استاندار یزد با بیان اینکه چشم انداز استان، تبدیل شدن به یکی از قطب های علمی و فناوری در سطح بین المللی است گفت : فاز نخست کارخانه نوآوری یزد در روز 25 مردادماه جاری و در جریان سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان به بهره برداری می رسد .
کد خبر: ۱۳۷۵۸۷۸

به گزارش خبرنگار جام جم انلاین یزد، مهران فاطمی در حاشیه نشست هماهنگی بهره برداری از فاز اول کارخانه نوآوری یزد و با تاکید بر اینکه افتتاح واقعی یک پروژه صرفا به معنی افتتاح ساختمان آن نیست، اظهارداشت: با وجود قابلیت افتتاح فاز اول کارخانه نوآوری یزد از مدت ها قبل، اما رویکرد ما افتتاح واقعی پروژه پس از اتمام کلیه مراحل و تامین نیازهای آن و در نهایت استقرار تیم ها و شرکت های دانش بنیان در کارخانه نوآوری؛ به محض افتتاح بود.

وی کارخانه نوآوری یزد را یکی از پروژه های آغاز شده در دولت دوازدهم و به پایان رسیده در دولت سیزدهم عنوان و افزود: این کارخانه که محصول کار جمهوری اسلامی ایران است باید تبدیل به محل جوشش علم و فناوری شده و شاهد حضور نیروی انسانی فعال و انجام فعالیت های گسترده، معنادار و تاثیرگذار در آن باشیم.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش وقتگذاری برای حوزه علم و فناوری و تلاش در جهت تحقق اهداف و چشم اندازهای متصور برای این حوزه را یکی از مصادیق عمل صالح دانست و گفت: خوشبختانه در استان یزد اجماع خوبی بر مسئله علم و فناوری قرار گرفته و باید با بهره گیری از ظرفیت های موجود زیرساخت های این حوزه را ارتقاء و نیازهای آن را مرتفع کنیم
وی به ارائه طرح بورسیه شغلی دانشجویان در واحدهای تحقیق و توسعه؛ توسط استان اشاره و خاظرنشان ساخت: این طرح یکی از طرح های ابتکاری برای اشتغال زبده ترین، بهترین و خوش فکر ترین استعدادهای کنکور سراسری در واحدهای تولیدی استان است.

فاطمی با اشاره به اجرای طرح مذکور در استان؛ برای نخستین بار در  کشور، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر تعدادی از رشته های مشمول این طرح، در دفترچه سازمان سنجش وزارت علوم قرار گرفته و داوطلبان کنکور سراسری می توانند با انتخاب این کد رشته ها، آینده شغلی خود در واحدهای تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی استان را تضمین کنند‌.

وی با اشاره به دغدغه ها و ابهامات موجود در زمینه سربازی پذیرفته شدگان در رشته های مشمول طرح بورسیه شغلی، گفت: براساس گفتگوهای انجام شده با بنیاد نخبگان، این گروه از افراد به عنوان سرباز صنعت، خدمت سربازی خود را می گذرانند.

فاطمی طرح مزبور را نشان دهنده تاثیرگذاری و راهگشایی اراده جمعی و پیگیری جدی بر تحقق یک موضوع؛ با توکل بر خدا دانست و افزود: با اتکا بر منابع انسانی ارزشمند یزد، می توان یزد را به یکی از قطب های علمی و فناوری دنیا و کانون جوشش علم، دانش، فناوری، تولید دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان تبدیل کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها