در این گزارش راهکارهای دقیق برای شناسایی میزان مسافت پیموده خودرو را بیان کرده ایم.
کد خبر: ۱۳۳۹۹۴۶

به گزارش جام جم آنلاین، هنگام خرید یک خودرو، اولین چیزی هر خریداری به آن توجه می کند، میزان کارکرد آن است یعنی اصولا اولین سوالی که از فروشنده می شود، میزان کیلومتر شمار است چرا که مسافت پیموده شده خودرو بر ارزش آن تأثیر می‌گذارد. مسافت پیموده شده نشان می دهد که باید برای خرید خودرو بیشتر هزینه کنیم یا خیر؟

این امر باعث می‌شود دستکاری مسافت پیموده شده خودرو برای برخی فروشندگان بسیار وسوسه انگیز باشد، زیرا آن‌ها می‌توانند سود حاصل از کم کار کرد بودن خودرو را به جیب بزنند. برخی از نمایندگی‌های خودرو در کلاهبرداری‌ های بازگردانده دستگیر شده اند.

تغییر مسافت پیموده شده مسافت پیموده شده خودرو آسان‌تر از همیشه شده است و این امکان را می‌دهد که چنین کلاهبرداری‌ها شکوفا شوند.

سود فروشنده به ضرر شما تبدیل می‌شود، زیرا در اتومبیل گیر کرده اید که آنطور که فکر می‌کنید خوب نیست.

بیایید مطمئن شویم که هرگز در چنین شرایطی قرار نمی‌گیرید. در اینجا چند مورد وجود دارد که باید از قربانی شدن برگشت دور سنج جلوگیری کنید.

بازگرداندن کیلومتر شمار چیست؟

مانند هر قسمت دیگر خودرو، مسافت پیموده شده مسافت پیموده شده شما نیز می‌تواند دستکاری شود.

کلاهبرداران از زمان اختراع اتومبیل‌ها این موضوع را تنظیم کرده اند. قبل از اینکه اتومات کیلومتر شمار‌ها اتوماتیک شوند، می‌توان آن‌ها را به صورت دستی عقب انداخت یا تنظیم مجدد کرد. کیلومترشمار‌ها در حال حاضر دیجیتالی هستند و دستی‌ها در جاده‌ها کمتر دیده می‌شوند.

این امر مانع از دستکاری کلاهبرداران در مسافت پیموده شده خودرو قبل از فروش آن نشده است. کیلومتر شمار‌های دیجیتالی خودرو را نیز می‌توان با تغییر برد اتومبیل و ویرایش صفحه مسافت پیموده شده برای خواندن هر عددی که وارد می‌کنید «عقب» کرد.

برخلاف برخی فیلم‌ها، قدم شمار کیلومتر خودرو شما بدون دستکاری نمی‌تواند به عقب برگردد. کاهش یا تغییر مسیر مسافت پیموده شده خودرو می‌تواند باعث شود خودرو طوری به نظر برسد که انگار کمتر از آنچه استفاده می‌شود استفاده شده و ارزش پولی آن را افزایش می‌دهد. چگونه می‌توان کیلومتر شمار را تنظیم کرد؟

معمولاً فرض بر این بود که با نصب کیلومتر شمار مدرن، روند برگشت کیلومتر شمار رو به کاهش است. در واقع برعکس بوده است در حقیقت، دستکاری کیلومتر شمار دیجیتال در مقایسه با دستگاه‌های مکانیکی قدیمی آسان‌تر است.

گاهی اوقات افراد دستگاه را با کیلومتر شمار موجود در حیاط خلوت وسیله نقلیه عوض می‌کنند در حالی که دیگران کیلومتر شمار خودرو را ویرایش می‌کنند.

با استفاده از دستگاهی که به پورت کامپیوتر ماشین وصل می‌شود، افراد می‌توانند مسافت پیموده شده را طوری تغییر دهند تا آنچه را که می‌خواهند نشان دهند.

برای تغییر کیلومترشمار‌های آنالوگ به تجهیزات خاصی نیاز نیست، اما برای تغییر آن، دانش مکانیکی لازم است، زیرا کیلومترشمار باید جدا شود، صفحه جدا شود و صفحه‌ها به صورت دستی تغییر کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها