند اما با این حال با مخالفت های زیادی روبه رو شد، زیرا که برخی آن را توهین به مقدسات خود می دانستند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها