همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر؛

چهارمین جشنواره اجتماعی« نه به اعتیاد» در استان یزد برگزارمی شود

یزد - رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت : چهارمین جشنواره اجتماعی« نه به اعتیاد» با شعار همه با هم نه به اعتیاد همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر در استان یزد برگزارمی شود .
کد خبر: ۱۳۷۰۹۳۵

 به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد، حجت الاسلام مجتبی صداقت درنشست خبری با اصحاب رسانه استان در این خصوص اظهارداشت: متاسفانه یزد درشاهراه مواصلاتی حمل مواد مخدر قرار گرفته و مواد مخدر و جرائم مربوط به آن در صدرجرائم زندانهای کشور و استان قرار گرفته و به همین منظور چهارمین جشنواره اجتماعی «نه به اعتیاد » به همت سازمان فرهنگی و اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و دیگر دستگاه های مرتبط با این حوزه ، همزمان همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدردر استان یزد برگزارمی شود .

 وی افزود: اعتیاد مادر بسیاری از آسیب های اجتماعی بوده به طوری که بر اساس ارزیابی های صورت گرفته شده درکشور، مواد مخدر در راس 5 آسیب اجتماعی اول کشور قرار دارد وچهارآسیب دیگر نیز به نوعی مرتبط با مواد مخدرو مسئله اعتیاد است.

معاون شهردار یزد تصریح کرد: رویکردهای مختلفی درهردوره برای مبارزه با مواد مخدردرکشورمان دنبال شده ولی طراحی و اجرای رویکرد ثابتی دراین حوزه الزامی می باشد.

مقابله با مواد مخدر وظیفه تمام عناصر نظام است

وی براهمیت موضوع فرهنگسازی درصدرامورمربوط به این حوزه تاکید کرد وگفت: قطعا مسائل سیاسی ،اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی می تواند بسترساز بروز آسیبهای اجتماعی مانند مواد مخدر و اعتیاد باشد .

صداقت با بیان اینکه مقابله با مواد مخدروظیفه تمام عناصر مدیریتی و فرهنگی نظام است افزود : آسیب های مواد مخدرفراگیربوده و اگر خانواده ای در گیراین چالش شود تمام اجزای اجتماعی ،اقتصادی و فرهنگی جامعه نیز درگیر این چالش می کند .

وی برگزاری رویدادهای فرهنگی وهنری را آغازی برای فرایند ساماندهی و رفع مشکلات حوزه اجتماعی نظیر مواد مخدر دانست و گفت : دست اندرکاران این حوزه باید مراقب باشند با برگزاری این چنین رویدادهایی، اصل موضوع که تدوین و اجرای راهکار رفع موضوع می باشد فراموش نشود.

اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر مهمترین هدف جشنواره

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی ورزشی شهرداری یزد ادامه داد : این جشنواره از روز اول تیرماه به مدت 8 روز در شهرمیراث جهانی یزد برگزارمی شود و شعار این جشنواره « همه با هم نه به اعتیاد » می باشد و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر مهمترین هدف این رویداد فرهنگی هنری و اموزشی می باشد .

 صداقت خاطر نشان ساخت : برنامه ها ی در دست اجرا تنها بسترساز مبارزه با مواد مخدراست و باید عزم جدی در این حوزه شکل بگیرد و خبرنگاران و فعالان اجتماعی مطالبه گری را تنها از دستگاه هایی که درخط اول مبارزه با مواد مخدر هستند را مطالبه گری نکنند بلکه باید از متولیان و عواملی که بستر سازدر این زمینه هستند نیز مطالبه کنند .

وی برگزاری مسابقه پیامکی، برپایی بازارچه توانمندسازی بانوان، ایجادکارگاههای مشاوره رایگان، اجرای برنامه های میدانی، ساخت مستند، اکران فیلم ،اجرای همایش دوچرخه سواری وبرگزاری کارگاه های آموزشی را از جمله اقدامات و برنامه ها ی تدوین شده برای برگزاری این جشنوراه عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها