«استقلالِ ساپینتو» تا می‎تواند موقعیت از دست می‌دهد

متخصص ادعا

آبی‌ها با اول فصل کنار نمی‌آیند. انگار این تیم را برای اول فصل نساخته‌اند و قرار نیست همه چیز در بازی‌های هفته‌های نخست به خوبی و خوشی تمام شود، بدون این که هوادار حرص و جوش بخورد یا بدون این که تیم با خیال راحت صدر را اشغال کند.
کد خبر: ۱۳۷۹۴۶۶
نویسنده هیلدا حسینی‌ خواه - گروه ورزش

مدل استقلال همین گونه است. فصل قبل را نادیده بگیرید. درباره تمامی فصل‌های اخیر صحبت می‌کنیم. استقلال اول فصل معمولا حرفی برای گفتن ندارد. راحت امتیاز می‌دهد، راحت موقعیت از دست می‌دهد و راحت‌تر از آن از اشتباهات فنی‌اش چشم‌پوشی می‌کند. حالا می‌خواهد سرمربی‌اش ساپینتو باشد یا هر فرد دیگری.

عادت همیشگی هفته‌های ابتدایی

پیکان تیمی نیست که زیبا بازی کند و قدرتمند باشد اما در مقابل، تیمی هم محسوب نمی‌شود که پیش از سوت آغاز بازی روی کاغذ بازنده لقب بگیرد. پیکان تیمی است که سخت می‌بازد اما در کنار چیزی هم به زیبایی‌های فوتبال اضافه نمی‌کند. در مقابل استقلال مقابل پیکان سعی کرد زیبا بازی کند و تهاجمی باشد اما چیزی عایدش نشد. آبی‌ها از الان تا هر زمانی که بخواهند می‌توانند از این بگویند که یک پنالتی مقابل پیکان برای شان نگرفتند یا می‌توانند بگویند که گل صحیح و صددرصد درست آنها مردود اعلام شد. اما واقعیت بعد از سوت پایان بازی همین است؛ استقلال بدون گل مساوی کرد و در حسرت پیروزی ماند.

بخیه ها و موقعیت ها

چانه پیمان بابایی مهاجم ۲۸ ساله استقلال بعد از برخورد با ناصری سنگربان پیکان ۱۰ بخیه خورد تا متوجه شویم با بازیکنی روبه‌رو هستیم که به قول معروف سرش را جلوی توپ می‌گذارد. اما خوب می‌دانیم این بخیه‌ها به درد فوتبال و استقلال نمی‌خورند. در مجموع بازیکنان استقلال موقعیت‌های زیادی را خراب کردند. ساپینتو با این وضع هنوز هم ادعا دارد تیم تحت هدایتش از استقلال مجیدی بهتر است؟ ساپینتو باید بداند به این موارد امتیاز نمی‌دهند: موقعیت ساختن و گل نزدن، توپ را به دیرک زدن، هجومی بازی کردن اما برنامه نداشتن و ارسال‌های بی‌هدف قائدی.

استقلال من، استقلال او

یک نفر چطور می‌تواند کار را برای خودش سخت‌تر کند؟ این را از ساپینتو بپرسید که هفته گذشته با مقایسه استقلال خودش با استقلال فرهاد‌مجیدی و برتری دادن به تیم این فصل، انتظارات، توقعات و البته انتقادات را از خود بالا برد. حالا ساپینتو است و یک مساوی بدون گل دیگر و البته هجمه‌ای که مدام او را با استقلال فصل گذشته مقایسه می‌کنند.

آبی‌ها تا اینجای لیگ‌، یعنی تا پایان هفته پنجم هشت امتیاز گرفته، چهار گل به ثمر رسانده و سه گل دریافت کرده اند. اما فصل گذشته در همین زمان مشابه، یعنی تا پایان هفته پنجم ۱۱ امتیاز کسب کرده، پنج گل زده و یک گل خورده بودند. این یعنی ساپینتو و مقایسه اشتباهش، تا اینجا بازنده‌ای تمام عیار مقابل تیم فرهاد مجیدی هستند.

«تیم من هجومی بازی می‌کند»‌، « تیم من بهتر از فصل قبل بازی می‌کند»، «تیم من فوتبال بازی می‌کند». اینها چیزهایی بوده که تا امروز از زبان ساپینتو شنیده‌ایم. اما همه چیزی که تا الان دیدیم هشت امتیاز با سبک بازی مبتنی بر از دست دادن موقعیت گل بوده است.

ساپینتو حالا متخصص شماره یک ادعا در لیگ‌ برتر است. او برای بازگرداندن استقلال به کورس مدعیان درجه یک چه نقشه‌ای دارد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها