باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد:

انحلال باشگاه خبرنگاران جوان تکذیب شد

کد خبر: ۱۳۷۱۵۴۵
نویسنده علی بخشی‌زاده - معاون صدای رسانه‌ملی
امروزه با جنگ رسانه‌ای روبه‌رو هستیم و رسانه‌ای قوی‌تر است که در جهت‌دهی به افکار عمومی مؤثر عمل کند. جنگ نرم در حقیقت شامل هرگونه اقدام روانی و تبلیغات رسانه‌ای است که جامعه هدف یا گروه را نشانه می‌گیرد. برای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و رسانه‌ها و مقابله با جنگ رسانه‌ای دنیای غرب باید به نقش رسانه بیش از پیش اهمیت بدهیم.

دست‌اندرکاران رسانه‌ملی برآنند که با تصمیم‌گیری کارآمد با طراحی و تدوین راهبرد‌های مناسب و تولیدات مؤثر در حوزه‌های آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی با حفظ منافع ملی بتوانند در تقویت وحدت و انسجام ملی و ایجاد تحرک و نشاط در جامعه نقش داشته باشند. در این میان، رادیو به دلیل ویژگی منحصر به فردش، تأثیری عمیق بر مخاطبان داشته و بستری مهم برای تحقق اهداف سازمان صداوسیماست. چشم‌انداز رادیو، تحقق شعار «رسانه اسلامی با رسالت جهانی» و تبدیل شدن به رسانه مرجع است.

اهداف کلان این حرکت را در این گزاره‌ها می‌توان جست‌وجو کرد: ترویج و تقویت سبک زندگی اسلامی - ایرانی، ترویج و تقویت گفتمان امام (ره) و رهبری معظم انقلاب بر بنیاد پیشرفت همه‌جانبه و ایجاد عدالت در جامعه، صیانت از افکار عمومی در برابر تحریکات رسانه‌های بیگانه و پیشگیری از تأثیرپذیری مخاطبان از باور‌ها و جهان‌بینی غیردینی، تعمیق و نهادینه‌سازی حاکمیت ارزش‌های اسلامی و فضاسازی برای درونی‌شدن باور به کارآمدی دین در تدبیر همه‌جانبه امور زندگی نزد جامعه و مخاطبان هدف، الگوسازی صحیح برای افراد جامعه به‌ویژه جوانان و تقویت هویت اسلامی - ایرانی برای آحاد جامعه، ایجاد فضای نشاط و امید در جامعه در جهت ترغیب افراد به تلاش و فعالیت بیشتر، کمک به تبیین و تحقق فرهنگ اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی، غنی‌سازی اوقات فراغت مردم و تقویت همبستگی و انسجام ملی.

همچنین راهکار‌های رسانه‌ای برنامه‌سازی عبارتند از: ارائه و انعکاس اخبار و رویداد‌ها و اطلاع‌رسانی صحیح، ایجاد تمایز و تنوع با تولید برنامه‌های متمایز و شاخص، برقراری تعامل مؤثر و مستمر با مخاطبان، استفاده از پژوهش‌های کاربردی، توانمندسازی نیروی انسانی از طریق حفظ، پرورش و شناسایی نیرو‌های متعهد و کارآمد، استفاده از کارشناسان خبره، استفاده مؤثر و افزون‌تر از قالب‌های نوین، مناسک‌سازی آیینی و مذهبی به منظور تقویت وحدت و همبستگی ملی، تبیین و تشریح مستمر دیدگاه‌های حضرت امام و رهبر معظم انقلاب، پرداختن به مصادیق تهاجم فرهنگی و چگونگی مقابله با آنها، توجه به موضوع خانواده، تبیین و تشریح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و چگونگی تحقق و اجرایی شدن آنها، توجه ویژه به مناسبت‌ها و راه‌اندازی رادیو‌های مناسبتی و فصلی، بازنگری مستمر جدول پخش شبکه‌ها، توجه به نیاز‌های روز مخاطبان، توجه به ایده‌های نو با سازوکار‌هایی مثل رفتار‌های حمایتی، تشویق و پاداش، نظارت و ارزیابی مستمر برنامه‌ها با هدف ارتقای کیفی، بهره‌گیری مؤثرتر از موسیقی فاخر و زبان فارسی معیار در برنامه‌ها و حفظ و ترویج آنها.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها