رییس بسیج رسانه استان گیلان راه اندازی نظام صنفی رسانه را مطالبات بحق خبرنگاران دانست و گفت: پیگیری این مطالبه نیازمند عزمی جدی و یاری همه نهادهای مرتبط است.
کد خبر: ۱۳۷۵۸۷۱

گیلان-جام جم آنلاین-سرهنگ مهدی پارسا اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده صنف زحمتکش خبرنگاران، عدم وجود نظام صنفی رسانه است که امیدواریم این نظام صنفی بزودی راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه مطالبات خبرنگاران نباید محدود به هفته خبرنگار شود، افزود: با وجود اینکه اکثر خبرنگاران امنیت شغلی ندارند، باید از هر تریبونی استفاده کرد تا معضلات و مشکلات این قشر برطرف شود و از سوی دیگر نیز باید خبرنگاران نیز مطالبات خود را از روشهای مختلف پیگیری و دنبال کنند.

رییس بسیج رسانه استان گیلان ادامه داد: همچنین مسئولان نیز باید پیگیر مشکلات و معضلات خبرنگاران در بخش‌های مختلف همچون بیمه ، مسکن و سایر موارد باشند تا هر ساله شاهد کاهش مشکلات خبرنگاران باشیم که البته این امر باید به طور جدی از سوی مسئولان ذیربط پیگیری شود.

به گفته پارسا، از سوی دیگر برای ارتقای سطح فنی و کیفی خبرنگاران ، بسیج رسانه گیلان با همکاری و تعامل با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هچنین خانه مطبوعات گیلان، مترصد برگزاری کلاس های آموزشی با حضور اساتید مجرب است.

وی در ادامه به تاثیرگذاری نقش خبرنگاران در جامعه اشاره و بیان کرد: هر روز باید روز خبرنگار نامگذاری شود زیرا هیچ پدیده‌ای بدون حضور خبرنگاران ثبت نمی شود و خبرنگاران نقش تاثیرگذاری در جوامع دارند.

رییس بسیج رسانه استان گیلان بر پاسخگویی مداوم مسئولان به مطالبات مردمی رسانه ها و انتقاد پذیری تاکید کرد و گفت: انتقادات سازنده‌ای که از سوی خبرنگاران مطرح و ارایه می‌شود، مشکل‌گشای معضلات جامعه است و به همین دلیل مسئولان باید سعه صدر خود را در خصوص انتقادات بالا ببرند و تعامل مناسبی را با خبرنگاران داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها