گزارش «جام‌جم» از افزایش فعالیت هکرها با لینک‌های آلوده

جولان هکر‌های نوجوان

رئیس پلیس فتای البرز به کاربران در خصوص کلاهبرداری‌های مختلف اینترنتی در ماه محرم هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۷۴۷۷۰

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

سرهنگ جلیلیان گفت: برخی افراد در فضای مجازی تحت عنوان «نذری اینترنتی» از مردم کلاهبرداری می‌کنند که هوشیاری در مقابل ترفند این افراد ضروری است.

رئیس پلیس فتای البرز افزود: این افراد با انگیزه کلاهبرداری از کاربران با ایجاد سایت و صفحه جعلی اقدام به دریافت کمک‌های مردمی تحت عنوان نذورات کرده ضمن آنکه درخلال عملیات پرداختی مردم حساب‌های آنان را رمز گشایی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد پرداخت نذورات را دارند به صفحه‌های معتبر مراجعه کنند تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.

سرهنگ جلیلیان افزود: این افراد با جلب اعتماد مردم درفضای مجازی با دریافت مبالغی به عنوان نذری و یا کمک به افراد نیازمند حساب کاربران را هک کرده و سپس نسبت به برداشت آن اقدام می‌کنند.

او گفت: رواج باج افزار‌ها و افزایش سوء استفاده‌های احتمالی در این ایام متصور است و این افراد با ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود که برخی از آن‌ها آلوده به بدافزار بوده و به محض دانلود، به سیستم قربانی نفوذ کرده و اطلاعات کاربر را به سرقت می‌برند.

به گفته سرهنگ جلیلیان: کاربران باید نسبت به دریافت فایل‌ها از منابع نامعتبر دقت لازم را داشته باشند و از دانلود و نصب این گونه نرم افزار‌ها خودداری کنند.

او گفت: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.http://jamejamonline.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها