چرا در هزاره سوم و عصر اینترنت هم هنوز برخی فریب رمال‌ها را می‌خورند؟

جولان رمال‌ها در دنیای مجازی

کلاهبرداری نتیجه اعتماد به رمال‌ها و جادوگران در فضای مجازی است

سرگیجه سرنوشت در برج‌های فلکی

اگر در گذشته جادوگران و فالگیر‌ها را در محله‌های خاصی از شهر و در خانه‌های قدیمی و اتاق‌هایی تاریک و با فضایی رعب‌انگیز می‌توانستید پیدا کنید، امروز یک کلیک کافی است تا شما را به رمال‌های فعال در فضای مجازی برساند و گره از بخت و اقبال‌تان بگشاید. بازگرداندن معشوق، دعای مهر ومحبت، بستن زبان مادرشوهر وجاری! و هزارویک جمله پیام و ترفند دیگر که می‌تواند افرادی را که در رابطه‌هایشان به مشکل برخورده‌اند یا گرهی در زندگی دارند که از مسیر‌های عادی تاکنون نتوانسته‌اند به نتیجه برسند به سمت خود بکشد.
کد خبر: ۱۳۷۴۱۹۰
نویسنده زهرا چیذری - روزنامه‌نگار

به گزارش جام جم آنلاین، افراد طعمه رمال‌ها به‌جای آن‌که سرنوشت خودشان را خود در دست گیرند و آینده را با تلاش خود بسازند، سراغ جادوگران حقیقی و مجازی می‌روند تا در برج‌های فلکی آینده‌ای که دوست دارند را بی‌توجه به آینه گذشته برای خود تصور کنند و حرف‌هایی را که دوست دارند از زبان فالگیر، جادوگر و رمال‌ها بشنوند و برایش پول‌های آنچنانی هم خرج کنند و خیلی وقت‌ها کلاه‌شان برداشته شود.

گرایش به بخت‌گشایی و فال و جادوگری در قرن بیست‌ویکم و عصر دانش و تکنولوژی و در شرایطی که بشر توانسته برای بسیاری از پدیده‌های دنیای پیرامونش دلایل علمی و منطقی پیدا کند شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما انگار قانون پایستگی خرافات حتی از قانون پایستگی انرژی هم جدی‌تر است! بر همین اساس خرافات هیچ‌گاه ازبین‌نمی‌رود و تنها از شکلی به شکل دیگر تغییر می‌کند. با وجود این، کم نیستند افرادی که در دنیای امروز هم مانند گذشته‌های دور به دنبال آن هستند تا از طریق رمل و اسطراب و جادو و با گشت‌وگذار در برج‌های فلکی سرنوشت خود را تغییر دهند و بدون کمترین تلاشی برای ساخت آینده، به کمک جادوگران و فالگیر‌ها آینده را بسازند.

به‌روزسانی جادوگری

در دنیای امروز رمال‌ها هم خود را به‌روزرسانی کرده‌اند و علاوه‌بر حضور در مناطق بالای شهر و خانه‌های آنچنانی و وقت‌های طولانی برای ملاقات و نوشتن طلسم و گشایش گره‌ها! در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هم حضور دارند. رمال‌ها و جادوگر‌های مجازی هم مانند نسخه حقیقی‌شان اغلب اوقات کمترین چیزی از جادو و جنبل نمی‌دانند و فقط با پهن کردن دام بر سر راه کسانی که برای بهبود شرایط زندگی‌شان به دنبال میانبر می‌گردند، این افراد را سرکیسه می‌کنند.
هرازچند گاه پرونده‌های کلاهبرداری در قالب فالگیری و جادوگری در فضای مجازی رسانه‌ای می‌شود و پلیس فتا موفق می‌شود تا برخی از این افراد را دستگیر کند.
با تمام این‌ها برخی شرایط اجتماعی و حتی اقتصادی هم به بازار این کلاهبرداران و شیادان رونق داده و موجب شده تا هیچ‌گاه این بساط جمع نشود. به بیان دیگر ابهام در آینده و به‌نتیجه‌نرسیدن اهداف از مسیر‌های معقولی همچون تلاش و کوشش یا تحصیلات و کار موجب می‌شود تا باور افراد به شانس و جادو و مسائلی از این دست پررنگ‌تر شود و با قرارگرفتن در مسیر افرادی که می‌کوشند با جملات و صحبت‌های فریبنده سر آن‌ها را کلاه بگذارند، راحت‌تر حرف‌های این شیادان را باور می‌کنند و در دام می‌افتند.

افتادن در دام میانبر‌ها

برخی افراد هم به‌جای تلاش و کوشش و حرکت در مسیر درست همیشه می‌کوشند تا از مسیر‌های میانبر به مقصد برسند. این در حالی است که در واقعیت هیچ مسیر میانبری برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد و اگر در گذشته هیچ بذری برای زندگی‌مان نکاشته باشیم، بدیهی است که هیچ جادوگر و فالگیری و هیچ غول چراغ‌جادویی نمی‌تواند در آینده ما را به موفقیت و شادکامی برساند. اینجاست که داشتن چنین تفکراتی موجب می‌شود به‌جای اعتماد به تلاش و کوشش یا کمک‌گرفتن از کارشناسان و مشاوران برای مشکلات و چالش‌هایی که ممکن است در زندگی عاطفی یا خانوادگی خود درگیر آن شده باشیم، برخی‌هایمان به امید عبور از مسیر میانبر سراغ جادوگر و فالگیر‌ها می‌رویم و در این مسیر نه‌فقط به موفقیت نمی‌رسیم بلکه ممکن است داروندارمان را هم ازدست‌بدهیم.

ایستگاه پایانی، اعتماد به رمال‌های مجازی

آمار کلاهبرداری‌های مجازی در پوشش رمالی و فالگیری رو به افزایش است. سرهنگ‌دوم علی‌محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به کلاهبرداری افراد شیاد با عنوان دعانویسی و رمالی در فضای مجازی به شهروندان هشدار می‌دهد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا درباره نحوه عملکرد این افراد می‌گوید: «این کلاهبرداران با ارائه یک شماره‌حساب که اغلب بی‌هویت است، از قربانیان می‌خواهند پول را به حساب اعلامی آن‌ها واریز کنند تا نسخه رمالی یا دعانویسی را دریافت کنند، اما همیشه این موضوع به دریافت مبلغی از کاربران ختم نمی‌شود و این کلاهبرداران با سوءاستفاده از ناآگاهی افراد، ایشان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و اقدام به سرقت اطلاعات کارت‌اعتباری آن‌ها و سوءاستفاده‌های مالی می‌کنند.»

منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها