شهرداریزد خبرداد:

جدا سازی آب مورد نیاز فضای سبز از شبکه آب شرب / توجه ویژه مدیرت شهری به حفاظت از زیست محیط

یزد - شهرداریزد با اشاره به اهمیت موضوع محیط زیست وحفظ شرایط زیست محیطی برای بهرمندی نسل های آینده گفت : باید برنامه ریزی ویژه ای در مدیریت شهری برای حفاظت از زیست محیط شهری مورد توجه قراربگیرد.
کد خبر: ۱۳۷۲۹۳۰

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین ازیزد ، ابوالقاسم محی الدینی درنشست خبری به مناسبت به مناسبت روزجهانی بدون پلاستیک اظهارداشت: یکی از اهداف شهرداری درسال جاری دربخش خدمات شهری تفکیک و جدا سازی آب مورد نیاز فضای سبزازشبکه آب شرب می باشد که از ابتدای سال جاری 50 انشعاب از شبکه آب شرب شهرخارج شده و امید است50 انشعاب بزرگ نیزتا پایان سال جدا سازی می شود .  

 وی بر لزوم اصلاحاتی در این طرح با  لحاظ استفاده ازآب انباری بلا استفاده درمسیر  آبیاری فضای سبز تاکید کرد وافزود: استفاده از این آب انبارها و اماکن تاریخی که بیشتر آنها به زباله دانی تبدیل شده می تواند ضمن صرفه جویی در منابع مالی برای ایجاد مخازن مورد نیازموجب احیای این جاذبه های گردشگری نیز شود.

  محی الدینی تصریح کرد: برای اجرای این طرح منتظراعتبارات ملی نخواهیم ماند و تلاش می کنیم کل شبکه آبیاری فضای سبز شهری را تا سال آینده تفکیک کنیم چرا که از این طریق صرفه جویی یک میلیون و 200هزارمترمکعبی آب شرب در شهر یزد رقم  خواهد و تا اواخرشهریورماه آب تصفیه پساب شهر یزد به شبکه آبیاری فضای سبز شهری تزریق شود .

شهرداریکی دیگر از موضوعات در اولویت دار شهرداری را جایگزین لامپهای کم مصرف به جای لامپهای پرمصرف در معابر شهری خواند و تصریح کرد: در این رابطه برای جذب 500میلیارد تومان اعتبارپیگیری شده درصورت ورود سرمایه گذاری دراین بخش شاهد اتقاق بزرگی برای شهرخواهیم بود .

تولید روزانه 300تن زباله درشهر

معاون خدمات شهری شهرداری هم در این نشست موضوع محیط زیست را ازاهم  وظایف مدیریت شهری ذکر کرد و افزود: بودجه سازمان های زیر مجموعه مدیریت خدمات شهری مورد بررسی قرارگرفته وخوشبختانه برای امسال افزایش اعتبارخوبی را درحوزه های مختلف شاهد خواهیم بود. 

حمیدرضا رحیمدل به تولید روزانه 300تن زباله درشهر یزد اشاره کرد و افزود : امسال سه میلیارد  تومان برای تجهیزکارخانه پردازش زباله شهرمنظورشده و خط پردازش 300تنی این واحد درماه های آتی در قالب اعلام فراخوانی به بهره بردار واگذارخواهد .

  وی یکی از اهم اقدامات در دستورکارسازمان سیما منظر شهری شهرداری را استفاده از روشهای نوین ابیاری ذکر کرد و افزود: طرح ابیاری زیرسطحی که می تواند در کاهش تبخیر آب مورد نیاز فضای سبز این شهر موثر باشد هم اکنون دربخشهای از شهر در دست اجرا است . 

 رحیمدل به تامین آب مورد نیاز برای آبیاری 900هکتاروسعت فضای سبز شهربا کمک 11حلقه چاه خبر داد و افزود : دراین رابطه جداسازی آب شبکه شرب ازآب خام برای فضای سبز اقدامات خوبی دردست اجرا است و 280 میلیارد تومان در این رابطه در خواست شده که تاکنون 50میلیارد آن از مجموعه شهرداری تامین و فعالیت در این زمینه  شروع شده است .

زنده گیری حیوانات بلا صاحب سطح شهر

معاون شهرداریزد با اشاره به اقدامات موثر شهرداری برای زنده گیری حیوانات بلا صاحب سطح شهر از ایجاد یک پناهگاه ازدو سال قبل برای عقیم سازی و نگهداری حیوانات خبر داد و گفت :  تنها در 4ماه ابتدایی سال تعداد 1500 قلاده حیوان بلا صاحب از سطح شهر جمع آوری شده است .

وی طرح صیانت ازباغهای شهر را نیز در دستورکاراین سازمان عنوان کرد و گفت  : باغات شهر یزد مورد تهدید و تفکیک قرار گرفته  لذا طرح صیانت  برای حفظ باغات  بزرگ شهر با هدف تبدیل به بوستانهای شهری مورد  اهتمام و توجه است .

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها