همه ما بدون استثنا دوره جوانی را گذرانده یا در حال عبور از این دوران پرهیاهو و شلوغ هستیم یکی از مشکلات فصل جوانی، تغییرات هورمونی خواهد بود که بیشتر روی صورت خود را به نمایش خواهد گذاشت.
همه ما بدون استثنا دوره جوانی را گذرانده یا در حال عبور از این دوران پرهیاهو و شلوغ هستیم یکی از مشکلات فصل جوانی، تغییرات هورمونی خواهد بود که بیشتر روی صورت خود را به نمایش خواهد گذاشت.
کد خبر: ۱۳۸۰۷۰۷

پیشگیری از جوش صورت برای دختران و پسران جوان اهمیت داشته و این امر به کمک تغذیه این دوران قابل انجام است.

جوش صورت، کابوس جوانان

عبور از دوران کودکی و رسیدن به بزرگسالی نیاز به گذر از اوقات شیرین جوانی است. این دوران با همه مزایا و خوبی‌هایی که دارد، گاهی ناراحت‌کننده نیز خواهد بود. همه جوانان چه دختر و چه پسر با ورود به جوانی به خاطر تغییرات ایجاد شده در بدن، نگرانی‌هایی را خواهند داشت. وجود درد در کشاله ران نشان از بلند شدن قد خواهد داشت؛ تغییرات هورمونی با دگرگونی در اعضای بدن خود را به نمایش خواهند گذاشت؛ صورت جوانان نیز از این قاعده پیروی کرده و با جوش، تحولات داخلی بدن را بروز می‌دهد.

برای پیشگیری از جوش بلوغ جوانی باید بعضی از موادغذایی را محدود یا حذف کنیم؛ زیرا وجود جوش به دلیل دفع نامناسب آن‌ها خواهد بود که بیشتر از طریق پوست صورت خود را بیرون خواهد کشید. بابت پیشگیری از جوش صورت ابتدا باید ریشه آن را پیدا کرده و سپس برای درمان اقدام کنید. چربی، مصرف کم سبزیجات، لبنات، کمبود انواع ویتامین، مقدار نامناسب آفتاب و... قسمتی از دلایلی خواهد بود که باعث جوش در صورت می‌شود.

غذاهای فست‌فودی، غذاهای سرخ‌شده، غذاهای پر ادویه، غذاهای بیات و مانده و... مدل‌هایی از تغذیه است که باعث می‌شود بروز جوش در صورت نمود بیشتری داشته باشد و باعث تحریک پوست بدن خصوصا صورت خواهد بود. رژیم غذایی ضد جوش به کمتر شدن دانه‌های ایجاد‌شده روی پوست کمک کرده و درصدی از حجم آن را خواهد کاست.

انواع جوش صورت

به‌صورت کلی و عمومی جوش در صورت به دو دسته تقسیم می‌شود که برای شناخت آن‌ها باید به رنگ جوش توجه داشته باشید. قسمت خارجی جوش دو رنگ سیاه یا سفید خواهد داشت که همین برای شناسایی نوع آن کافی بوده است. اصولا جوش‌های سر سفید منشا چربی داشته و به دلیل تجمع بیش‌ازاندازه و عدم دفع این ماده خواهد بود. بابت پیشگیری از جوش صورت با منشاء چربی، جدا از رژیم غذایی باید با فاصله زمانی مشخص به شست‌و‌شو و نظافت سطح پوست پرداخته شود؛ زیرا وجود چربی در سطح پوست بدن و صورت باعث نرسیدن اکسیژن به پوست شده و روند پیری را افزایش خواهد داد.

نیاز به چربی در بدن کاملا به تیغ دوبله شباهت دارد و کمبود آن به چروک شدن خواهد انجامید، اما بودن بیش‌ازحد در بدن از این ماده عوارض دیگری را همراه داشته است. چربی پاک نشده و اضافی روی پوست، ایجاد بوی نامطلوب خواهد داشت و به شدت خود فرد و اطرافیان را اذیت می‌کند.

رژیم غذایی برای رفع جوش صورت با منشاء چربی که همان جوش‌های سرسفید هستند را باید به کمک مواد غذایی که باعث دفع چربی از بدن می‌شوند، انجام داد. استفاده از ماده‌های غذایی که طبع سرد یا خنک داشته باشند برای درمان مناسب است؛ زیرا به دفع چربی مازاد بدن کمک کرده و از تجمع آن روی پوست بدن جلوگیری خواهد کرد.

جوش‌های سرسیاه، آفت بدن انسان

نوع دیگری از جوش در زمان جوانی و بعد از آن در بدن انسان تولید خواهد شد که منشاء آن عفونت در بدن است. این به معنای وجود عفونت مانند گلودرد است که به کمک غذاهایی می‌توان بدن را ضدعفونی کرده و باعث از بین رفتن آن خواهد شد. گاهی برای حل این مشکل از دارو نیز می‌توان استفاده کرد تا روند بهبود، سرعت پیدا کند و در مدت‌زمان کمتری بتوان این معضل را حل کرد.

پیشگیری از جوش صورت که پایه ایجاد آن عفونت و میکروب بدن است، به دلیل تغذیه نامناسب نیز می‌تواند باشد که با رعایت یک رژیم اصولی در برطرف کردن آن باید تلاش کنیم. برای جلوگیری از جوش صورت چه بخوریم که به ما کمک کند و برای بدن ما بهتر باشد؛ اولین راه درمان این بیماری، روش‌های سنتی است که از قدیم استفاده می‌شده و تا حدودی پاسخگوی نیاز بوده است.

خاکشیر، تخم‌شربتی، اسفرزه، ترتیزک و مواد متفاوت دیگری که در مغازه‌های عطاری پیدا می‌شوند، تا حدودی به رفع بیماری‌های پوستی که خود را با رشد جوش و آکنه نشان خواهند داد مناسب بوده و برای درمان‌های اولیه می‌توان به‌کار برد. پیشگیری از جوش صورت بدون توجه به مبدا و منشاء آن در مراحل ابتدایی، روال درمان را سریع کرده و باعث می‌شود دوره کمتری این مشکل وجود داشته باشد.

پیشگیری از جوش صورت

صورت عضوی از بدن است که در تمام مواقع در معرض دید بوده و زیبایی را به نمایش خواهد گذاشت. یک صورت که از جوش و آکنه پوشیده شده باشد، بدون شک اعتمادبه‌نفس را کم کرده و باعث خجالت خواهد شد؛ پس بهتر است قبل از وقوع و سر بیرون آوردن جوش‌ها راهی برای درمان آن پیدا کنید.

پیشگیری از جوش صورت برای تمامی سنین لازم بوده و سبب می‌شود به تغذیه مناسب توجه داشته باشیم. رژیم و تغذیه اصولی در این روزها که زندگی به سمت صنعتی شدن پیش رفته است و غذاهای کنسروی، آماده، فریزری و نیمه پخته، جای غذاهای تازه و سبزبجات طبیعی را گرفته است، یکی از راه‌ها برای درمان و پیشگیری از جوش صورت خواهد بود. یک انسان به‌صورت طبیعی در دوازده یا سیزده سالگی سن بلوغش شروع شده و آثار آن روی بدن نمایان خواهد شد.

جوش بلوغ به عبارتی بیماری به‌حساب نخواهد آمد و فقط نوعی عارضه به شمار رفته که پس از طی شدن زمانی، آرام آرام برطرف می‌شود، اما اگر بتوان روش پیشگیری آن را به‌کار برد، سرعت و روند بیشتر شده و زمان کمتری با این عارضه دست به گریبان خواهید بود.

برای جلوگیری از جوش صورت اولین و راحت‌ترین راه، تغذیه مناسب و درست است که باید آن را در برنامه غذایی خود بگنجانیم، اما این تغذیه نباید دست‌و‌پاگیر و خسته‌کننده باشد. شیر و لبنیات، گوشت قرمز و سفید،‌ تخم مرغ، حبوبات، غلات و... به مقدار و میزانی که برای بدن مضر نباشد باید در برنامه غذایی هفتگی قرار داده شود تا بدن تمامی ویتامین‌های موردنیاز خود را به‌دست آورده و از بیماری‌های احتمالی جلوگیری شود. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره پوستی می توانید به وبسایت آرایشی و بهداشتی پرگاس مراجعه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها