اگر قصد راه اندازی یک وب سایت اینترنتی را داشتید، راه‌های زیادی پیش روی شماست که بهترین و به صرفه ترین آن راه، استفاده از وردپرس است؛ اما به طور کلی وردپرس چیست؟ سؤالی که شاید برای شما نیز ایجاد شده باشد.
کد خبر: ۱۳۷۱۷۳۹

در پاسخ باید اشاره نماییم که برای راه اندازی وب سایت باید از یک سیستم مدیریت محتوا استفاده نموده و یا برنامه نویسی کنید.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که با نصب آن بر روی یک هاست یا سرور می‌توانید به سادگی و راحتی همچنین در مدت زمان کوتاهی، یک سایت را راه اندازی نمایید.

طراحی سایت با وردپرس به سادگی و به سرعت انجام می‌شود و افراد این اجازه را دارند تا بدون مشکل یک سایت را راه ‌اندازی کنند و با استفاده از پنل مدیریتی آن (وردپرس یا پشتیبانی سایت)، محتوای سایت خود را مدیریت نموده و بخش‌های جدیدی را به آن اضافه کنند.

وردپرس چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده و روان وردپرس را توضیح بدهیم، "وردپرس" عبارت است از یک سیستم مدیریت محتوای سایت ساز که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا به راه اندازی انواع گوناگونی از وب سایت و وبلاگ بپردازید. با اطمینان بر اساس تجربیات شخصی و نمونه‌‌های مشاهده شده به جرأت می‌توانم این اطمینان را به شما بدهم به دلیل انعطاف بالایی که سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارد با استفاده از آن قادر خواهید بود تا اقدام به راه اندازی هر نوع وب سایت با وردپرس نمایید.

به زبان حرفه ای تر وردپرس عبارت است از یک سایت ساز متن باز و رایگان تحت وب که در دسته CMS ها Content Management System قرار دارد. همانطور که اشاره کردیم وردپرس به صورت رایگان و متن باز است که می‌توان آن را جزء دسته نرم افزارهای دنیای آزاد قرار داد. به معنی این است که اگر دستی در برنامه نویسی و کد نویسی داشته باشید، قادر هستید تا هر نوع شخصی‌سازی بر روی وردپرس انجام داده و سایت دلخواه خود را با استفاده از آن طراحی و پیاده سازی نمایید.

به عنوان مثال یک وکیل می تواند که برای ارتقای شغل و درآمد خود طراحی سایت وکالت انجام دهد که گاسی وب به عناون بهترین شرکت طراحی سایت اینجاست تا این خدمات را به شما ارائه کند.

چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای (CMS) متن باز (open source) تحت وب و رایگان است، شما با این نرم‌افزار مدیریت محتوا می‌توانید محتوا و مطالب سایتتان را به‌ راحتی مدیریت نمایید.

با استفاده از وردپرس می‌توان گونه‌های متفاوتی از وب ‌سایت را بسازیم. وردپرس شامل تعداد زیادی قالب متنوع و پوسته‌های وردپرسی است همچنین افزونه‌های وردپرس به شما کمک می‌کند تا بخش‌های مختلفی را به سایت خود اضافه نمایید.

شما می‌توانید با کمک وردپرس یک سایت را بدون نیاز به مهارت برنامه ‌نویسی یا کمک گرفتن از برنامه‌ نویس راه‌ اندازی نمایید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (cms) همه ‌کاره و چند منظوره تحت وب است که با زبان PHP برنامه ‌نویسی شده و شما می‌توانید با آن انواع سایت‌های وبلاگی، شخصی، فروشگاهی، شرکتی و هر نوع سایت دیگری را راه ‌اندازی نمایید. به طور مثال می‌توانید از آن برای طراحی سایت صنعتی، پزشکی، املاک، فروشگاهی و ... استفاده کنید.

با وردپرس چه سایت‌هایی می‌توان راه اندازی کرد؟

وردپرس چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که میدانید قبل از راه اندازی هر سایتی شما نیاز به خرید دامنه و خرید هاست دارید تا سایت خودتان رو راه اندازی کرده و بالا بیاورید؛ اما اگر قصد دارید تا وردپرس را به صورت آزمایشی و تفریحی استفاده کنید، می‌توانید تا با نصب آن در لوکال هاست، اقدام به طراحی و پیاده سازی ایده مورد نظر با وردپرس نموده و ببینید که آیا اصلاً سایتی که قرار است با وردپرس بسازید نیازهای شما رو به طور کامل برطرف می‌کند یا نه؟

پس قبل از هر کاری لازمه تا پیش نیازهای لازم در رابطه با راه اندازی و ساخت سایت با وردپرس را کسب کنید که برای این مورد پیشنهاد می‌نماییم از گاسی وب که بهترین شرکت طراحی سایت در رشت و سئو است کمک‌های لازم را بگیرید. "گاسی وب" در تمامی مراحل ساخت سایت و خدمات پشتیبانی سایت وردپرس همراه شما خواهد بود. پس همین حالا از طریق سایت ما اقدام کنید.

امنیت وردپرس چگونه است؟

زمانی که یک سایت هک شده و مورد نفوذ قرار می‌گیرد کلیه اطلاعات موجود در سایت مورد سرقت قرار خواهد گرفت. در بدترین و ناامیدانه ترین شرایط، برخی افراد پس از نفوذ بدون این که چیزی متوجه بشوید، با قرار دادن کدهای مخرب در بخش‌های مختلف وب سایت کاری می‌کنند که اطلاعات سایت شما را به صورت دائمی استخراج نمایند. در ظاهر همه چیز در سایت شما به درستی کار می‌کند و مشکلی نمی‌بینید، اما اطلاعات مهم سایت شما و کاربرانی که در سایتتان هستند مدام در حال درز کردن به جایی است. پس از همین حالا که شروع به نصب وردپرس می‌نمایید، لازم است همه روش‌های افزایش امنیت وردپرس را به کار ببندید و از هک سایت و نفوذ در وردپرس جلوگیری نمایید.

از طرفی هم تأمین امنیت یک سایت صرفاً محدود به سیستم مدیریت محتوا نیست و به هاست و سرور شما هم برمی‌گردد که باید در سطح بالایی از نظر امنیتی قرار داشته باشد؛ بنابراین در اولین قدم سعی کنید از هاستی استفاده نمایید که امنیت بالایی داشته باشد.

سرعت وردپرس و سازگاری با سئو

امروزه به دلیل پیشرفت روش‌های بهینه ‌سازی وب سایت‌ها، منابع متغیر جهانی مدت زمان لازم برای لود شدن یک ‌سایت را 1 الی 3 ثانیه در نظر گرفته‌اند. اگر سرعت بارگذاری سایت شما از 3 ثانیه بگذرد و تا 7 ثانیه هم طول بکشد، می‌توان گفت در همان مقدار استاندارد سرعت قرار دارید ولی ترافیک و بازدید کاربران از سایت کمتر می‌شود. در بعضی از وب‌ سایت این مدت تا مرز 10 ثانیه یا بیشتر هم طول می‌کشد که در این صورت باید تلاش کنند تا این مدت ‌زمان را کاهش بدهند، زیرا که در غیر این صورت با مشکلات زیادی از سوی کاربران روبرو خواهند شد.

شما می‌توانید این افزونه‌ها را به عنوان یک مجموعه کامل در نظر گرفته و از آن‌ها استفاده کنید؛ زیرا هریک از آن‌ها تکمیل کننده افزونه دیگر است؛ مثلاً اینطور نیست که یکی از آن‌ها تنها برای بهینه سازی تصاویر وب‌سایت مورد استفاده قرار بگیرد. این افزونه‌ها کاملاً رایگان می‌باشند و شما می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها برای افزایش سرعت سایت خود استفاده نمایید.

جمع بندی

با بررسی شرایط موجود در بازار تجارت الکترونیک امروزی، مشخص است که داشتن یک وب سایت برای هر تجارت، وبلاگ، فروشگاه و موارد بسیار دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین علت، آشنایی با یکی از روش‌های طراحی سایت مانند وردپرس به عنوان 1 گام مهم برای پیشرفت کسب ‌و کار تلقی می‌شود. در این مطلب، ابتدا به سؤال وردپرس چیست پاسخ داده و در بخش‌های بعدی به بررسی بیشتر و جامع‌تر آن، همراه با معرفی مزایا و ویژگی‌های خاص وردپرس پرداختیم.

بخش پایانی مقاله نیز به بررسی مراحل ایجاد یک سایت وردپرسی اختصاص داده شده است. در نهایت می‌توان گفت که وردپرس پلتفرمی ساده برای ایجاد وب سایت به حساب می‌آید که امنیت بالا و امکانات بسیاری دارد و یادگیری آن به علاقه ‌مندان حوزه وب پیشنهاد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها