۲شرط برای بخشش قاتل همسایه

مرد بنگاه‌دار که همسایه‌اش را کشته بود با تلاش واحد صلح‌وسازش دادسرای جنایی تهران و با پرداخت دیه و قبول شرط ترک تهران رضایت گرفت و بخشیده شد.
کد خبر: ۱۳۷۷۹۸۲

این مرد زندانی شامگاه شانزدهم دی سال ۹۴ در حوالی محله ابوذر تهران با مرد همسایه‌اش درگیر و باعث شد او ضربه مغزی شود. خانواده مرد جوان اعضای بدن او را قبل از مرگش اهدا کردند.

متهم بعد از دستگیری و اعتراف به قتل روانه زندان رجایی‌شهر کرج شد. با تکمیل تحقیقات در دادسرا، مدتی بعد متهم در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.

والدین مقتول برای او درخواست قصاص کردند. متهم در دفاع گفت: «در طبقه اول ساختمانی مشاوره املاک داشتم. مقتول و برادرش هم در طبقه دوم همان ساختمان زندگی و کار می‌کردند. چند بار آنها تفاله‌چای‌شان را از بالا به خیابان انداخته و روی موتورم ریخته بودند. به آنها تذکر دادم اما توجهی نکردند. روز حادثه دوباره تفاله‌چای را پایین ریختند که روی لباس‌هایم و موتورم ریخت. عصبانی شده و به آنها فحاشی کردم که پایین آمده و دعوایمان شد. یکی از برادرها به مغازه رفت و با برداشتن جارو بیرون آمد و با دسته‌اش به من ضربه زد. برادرش هم با صندلی ضربه‌ای سمتم انداخت. من هم از مغازه‌ام چوب بیسبال را برداشتم و چند ضربه به سر برادری که با دسته‌جارو مرا می‌زد زدم که باعث مرگش شد.»

متهم حکم قصاص گرفت و پرونده‌اش به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد. یک‌بار تا پای چوبه‌دار رفت اما مهلت گرفت.

با گذشت حدود هفت‌سال از ماجرا او قرار بود دوباره پای چوبه‌دار برود و حکم قصاصش اجرا شود که تلاش واحد صلح‌وسازش مستقر در دادسرای جنایی تهران برای نجات او آغاز شد و دیروز مرد اعدامی شرط خانواده مقتول که پرداخت دیه و ترک تهران بود را پذیرفت و اولیای‌دم او را بخشیدند.

به این ترتیب زندانی از مجازات قصاص نجات یافت. حالا قرار است او به‌زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

newsQrCode
برچسب ها: ترک تهران قصاص دیه
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها