معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه اعلام کرد:

کرمانشاه، رتبه نخست اشتغالزایی واقعی در کشور

از بیکاری به عنوان معضل ۵۰ ساله و مزمن کرمانشاه یاد می شود، مشکلی که تقریبا تمام خانواده‌های استان از نزدیک آن را حس کردند و اکثر خانواده ها جوانان تحصیلکرده جویای کار در خانه دارند.
کد خبر: ۱۳۷۸۰۰۹

جام جم آنلاین کرمانشاه؛کاوه رستمی، همواره تلاش‌های فراوانی برای کمک به کاهش بیکاری کرمانشاه انجام شده اما طبق برآوردها هنوز  نزدیک به ۱۷۰ هزار نفر بیکار در استان وجود دارد که ایجاد شغل برای آنها کار ساده‌ای نیست زیرا از یک سو شاهد ورود افراد جدید تحصیل‌کرده جویای کار به بازار هستیم و از سوی دیگر شرایطی از جمله بیماری کرونا طی بیش از دو سال اخیر باعث شد گاهی ریزش نیروی کار هم داشته باشیم.

حالا با تلاش تیم اقتصادی استان کرمانشاه، خبرهای خوبی از اشتغالزایی در کرمانشاه به گوش می‌رسد و بر اساس ارزیابی صورت گرفته، کرمانشاه بین ۳۱ استان کشور، رتبه اول راستی آزمایی در سامانه رصد را برای پنج ماه اول سال به خود اختصاص داد، یعنی کرمانشاه در پنج ماهه امسال بیشترین میزان واقعی بودن شغل ایجاد شده را داشته است.


این رتبه قابل توجه پاسخ به دغدغه‌های بسیاری از مردم است که مطمئن شوند آماری که درباره اشتغالزایی در کرمانشاه داده می‌شود، صحت دارد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از کسب رتبه اول کشور در زمینه راستی آزمایی اشتغال ثبت شده در سامانه رصد از سوی استان کرمانشاه خبر داد.

دکتر «بهزاد باباخانی» با اشاره به برنامه‌ای که دولت سیزدهم برای ایجاد یک میلیون شغل در کشور در سال ۱۴۰۱ تدوین کرده و سهم هر استان نیز در آن مشخص است، اظهار کرد: برای استان کرمانشاه نیز سهمیه ایجاد ۴۶ هزار شغل در سال جاری در نظر گرفته شده که با توجه به شرایطی که کرمانشاه در زمینه بیکاری دارد رقم قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار تا پایان مرداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ شغل از تعهد ایجاد شده در استان عملیاتی شده، این رقم را قابل توجه دانست.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، کرمانشاه در زمینه درصد تحقق اشتغال هدف‌گذاری شده در پنج ماهه امسال رتبه هفتم کشور را داشته است.

وی تاکید کرد: این در حالی است که استان‌‌هایی که رتبه قبل از ما را کسب کردند، تعهد اشتغال کمتری نسبت به کرمانشاه داشتند.

باباخانی با بیان اینکه سامانه رصد به جهت راستی آزمایی برای مشاغل ایجاد شده تغییراتی نسبت به سنوات گذشته داشته است، خاطرنشان کرد: اکنون نیاز است کد ملی و شماره تماس هر فردی که مشغول به کار شده در سامانه ثبت شود و در نهایت توسط یک کارگزار که از سوی وزارت کار تعیین شده و استان‌ها نیز هیچ نقشی در موضوع ندارند، راستی آزمایی مشاغل ایجاد شده انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه عنوان کرد: بر اساس راستی آزمایی صورت گرفته در زمینه مشاغل ایجاد شده تا پایان مرداد، کرمانشاه رتبه اول کشور را کسب کرده است بدین معنی که بیشترین میزان واقعی بودن اشتغال را داشتیم.

باباخانی اضافه کرد: برای این منظور از نزدیک به ۳۵۰۰ نمونه آماری به صورت تصادفی سئوال پرسیده شده که نزدیک به ۸۰ درصد آنها واقعی تشخیص داده شده است که این عدد قابل توجه است.

وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌هایی که در استان برای اشتغالزایی وجود دارد، شاهد کاهش نرخ بیکاری استان باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها