ادعای عجیب عامل اسیدپاشی به زن جوان

‌می‌خواستم پروفسور شوم، اما معتاد شدم

رئیس پلیس تهران در مراسم تشییع پیکر شهید کیوان‌لو:

مجرمان گستاخ، وحشی و پررو شده‌اند

عامل شهادت مامور کلانتری نامجو در جریان تحقیقات پلیسی - قضایی، جزئیات تازه‌ای از حمله به مامور پلیس را تشریح کرد. پسر جوان مدعی شده اعتیاد شدیدی به موادمخدر داشته و برای سرقت و تهیه پول مواد وارد خانه زن تنها شده بود.
کد خبر: ۱۳۷۹۱۷۶

به گزارش خبرنگار جام‌جم، ظهر دیروز رئیس‌کل دادگستری استان تهران دستور داد به این پرونده به‌صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی شود. به‌همین‌دلیل عامل جنایت عصر یکشنبه به محل قتل منتقل شد و صحنه شهادت مامور پلیس را بازسازی کرد.

جزئیات بازسازی صحنه شهادت مامور پلیس

متهم به قتل در تشریح ماجرا گفت: «اهل یکی از شهرهای شمالی کشور هستم. حدود هفت سال قبل به تهران آمده و معتاد شدم. برای تامین هزینه‌های اعتیادم سرقت می‌کردم. سه سال قبل دستگیر شده و به زندان رفتم. وقتی آزاد شدم، دوباره سمت اعتیاد رفتم و شب‌ها در پارک و خیابان می‌خوابیدم. شنبه‌شب پول مواد نداشتم و خماری بدجور به من فشار آورده بود. با همدستم تصمیم گرفتیم سرقت کنیم تا پولی به‌دست‌بیاوریم و موادمخدر بخریم. در خیابان پرسه می‌زدیم که با دیدن خانه‌ای که برقش خاموش بود، من وارد شدم و دوستم کشیک داد. با دیدن زنی که آنجا بود او را تهدید کرده و خواستم ساکت باشد. دست و پایش را بستم و در جست‌وجوی خانه پلی‌استیشن، طلا و دوربین پیدا کرده و می‌خواستم بیرون بیایم که متوجه حضور دو مامور و مردی شدم که وارد ساختمان شدند. با چاقویی که از خانه زن تنها برداشته بودم، به سمت طبقه‌های بالایی رفتم تا از راه پشت‌بام فرار کنم اما راه بسته بود. به سمت پایین که برگشتم، مامور پلیس با اسلحه سد راهم شد و خواست تسلیم شوم. گیج بودم و با چاقو ضربه‌ای به سینه مامور زدم.»

دزد را بالای سرم دیدم

دختر جوان در ادامه گفت: «ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح با شنیدن صدایی بیدار شدم و مردی قدکوتاه و لاغر را بالای سر خودم دیدم. با تهدید چاقو دست‌وپایم را بست و به جست‌وجوی خانه پرداخت. به‌سختی ماجرا را به برادرم اطلاع دادم. بعد صدای درگیری از راه‌پله شنیدم و وقتی دست‌وپایم را باز کردند متوجه شدم سارق ماموری را در راه‌پله به شهادت رسانده است.»

تشییع بر دوش همرزمان

پیکر شهید امیر کیوان‌ لو، صبح دیروز در ستاد فرماندهی تهران بزرگ بر دوش همرزمانش تشییع شد. به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران در این مراسم گفت: «مامور ما می‌توانست با استفاده از سلاح و طبق ضوابط از زانو به پایین سارق را مورد اصابت گلوله قرار دهد اما وقتی با التماس‌ها و خواهش‌های سارق برای عدم شلیک مواجه شد به او شلیک نکرد. سارق نیز خود را تسلیم کرده بود اما ناگهان در شرایطی که تسلیم شده بود، با چاقویی که همراه داشت به سینه این شهید والامقام ضربه‌ای وارد کرد. این مامور عزیز ما بلافاصله به بیمارستان اعزام شد اما شدت ضربه به حدی بود که جان خود را ازدست‌داد و به درجه رفیع شهادت رسید.»

وی در ادامه بر ضرورت برخورد قاطع با مجرمان تاکید کرد و گفت:‌ «متاسفانه شاهد آن هستیم که امروز برخی مجرمان، سارقان و اراذل و اوباش و ... گستاخ، وحشی و پررو شده‌اند. لازم است با آنها برخورد قاطع شود و این مطالبه جدی پلیس است. ما نیز به‌عنوان پلیس با قاطعیت با این افراد برخورد خواهیم کرد و مجرمان بدانند پلیس درمقابل اقدامات مجرمانه آنان ایستاده است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها