گفت‌و‌گوی اختصاصی تپش با معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا

کاربران شبکه‌های اجتماعی زود باورند

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ خبر داد

کلاهبرداری از مردم در پوشش میوه‌ فروش سیار

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت دو کلاهبردار مسلح که با روش اسکیمر چندین میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبرداد.
کد خبر: ۱۳۷۲۰۲۴

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ داوود معظمی گودرزی دراین‌باره گفت: چندی پیش تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و اعلام کردند که مبالغی به‌صورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است که پس از اخذ اظهارات مالباختگان، رسیدگی به این پرونده در دستورکار ماموران قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود در این زمینه را آغاز کردند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتای پایتخت مشخص شد همه قربانیان این پرونده بعد از خرید از یک میوه فروش سیار در تهران حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

گودرزی ادامه داد: افسران پلیس فتا تهران بزرگ در مرحله تحقیقات پرونده متوجه شدند مجرمین تحت پوشش میوه فروشان دوره‌گرد با یک خودروی وانت بار در تهران مشغول کار شده و پس از کپی‌برداری کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان کرده‌اند که با بررسی های تکمیلی و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند این افراد را شناسایی و پس از تشریفات قضایی، هر دو متهم را در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل کنند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فتای تهران بزرگ، وی با اشاره به اینکه دستگیرشدگان از سابقه‌داران کلاهبرداری به روش اسکیمر هستد و چندین مرتبه توسط پلیس فتا دستگیر شده‌اند، خاطرنشان کرد: متهمان در حین دستگیری مسلح بودند و یک قبضه سلاح کمری نیز از این افراد کشف شد. این افراد پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شکات پرونده و مستندات جمع‌آوری شده توسط پلیس به کلاهبرداری از بیش از ۳۰ نفر با این روش اعتراف کردند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ افزود: شهروندان برای پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها