رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد:

هرس غیراصولی درختان کانون زبان بدون مجوز از شهرداری یزد بوده است

صرفه جویی 25 درصدی آب در فضای سبزیزد با روشها ی نوین آبیاری

یزد - رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبزشهرداری یزد گفت : با توجه به مشکل کم آبی شهریزد برای آبیاری فضای سبز شهر، از طرح ترکیبی ایجاد فضای سبز و فضای خشک برای بهبود آبیاری سیما و منظرشهربهره گرفته ایم که در این طرح 25درصد صرفه جویی آب با استفاده از روش های آبیاری نوین زیر سطحی صورت گرفته است .
کد خبر: ۱۳۷۱۱۱۸

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد ، محمد حسن منصوری زاده در جریان برگزاری توررسانه ای و بازدید خبرنگاران از طرح ها ی این سازمان در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: طرح ترکیبی ایجادفضای سبز و فضای خشک با توجه به  کاهش منابع آبی استان و مشکل کاشت چمن و گیاهان پرآبخواه در شهر یزد اجرا می شود که در اجرای این طرح برای ایجاد فضای سبز شهری در کناردرختان کم آبخواه، گل کاری وفضاهای باقی مانده با برش های چوب پرمی شود .

وی درخصوص سرانه فضای سبز شهری یزد افزود: درحال حاضر890 هکتارفضای سبز درشهر یزد وجود دارد به طوری که سرانه فضای سبزشهریزد برای هرشهروند 0.16متراست که ازمیزان متوسط کشوری0.4 کمتر می باشد ولذا برای جبران این سرانه کاشت گل ها و گیاهان کم ابخواه را در دستورکارقرار داده ایم .

منصوری زاده تصریح کرد : در سال گذشته بیش از 168هزار گونه گل  و264هزار گیاه کم ابخواه متناسب با شرایط جوی شهر یزد پرورش و در شهر کاشت شده است.

 وی در خصوص کاهش مصرف آب در این بخش گفت : روش آبیاری نوین زیرسطحی فضای سبزشهراجرا شده  که با استفاده از این روش 25درصد در مصرف آب جلوگیری خواهد شد و علاوه براین تاکنون 58 انشعاب آب شرب از فضای سبز شهریزد حذف شده  و حذف 30 انشعاب آب نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد .  

منصوری زاده استفاده از پساب در پارک محیطی کویررا از اقدامات در حال اجرای  شهرداری عنوان کرد و خاطر نشان ساخت : اجرای این طرح از طرح ها ی مهم شهرداری است و در تلاش هستیم از این پساب در دیگر فضا های سبز شهر هم استفاده کنیم

وی افزود: لزوم فرهنگسازی برای نگهداری ازفضای سبز شهری گلها و گیاهان ، استفاده از آب خاکستری برای آبیاری فضای سبز، که توجه بیشتر مردم را می طلبد ،استفاده از روش های نوین ابیاری وحمایت از استارت آپ های پاک علم وفناوری نیز در دستورکاراین سازمان بوده که نوید دهنده حمایت های مادی از طرح های اجرایی و کار آمد را به دنبال خواهد داشت .

 بازدید ازبوستان محیطی کویرمعروف به اکو پارک گلخانه و اجرای طرح کشف بافت، طرح آبیاری نوین به صورت زیرسطحی، جدا سازی شبکه آب فضای سبز، طراحی و اجرای فضای سبزترکیبی، طرح نصب سردیس ها ی شهدای انقلاب و طرح پارک باد و سایه در شهرک فراز از طرح های سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری یزد بودکه در این تور رسانه ای مورد بازدید اهالی رسانه قرار گرفت. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها