با حضور 80 دانشجو از دانشگاه های مختلف برگزار شد

مراسم اختتامیه دوره کارآموزی شرکت پالایش نفت تبریز

یکی از مهمترین وظایف شرکت ها و مجموعه های تولیدی در زمینه مسئولیت های اجتماعی، پذیرش و آموزش کارآموزان دانشگاهی در راستای ارتباط سازنده صنعت و دانشگاه است. شرکت پالایش نفت تبریز از مجموعه هایی است که عملکردی فعال در حوزه پذیرش و آموزش کارآموزان دانشگاهی داشته و هر ساله بر اساس مجوز هیئت مدیره، موافقت مدیرعامل و ظرفیتی که بخش های مختلف دارند، در رشته های مختلف فنی، شیمی و ... مرتبط با فعالیت های پالایشگاه کارآموز پذیرش می کند.
کد خبر: ۱۳۷۷۳۷۴
به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی ، در همین راستا در دوره کارآموزی سال 1401 که مطابق هر سال از پایان امتحانات تیرماه تا انتهای مرداد ادامه دارد، 80 نفر کارآموز در این مجموعه پذیرش شدند که از این تعداد 38 نفر دانشجوی دختر و 42 نفر دانشجوی پسر بودند. بیشترین تعداد کارآموز در این دوره متعلق به دانشجویان رشته مهندسی شیمی با 36 دانشجو بود و سایر دانشجویان در رشته های مهندسی مکانیک، مهندسی نفت، مهندسی برق، مهندسی ابزار دقیق، مهندسیHSE، مهندسی کنترل، شیمی کاربردی و سایر رشته های مرتبط تحصیل می کردند. این کارآموزان ابتدا به صورت کوتاه مدت آموزش تئوری دیده و سپس با توجه به رشته تحصیلی در واحدهای مختلف به کار گرفته شدند. 

غلامرضا باقری دیزج، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز در مراسم اختتامیه دوره کارآموزی شرکت پالایش نفت تبریز که صبح چهارشنبه 26 مردادماه در سالن همایش این شرکت برگزار گردید، شروع هر کار عملی در سراسر دنیا را مستلزم وجود فرضیه های علمی و بررسی های تئوریک دانسته و افزود: یکی از اصول علمی در دنیا و در همه علوم،  بکر بودن تئوری است و هیچگاه از یک تئوری تکراری استفاده نمی شود.

وی تئوری و عمل را دارای یک رابطه منطقی دانسته و خاطر نشان کرد: اگر تئوری و عمل به نحو شایسته ای به هم متصل نشود این رابطه منطقی دچار اختلال شده و نتیجه آن را در عقب ماندن کشور از قطار توسعه خواهیم دید.

باقری ادامه داد: دانشجویان در ابتدا به علم آموزی و فراگیری دانش نیاز دارند که این مرحله در مراکز دانشگاهی و زیر نظر اساتید محقق می شود اما مرحله بعدی مشاهده و فراگیری کاربرد تئوریهای علمی در حیطه عمل است. در این مرحله است که دانشجویان می توانند با تجاربی که در حیطه عمل کسب کرده اند، چیزی بر علم بیافزایند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز با اشاره به حرکت دنیا در راستای تبدیل مراکز صنعتی به مرکز علم آموزی، گفت: جهان امروز به سمتی حرکت می کند که مراکز صنعتی، علم را تولید می کنند زیرا علم باید در اختیار این مراکز باشد و مشکلات آنها را حل نماید.

وی ریشه مطالعات دانشگاهی را مشکلات و نیازهای بخش صنعت دانسته و اظهار داشت: اگر صنعتی شکوفا می شود، به دلیل رشدی است که در نیروی انسانی و مردم کشور صورت گرفته است و اگر غیر از این باشد، رشد آن صنعت پایدار نخواهد ماند و به سرعت دچار میرایی خواهد شد.

باقری توجه به کاربردهای عملی در کنار تحصیلات دانشگاهی را اقدامی ضروری برای همه دانشجویان تلقی نموده و افزود: دانشجویان در یک محیط عملی باید در پی چرایی هر آنچه می بینند باشند و اگر پاسخ این چرایی در اختیار کارشناسان و متخصصان مجموعه باشد، به آن دست خواهند یافت و اگر خارج از علم کارشناسان باشد، خودشان با تحقیق، مطالعه و همفکری به آن دست می یابند. 

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز دانشی که بر پایه جستجو کسب شود را دانشی عمیق و ماندگار دانسته و خاطر نشان کرد: امیدوارم همه دانشجویان بتوانند بدون توجه به برخی سیاه نمایی ها در فضای مجازی، نقش خود را در پیشرفت و توسعه ایران اسلامی به خوبی ایفا نمایند. وی در پایان سخنان خود با اشاره به تلاش مستمر شرکت پالایش نفت تبریز برای حفظ سرزندگی و به روز بودن مجموعه از راههای مختلف مانند ارتباط با دانشگاه، گفت: ارتش سایبری استکبار و صهیونیسم جهانی همه تلاش خود را می کند تا در فضای مجازی، یأس و نامیدی به جامعه ما تزریق کند پس باید از هر آنچه نفعی برای ما ندارد، دوری کنیم. امیدوارم با کمک شما جوانان بتوانیم آینده ای درخشان تر برای مردم عزیزمان رقم بزنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها