کد خبر: ۱۳۷۸۸۹۳
نویسنده علیرضا متقیان - تهیه‌کننده برنامه سیمای خانواده
برنامه‌های خانواده‌محور، چون برنامه‌هایی روتین هستند به‌هیچ‌عنوان نباید دچار تکرار شوند؛ آسیبی که اتفاقا بسیار تهدیدشان می‌کند، امری که ما در اتاق‌فکر «سیمای‌خانواده» بسیار به آن می‌اندیشیم و راه‌حل‌هایی را که بتواند مانع از به تکرار افتادن‌مان شود، امتحان می‌کنیم که شامل تغییر در محتوا، لوکیشن، مهمانان و... می‌شود، به‌گونه‌ای‌که مخاطب از برنامه احساس تکراری‌بودن نکند.

ما برای آن‌که بتوانیم مخاطب برنامه‌های خانواده‌محور ترکیبی را حفظ کنیم، باید به این بیندیشیم که چگونه می‌توان گرهی از کار آن‌ها باز کرد. اتفاقی که به‌عنوان‌مثال در سیمای خانواده با حضور بهترین پزشکان و روانپزشکان رخ می‌دهد یا در بخش حقوقی از حضور وکیلی استفاده می‌کنیم که تقریبا ۱۲سال از آغاز فعالیت‌شان با تلویزیون می‌گذرد و بسیار شناخته‌شده و مورد اعتماد هستند.

اشاره‌ام به گره‌گشابودن از کار مردم به این دلیل است که به‌عنوان‌مثال موکلی که قصد گرفتن مشاوره برای هر موضوعی را داشته باشد در همان مراجعه اولیه به دفتر وکالت ناچار به پرداخت مبلغی است که با نشستن دربرابر قاب تلویزیون و تماشای سیمای‌خانواده از پرداخت آن معاف می‌شود. در مورد پزشکان‌مان نیز باید اشاره کنم که جملگی آن‌ها زیر نظر شبکه سلامت انتخاب می‌شوند و همگی عضو هیات‌علمی دانشگاه‌های شناخته‌شده کشور و به لحاظ علمی مورد اعتماد هستند.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های برنامه سیمای‌خانواده در سال‌های اخیر گذر از شرایط ایجادشده به‌واسطه شیوع ویروس کرونا بود که ما را، هم برای ضبط آیتم‌هایمان دچار مشکل کرد و هم برای تیم تولید و هم برای مهمانان روز‌هایی بسیار دشوار را رقم زد و همگی ما پای کار بودیم تا بتوانیم برنامه را روی آنتن بفرستیم و رسالت‌مان را انجام دهیم، ضمن این خبر‌های گاه‌وبیگاه ازدست‌رفتن عزیزان و ازجمله همکاران‌مان کار را سخت‌تر می‌کرد و روز‌های تلخ‌تری را رقم می‌زد و به‌عنوان‌مثال من در این میان با توجه به میانگین سنی افراد گروه همواره نگران هرمز شجاعی‌مهر بودم که مبادا اتفاقی برایش رخ دهد و دچار ضایعه‌ای عظیم شویم؛ بنابراین لازم است پیش از هر چیزی از اعضای تیم تولیدمان سپاسگزاری کنم که یاری‌مان کردند تا آن روز‌های سخت را با کوشش و همیاری پشت‌سر بگذاریم. تمام تلاش ما بر این است که این برنامه در انتخاب سبک زندگی یاری‌رسان مخاطبان‌مان باشد و صرفا به سمت سرگرمی‌سازی نرویم، هرچند که می‌دانیم بخشی از کار ما سرگرمی‌سازی است، اما در برنامه‌های خانواده‌محور و ازجمله سیمای خانواده انتقال اطلاعات و دیتا برای‌مان در اولویت قرار دارد.

نگاه ما اطلاع‌رسانی و آموزش‌محوری است و امیدواریم در این مسیر بتوانیم لحظات سرگرم‌کننده و لذت‌بخشی را نیز برای مخاطبان‌مان رقم بزنیم، چراکه به عقیده من یک برنامه خانواده‌محور ایده‌آل چنان‌که سیمای‌خانواده، باید چهل‌تیکه‌ای از بخش‌های پزشکی، هنری، فرهنگی و اجتماعی با هدف ترویج سبک‌زندگی ایرانی - اسلامی باشد و از ارائه راهکار‌هایی برای داشتن یک خانواده منسجم تا تصویری صمیمی و حقیقی با نگاهی واقع‌گرایانه به تمام موضوعات روز، قابی باشد که هر روز آن را ترسیم می‌کند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها