نایب رئیس اتحادیه کتابفروشی‌های کرمانشاه معتقد است، اگرچه بازار بازگشایی مدارس با روندی آرام آغاز شده، اما شادابی سالیان گذشته را ندارد.
کد خبر: ۱۳۷۸۱۶۶

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ محمدتقی زرشکیان با اشاره به آغاز تدریجی خرید لوازم تحریر و بازار بازگشایی مدرسه در کرمانشاه، گفت: اگرچه اکنون مردم خرید مایحتاج مدرسه را تا حدودی آغاز کرده اند، اما اوج بازار را معمولا از ۱۵ شهریور به بعد خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه با وجود آغاز خرید لوازم تحریر اما وضعیت بازار به شادابی سالیان گذشته نیست، خاطرنشان کرد: عوامل مختلفی بر این موضوع اثر گذاشته که گرانی لوازم تحریر از مهمترین آنها است.

نائب رئیس اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه از افزایش قیمت ۳۰ تا ۵۰ درصدی انواع لوازم تحریر به طور میانگین نسبت به سال قبل خبر داد و ادامه داد: بیشترین افزایش قیمت را در دفتر داشتیم که آن هم ناشی از گرانی کاغذ بوده است.

به گفته زرشکیان، از ابتدای امسال  مداد و خودکار نیز حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

وی عامل اصلی دیگری که بر کاهش فروش لوازم تحریر در بازار اثر گذار بوده را دخالت سایر دستگاه‌ها در عرضه لوازم تحریر دانست و افزود: گاهی خود آموزش و پرورش لوازم تحریر در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد و گاهی دستگاه‌های دیگر نیز لوازم تحریر برای فرزندان کارمندان به آنها می‌دهند که در برخی موارد از داخل استان هم خریداری نشده است.

نائب رئیس اتحادیه کتابفروشی‌های کرمانشاه تاکید کرد: خریدهای اینترنتی لوازم تحریر نیز بر کاهش فروش مغازه‌ها بی تاثیر نیست.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر در این ایام تداخل صنفی‌ را نیز شاهدیم و واحدهای دیگر نیز در این یک ماه با تغییر رویه خود، لوازم تحریر می‌فروشند. به علاوه عرضه لوازم تحریر از سوی دستفروشان را هم داریم.

زرشکیان از شرایط بیماری کرونا هم یاد کرد که آموزش‌های مجازی باعث شده دانش آموزان از نوشت افزار فاصله بگیرند و مغازه‌داران عملا این دو سال اخیر، بازار را از دست دادند.

وی ابراز امیدواری کرد با وجود همه این موارد از ۱۵ شهریور به بعد، بازار لوازم تحریر در کرمانشاه رونق بگیرد.

نائب رئیس اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه در پایان از فعالیت نزدیک به ۱۶۰ واحد عرضه لوازم تحریر در کرمانشاه یاد کرد و گفت: در این ایام بازرسی‌های اتحادیه برای نظارت بر این واحدها بیشتر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها