برای اینکه بدانیم کارکرد واقعی خودرویی که قصد خرید آن را داریم چقدر است، بهتره راه تشخیص کیلومتر دستکاری شده خودرو را بشناسیم.
کد خبر: ۱۳۷۸۳۴۵

به گزارش جام جم آنلاین، هنگام خرید یک خودرو، اولین چیزی که هر خریداری به آن توجه می‌کند،میزان کارکرد آن است چرا که مسافت طی شده خودرو بر ارزش آن تأثیر می‌گذارد. مسافت پیموده شده نشان می‌دهد که باید برای خرید خودرو بیشتر هزینه کنیم یا خیر؟

این امر باعث می‌شود دستکاری مسافت پیموده شده خودرو برای برخی فروشندگان بسیار وسوسه انگیز باشد، زیرا آن‌ها می‌توانند سود حاصل از کم کار کرد بودن خودرو را به جیب بزنند. برخی از نمایندگی‌های خودرو در کلاهبرداری‌هایی از این دست دستگیر شده اند.

معمولاً فرض بر این بود که با نصب کیلومتر شمار مدرن، روند دستکاری کیلومتر شمار رو به کاهش است. در حالیکه نتایج برعکس بوده است و در حقیقت، دستکاری کیلومتر شمار دیجیتال در مقایسه با دستگاه‌های مکانیکی قدیمی آسان‌تر است.

کیلومتر شمار دیجیتال: با استفاده از دستگاهی که به پورت کامپیوتر خودرو شما وصل می‌شود، افراد می‌توانند مسافت پیموده شده را طوری برنامه ریزی کنند تا آنچه را که می‌خواهند نشان دهند.

پس از تنظیم مجدد سریع، خودرو کیلومتر‌هایی را که در آن برنامه ریزی شده بود نشان می‌دهد. این دستگاه‌ها به طور شگفت انگیزی ارزان و در دسترس هستند. بسیاری از دستگاه‌ها چند صد دلار فروخته می‌شوند؛ که می‌توانند سودی چند هزار دلاری داشته باشند.

کیلومترشمار آنالوگ: برای تغییر کیلومترشمار‌های آنالوگ به تجهیزات خاصی نیاز نیست، اما برای کم کردن مسافت طی شده توسط خودرو، دانش مکانیکی لازم است، زیرا در ابتدا باید کیلومترشمار و سپس صفحه جدا شود و اعداد به صورت دستی کاهش پیدا کنند.

روش دیگر این است که چرخ‌های عقب خودرو را روی پایه‌ای ایمن قرار دهید تا خودرو در جا کار کند و چرخ‌ها را در جهت معکوس بچرخانید. زمان بیشتری طول می‌کشد، اما این امر به آرامی اعداد مسافت پیموده شده در کیلومتر شمار را کاهش می‌دهد.

هر دو روش نشانه‌هایی برای لو رفتن دارند، برخی حتی ممکن است کمی واضح‌تر باشند و با کمی دقت می‌توان به این دستکاری پی برد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها