رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان گفت: در راستای اجرای طرح توانمندسازی فرهنگی محلات، فعالیت‌های فرهنگی و هنری در هشت محله شهر سنندج آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۷۵۹۰۶

 کردستان- جام جم آنلاین- امین مرادی صبح امروز چهارشنبه در نشست خبری در سنندج اظهار داشت: از سال گذشته اجرای طرح توانمندسازی فرهنگی در محلات هدف در دستور کار حوزه هنری کردستان قرار گرفته و در گام نخست این طرح در2 محله ننله و نایسر انجام شد.

وی با اشاره به عملکرد موفق حوزه هنری کردستان در راستای انجام فعالیت های هنری در این 2 محله در شهر سنندج، یادآور شد: در سال جاری تعداد محلات هدف در سنندج به هشت محله افزایش پیدا کرده و به همین دلیل قرار است همزمان با ادامه فعالیت های ما در ننله و نایسر، در محلات فرجه، عباس آباد، گلشن، تقتقان، شهدا و گردی گرول سنندج فعالیت های هنری انجام شود.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان اضافه کرد: در قالب اجرایی کردن این طرح، ابتدا مهمترین ظرفیت‌های هر محله با استفاده از نظرات کارشناسان و افراد صاحب نظر و همچنین تحقیق میدانی شناسایی شده و سپس متناسب با وضعیت موجود فعالیت‌های فرهنگی و هنری دنبال می شود.

وی با اشاره به همکاری نزدیک حوزه هنری با سایر ادارات و سازمان های دولتی مسوول در این بخش، افزود: نگاه حوزه هنری به فعالیت‌های فرهنگی و هنری در محلات، بر پایه بازشناسی از هویت هر محله و ساکنان آن است.

مرادی با بیان اینکه حضور حوزه هنری در محلات هدف کوتاه مدت و موقت نیست، یادآور شد: ما تلاش می کنیم با برنامه‌ریزی مناسب خود اهالی محل درگیر فعالیت شده و در ادامه نیز با استفاده از ظرفیت های مردمی این فعالیت‌های فرهنگی و هنری ادامه داشته باشد.

وی به فعالیت های پیش بینی شده برای اجرا در محلات اشاره کرد و افزود: ما در گام نخست برای هر محله هدف، یک گزارش تصویری بر پایه عکس تهیه کرده و تمام ظرفیت ها و استعدادهای محله و همچنین مشکلات و کاستی های آن در این گزارش به نمایش درمی آید.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان ادامه داد: در گام بعدی و همزمان با این مهم، زمینه شناسایی و ثبت نام از علاقه مندان به تئاتر و سرود فراهم شده و ضمن برگزاری دوره های آموزشی رایگان با استفاده از ظرفیت اساتید برجسته هنر نمایش و سرود فراهم شده و این دوره آموزشی در نهایت منجر به تولید اثر و اجرای آن می شود.

وی اظهار داشت: در گام بعدی ضمن شناسایی استعدادهای محله، مستند و کتاب هر محله نیز تولید و عرضه می شود که در قالب این 2 اثر بیشتر ظرفیت‌ها و استعدادهای محله و الگوهای موفق آن مورد توجه قرار می گیرد.

مرادی با اشاره به همکاری و مشارکت خوب دفاتر تسهیلگری در راستای انجام فعالیت‌های هنری در محلات هدف سنندج، بیان کرد: هدف اصلی ما تلاش در راستای توزیع عادلانه ظرفیت‌ها و استعدادهای هنری در تمام محلات سطح شهر بوده و به همین دلیل از ظرفیت‌های در اختیار در این راستا بهره‌مند خواهیم شد.

وی با اشاره به روند فعلی فعالیت‌های هنری در محلات هدف شهر سنندج، افزود: در حال حاضر ضمن تعیین اساتید، کار ثبت‌نام از علاقه مندان برای گروه های تئاتر و سرود در دفاتر تسهیلگری آغاز شده و همزمان با این مهم نیز کار عقد قرارداد با هنرمندان فیلمساز و نویسنده برای تولید اثر در این 2 بخش نیز آغاز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها