قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال برگزار شد؛

برنامه کامل لیگ بیست و دوم فوتبال ایران

سرمربی جدید آبی‌ها همه چیز را بر اساس حدس و گمان پیش می‌برد

مردی با چشمان بسته

ریکاردو ساپینتو دیگر خودش می‌داند در استقلال چه خبر است. می‌گویند وقتی ساپینتو به ایران آمد تا قراردادش را با استقلال ببندد در رابطه با یک نکته مهم درباره استقلال آگاهی نداشت.
کد خبر: ۱۳۷۴۱۷۵
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
به گزارش جام جم آنلاین، او نمی‌دانست آبی‌پوشان پایتخت بدون باخت قهرمان ایران شده‌اند. حتی می‌گویند او تصور یک تیم متمول و پر از ستاره را داشته است. کلا تصورات دیگری از استقلال داشت، اما به جای این‌که دستپاچه شود سعی کرد خودش را با شرایط وفق بدهد. مثلا الان خوب می‌داند نه تنها باید برای حفظ عنوان قهرمانی فصل اخیر استقلال بجنگد بلکه باید نیم نگاهی هم به رکورد‌های خوب استقلال داشته باشد از جمله همان رکورد بدون شکست. ساپینتو برای این‌که خودش را با شرایط جدید استقلالی‌ها وفق بدهد تا امروز تلاش زیادی کرده است. اما آنچه که جسته و گریخته از اردوی آبی‌ها به گوش می‌رسد این که بیش از اندازه متکی به نظرات دیگران است و حتی گاهی چشم بسته درباره بودن یا نبودن یک بازیکن تصمیم می‌گیرد.

فقط با تجربه‌ها

سرمربی پرتغالی آبی‌ها فقط ستاره می‌خواهد، بازیکنی که بتواند ۹۰ دقیقه بدود. او همین روز‌های اول نشان داد که میانه خوبی با بازیکنان جوان و نیمکت‌نشین ندارد. با توجه به ماموریت بسیار سنگینی که دارد فقط روی بازیکنانی سرمایه‌گذاری می‌کند که فصل پیش هم به طور ثابت در ترکیب استقلال بودند. از این رو است که ساپینتو هیچ توجهی به بازیکنان رده‌های سنی استقلال ندارد و با این‌که برای افزودن آن‌ها به ترکیب تیم دستش باز است چنین چیزی نمی‌خواهد.

دستان باز ساپینتو

ساپینتو یک استثنای بزرگ قائل شده است. هر چند او نیاز مبرمی به ستاره تمام‌کننده دارد، اما این روز‌ها به عزیزبک آمانوف، هافبک-مهاجم توجهی ویژه می‌کند آن هم در حالی که این بازیکن ازبکستانی فصل گذشته در تیم تحت هدایت فرهاد مجیدی چندان فرصت بازی کردن نداشت. ساپینتو به خوبی متوجه شده که خط حمله تیمش دچار اشکال است حتی اگر از لحاظ داشتن بازیکن اوضاع بهتر از فصل گذشته باشد. شگفت آن‌که استقلال با همان خط حمله ایراددار به مقام قهرمانی رسید. ولی ساپینتو نباید آنقدر‌ها هم روی بخت و اقبال حساب باز کند. دستان او بر خلاف مجیدی باز است و دیگر بهانه‌ای نباید باشد.

حتی نگاه هم نکرد؟

مرد پرتغالی لیست مازاد را هم اعلام کرده است. رضا آذری، زکریا مرادی، امین قاسمی‌نژاد، فردین رابط، سینا خادمپور، آرش داجلیری و متین کریم‌زاده دیگر جایی در استقلال ندارند. البته این بازیکنان فصل گذشته هم در استقلال کارایی خاصی نداشتند. گفته می‌شود ساپینتو حتی به عملکرد برخی از این بازیکنان نگاه هم نکرده و صرفا با مشورت این و آن برخی از بازیکنان را در لیست مازاد قرار داده است؛ و بالاخره کاوه ساپینتو در روز‌های اخیر روی مدیران استقلال فشار آورد که هر چه سریعتر مقدمات جذب دو بازیکن مورد نظر او را فراهم کنند. یکی از این دو بازیکن کاوه رضایی بود که بالاخره قرارداد رسمی بست. نکته جالب این است که ساپینتو هنوز شناخت کاملی از این بازیکن ندارد. از شما چه پنهان حتی نامش را هم نشنیده بود.

آرش هم آمد

آرش رضاوند هم به استقلال برگشته است. او شاد و خندان هم برگشت و در بدو بازگشت با ساپینتو عکس یادگاری انداخت. ساپینتو به مسؤولان استقلال گفته که او را به هر شکل ممکن در استقلال حفظ کنند. رضاوند در نیم فصل به طور قرضی راهی فولاد شده بود، اما در لیگ شماره ۲۲ مجددا بازیکن استقلال خواهد بود.
یک فصل دیگر از قرارداد این بازیکن با استقلال باقی مانده است. رضاوند حسرت بزرگ خود را بابت همراهی نکردن در مسیر قهرمانی استقلال عنوان کرده است.

مرد ۲ گانه

ساپینتو مرد عجیبی است، به این ترتیب که هم می‌تواند بسیار خوشحال و سرزنده به نظر برسد و در کنار آن همزمان جدی باشد. می‌گویند ساپینتو بسیار پرجنب و جوش است و البته بزرگ‌ترین ایراد او در بدو ورود این است که بیش از اندازه متکی به نظرات دیگران شده. همین می‌شود که چشم بسته بازیکن می‌گیرد و بازیکن می‌دهد. هواداران می‌خواهند خوشبین باشند. شاید ساپینتو دقیقا همان کسی باشد که خاطرات خوش فرهاد مجیدی را تکرار کند.

دو نکته برای ساپینتو

۱- در دیدار تدارکاتی اخیر استقلال با یک تیم لیگ یکی به نام گنچلربیر در اردوی ترکیه، بازیکنان تا توانستند به دیرک دروازه کوبیدند. این نخستین زنگ خطر برای استقلال است. آبی‌ها در لیگ بیست و دوم برای دفاع از عنوان قهرمانی خود نباید به دیرک بزنند. زدن به دیرک دروازه حاکی از خطرناک بودن خط حمله یک تیم نیست، این نشان می‌دهد که خط حمله همان تیم اشکال دارد و بازیکنان دقت زیادی ندارند.

۲- ساپینتو در خط حمله پنج بازیکن اسمی دارد. آرمان رمضانی، سجاد شهباززاده و کاوه رضایی سرآمد اسمی‌های استقلال هستند. ساپینتو که همین الان هم مدام از این و آن مشورت می‌گیرد می‌تواند بین این اسمی‌ها بالاخره یک تمایز منطقی قائل شود؟ او باید بداند نیمکت‌نشینی هر یک از این بازیکنان خودش یک چالش بزرگ خواهد بود.
 
منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها