دفتر ریاست‌ جمهوری فرانسه:

خواستار بازگشت نفت ایران به بازار هستیم

یک مقام ریاست جمهوری فرانسه امروز اعلام کرد: سران گروه ۷ درباره برجام گفتگو می‌ کنند.
کد خبر: ۱۳۷۱۲۹۰

به گزارش جام جم آنلاین، یک مقام ریاست جمهوری فرانسه امروز یکشنبه اعلام کرد که سران گروه ۷ قرار است در خصوص برجام نیز گفتگو کنند.

به گزارش رویترز، این مقام ریاست جمهوری فرانسه در این خصوص ادامه داد که گفتگوی سران کشورهای عضو گروه ۷ پس از دیدار «جوزف برورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقامات ارشد در تهران روی می دهد.

مقام فرانسوی مذکور در این باره اضافه کرد: مذاکرات بین تیم های ما تشدید شده است.

این در حالیست که علیرغم اذعان چند باره آژانس بین المللی انرژی اتمی به عدم انحراف تهران از مفاد توافق هسته ای، اروپا در قبال خروج یکجانبه آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ میلادی و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل رفتار منفعلانه را پیشه خود قرار داد و از عمل به تعهداتش ذیل توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی شانه خالی کرد.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر در پیامی توئیتری به تشریح نتایج سفر خود به تهران پرداخت و افزود که در این سفر بن بست اخیر مذاکرات وین برای برچیدن تحریم‌های ایران رفع گردید.

بر اساس این گزارش، جوزف بورل در صفحه توئیتر خود نوشت: نتیجه مهم سفر من به ایران این است که بن بست اخیر را رفع کردیم و مذاکرات متوقف شده پیرامون برجام از سرگرفته خواهد شد.

این در حالی است که «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز شنبه پس از رسیدن به تهران و دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران هم در پیامی توییتری بدون اشاره به انفعال اروپا در قبال تعهداتش به ویژه پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ ای در سال ۲۰۱۸ میلادی، نوشته بود که هدف اصلی سفرش «شتاب بخشیدنی جدید به مذاکرات و بازگرداندن توافق هسته‌ ای برجام به مسیر اصلی آن» است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره ادامه داد: در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران پیرامون ازسرگیری مذاکرات ایران و آمریکا در روزهای آینده با تسهیل تیم من برای حل آخرین مسائل باقیمانده توافق کردیم. روابط دوجانبه ما پتانسیل بسیار زیادی دارد، اما بدون برجام کارآمد، نمی‌توانیم روابط خود را به طور کامل گسترش دهیم.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها