رییس کل دادگستری استان کردستان از افزایش 15درصدی پرونده های شکایت به دستگاه قضایی در استان کردستان خبرداد.
کد خبر: ۱۳۷۰۷۸۱

 کردستان- جام جم آنلاین- حجت الاسلام سید حسین حسینی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه درجمع اصحاب رسانه استان گفت: در سال 99تعداد372هزار و 810پرونده ودرسال 1400تعداد 375هزار و 471پرونده وارد دادگستری استان کردستان شده است که شامل پرونده های وارده ،مختومه و رسیدگی شده می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: با تلاش همکاران دادگستری استان تعداد زیادی از پرونده های در جریان موجود در دادگستری کسر شده اند که تعداد2هزارو 600پرونده مربوط به سال 99 و تعداد21هزار پرونده مربوط به سال 1400می باشد.

رییس کل دادگستری استان کردستان در ادامه به افزایش ورودی پرونده های شکایت به دستگاه قضایی استان اشاره کرد و افزود:در سال گذشته 15درصد افزایش پرونده های ورودی شکایت به دستگاه قضایی داشته ایم که شامل 425هزار پرونده بوده است.

 وی همچنین بیان داشت: در راستای تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی، دادگستری استان اقدام به جذب 31قاضی برای تسریع دررسیدگی به پرونده های قضایی و همچنین ایجاد20شعب رسیدگی در دادگستری استان کردستان  نموده است.

رییس کل دادگستری استان کردستان در ادامه بیان داشت: بیشترین آمار پرونده های دعاوی کیفری در دادگستری مربوط به موضوعاتی همچون توهین به اشخاص،سرقت،ضرب جرح عمدی،تهدید،تصادفات رانندگی،تهمت و‌افترا،تصرف عدوانی،کلاهبرداری،تحصیل مال از طریق نامشروع ود دعاوی حقوقی شامل مطالبه وجه،اعسارازپرداخت محکومان به،مطالبه خسارت،طلاق توافقی،بطلان معامله،مطالبه اجرت المثل،ابطال سند رسمی،مطالبه وجه چک و سفته والزام به تنظیم سند رسمی می باشد.

وی درادامه خاطرنشان کرد: یکی از کارهای خوبی که دربحث پرونده های تصادفات رانندگی انجام شده رسیدگی این پرونده ها در شورای حل اختلاف بوده که موجب تسریع و کاهش زمان رسیدگی به آنها که باتوجه به بیمه شخص ثالث ومدارک پزشکی قانونی دیه افراد توسط بیمه در همان جا پرداخت خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی  به بحث مشارکت های مردمی اشاره کرد و گفت:یکی از نکات کلیدی سند تحول مشارکت های مردمی می باشد که شامل استفاده از ظرفیت های مردم در تحقق اهداف سند تحول،استفاده از ظرفیت های مردمی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و حوزه صلح و سازش می باشد.

وی ادامه داد: در سال 99آمار صلح و سازش 29درصد بوده که این رقم در سال 1400به 37درصد افزایش داشته که شاهد رشد 8درصدی در حوزه صلح و سازش بوده ایم و 22قصاص نیز منجر به صلح و سازش شده است.

 حسینی در ادامه به بالا بردن سطح آگاهی مردم در حوزه های حقوقی اشاره کرد و افزود:اگر میزان آگاهی مردم در بحث حقوقی افزایش یابد مردم کمتر دچار مشکلات قضایی خواهند شد وپرونده های کمتری نیزوارد دستگاه قضایی میشوند.

 رییس کل دادگستری استان کردستان درادامه به اقدامات مهم دادگستری استان اشاره کرد و افزود: از مهمترین اقداماتی که توسط دادگستری در حال پیگیری است بحث جلوگیری از ورودوخروج و توقف تانکرهای حامل مواد سوختی در مرکز استان و شهرستانها،ثبت رسمی مشاورین املاک درحوزه معاونت پیشگیری از جرم دادگستری،ایجاد سامانه الکترونیکی در دادگستری جهت تسریع رسیدگی به پرونده ها و اجرای احکام،نظارت بر دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، ایجاد6دفتر پیشخوان خدمات الکترونیک در زندانهای استان ،ورود به موضوع افراد فاقد هویت و‌بدون شناسنامه و رسیدگی به واحدهای نیمه تعطیلی و‌تعطیل و تعیین تکلیف آنها،جلوگیری از فساد اداری می باشد.

 وی در پایان گفت: در سال گذشته 504مورد پرونده فساد اداری مورد رسیدگی قرار گرفته و درحوزه برخورد و تذکر مدیران درخصوص ترک فعل مدیران در سال 99تعداد46مورد ودرسال 1400تعداد117مورد تذکرداشته ایم که رشد 150درصدی داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها