چگونه بهترین سرور hp را انتخاب کنیم؟

اگر بخواهید سرورهای با نشان تجاری HP خریداری کنید، با دنیایی از مدل‌ها و سری‌های گوناگون مواجه می‌شوید.
کد خبر: ۱۳۷۰۶۲۹

به همین دلیل شاید نتوانید سرور مناسبی را با توجه به نیازها انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. البته در صورتی که شناخت جزئی به سری‌های مختلف سرورهای HP داشته باشید، دیگر در انتخاب مدل مناسب با مشکل مواجه نخواهید شد.

در مطلب «چرا باید سرور HP بخریم؟» درباره ویژگی های مهم سرورهای اچ پی خواندید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا بدانید که کدام مدل سرور HP برای استفاده شما مناسب است.

سرورهای مخصوص رک مناسب کاربری‌های سنگین

در صورتی که به دنبال سروری هستید که از استفاده سبک تا سنگین‌ترین پردازش‌ها نیازهای شما را پاسخ دهد، باید به سراغ سرورهای پرولیانت (Proliant)‌ اچ پی سری DL‌ بروید. این دسته از سرورهای برند HP با استانداردهای سرورهای رک یا خوابیده طراحی شده و دارای طیف گسترده‌ای مدل با سخت افزارهای متفاوت هستند. به طوری که می‌توان سرورهای سری DL‌ را با تعداد هسته‌های پردازشی بالا، میزان حافظه رم قابل توجه و سریع، فضای ذخیره‌سازی کافی و درگاه‌های PCIe خریداری کرد. همچنین سرورهای سری DL دارای چند مدل مختلف هستند که هر کدام برای نوع کاربردی خاص توصیه می‌شوند.

چگونه بهترین سرور hp را انتخاب کنیم؟

HP DL380 Gen10

در صورتی که مدل DL360‌ توان کافی برای استفاده شما را ندارد، بهتر است به سراغ مدل قوی‌تر یعنی نسل دهم سری DL380 بروید. این سری سرورهای برند اچ پی از پردازنده‌های توانمند سری زئون (Xeon) اینتل نسل اول، دوم و سوم پشتیبانی کرده و توانایی کار با 26 هسته پردازشی در توان 150 وات را دارند. همچنین سرورهای سری DL380 برای استفاده به عنوان پشتیبان‌گیری، ذخیره اطلاعات و مجازی سازی توصیه می‌شوند و توانایی اجرای نرم افزارهای سنگینی را دارند.

در نهایت باید بدانید که سرور مدل DL380‌ از کارت‌های گرافیکی انویدیا (Nvidia) مدل T8 پشتیبانی کرده و عملکرد خوبی در استفاده‌های خاصی مانند، دیپ لرنینگ، محاسبات سنگین، رندرگیری در پروژه‌های گرافیکی، یادگیری ماشین ارائه می‌دهد.

HP DL360 Gen10

بدون شک سرور HP DL360 Gen10 بهترین مدلی است که می‌توانید برای استفاده اداری برای شرکت‌های کوچک و حتی کسب و کارهای بزرگ خریداری کنید. سرور HP DL360 Gen 10 به خاطر استفاده از شاسی‌های SFF و LFF دارای انعطاف‌پذیری بالایی برای پیکربندی است.

dl360 g10 از پردازنده‌ی intel Xeon Scalable بهره می‌برد که قابلیت پشتیبانی از 4 تا 28 هسته در توان 205 وات را دارد. همچنین این سرور از کارت‌های گرافیکی Nvidia در مدل‌های NVIDIA Tesla T4 16GB، NVIDIA Quadro RTX 4000 و NVIDIA Quadro P2200 پشتیبانی می‌کند.  بهترین کارایی آن در دیتا سنترها، مجازی سازی و پایگاه‌های داده با محاسبات بالا است.

HP DL560 Gen10

کسب و کارهای بزرگ که یک سرور HP‌ قدرتمند نیاز دارند، بهتر است که توجه ویژه‌ای به مدل DL560 داشته باشند. در این مدل با 4 پردازنده در 2 یونیت طرف هستیم. پردازنده‌های که نام زئون گلد و پلاتینیوم را یدک می‌کشند و جزو قوی‌تری پردازنده‌های مخصوص سرور بازار هستند. همچنین این پردازنده‌های قدرتمند فضای ایده‌آل برای 48 درگاه رم DIMM ایجاد کرده تا بتوان ظرفیت رم را به 6 ترابایت افزایش داد. البته رم‌های از نسخه DDR4‌ با سرعت 2933 MT/s خواهند بود. با وجود چنین ارقامی در مشخصات فنی، سرور DL560 به هر نوع استفاده سنگینی پاسخ مثبت می‌دهد.

سرورهای ایستاده یا Tower

در موارد بسیاری کسب و کارها برای راه اندازی و نگهداری از سرورها محدودیت فضا ندارند. به همین دلیل به سراغ سرورهای ایستاده یا برجی می‌روند که از نظر قابلیت ارتقاء دارای وضعیت ایده‌آلی هستند. اگر شما هم می‌خواهید یک سرور ایستاده با برند اچ پی خریداری کنید، باید به سراغ سری ML این برند بروید. در این سری سرورهایی قرار می‌گیرند که دارای مشخصات فنی مختلف بوده و برای کسب و کارهای کوچک، متوسط یا بزرگ توصیه می‌شوند.

چگونه بهترین سرور hp را انتخاب کنیم؟

Proliant ML30 Gen 10

سرور پرولیانت ML30 نسل دهم جزو سرورهای قدرتمند برای دفاتر اداری کوچک، شعبات با دسترسی از راه دور، پلتفرم‌های ابری است که هزینه چندان زیادی روی دوش خریدار نمی‌گذارد. در این سرور یک پردازنده زئون اینتل قرار گرفته که از 64 گیگابایت رم DDR4‌ پشتیبانی خواهد کرد. همچنین باید بدانید که پردازنده سرور دارای 6 هسته پردازشی بوده و سرعت قابل قبولی برای کاربردهای گوناگون دارد.

در صورتی که سرور ML30 را برای ذخیره اطلاعات نیاز دارید، باز هم این مدل عملکرد مناسبی را از خود نشان می‌دهد. در این سرور 61.44 ترابایت فضای ذخیره‌سازی وجود دارد که برای استفاده‌هایی مثل حافظه‌های ذخیره‌سازی و پشتیبان‌گیری رقم ایده‌آلی محسوب می‌شود.

Proliant ML110 Gen 10

سرور اچ پی مدل ML110 یکی دیگر از سرورهای برجی با یک واحد پردازشی است که عملکرد، امنیت و قیمت مناسبی دارد. در نسل دهم مدل ML110 شاید یک بدنه با عمق کمتر از 19 اینچ هستیم که در هنگام روشن بودن سرور صدای چندان زیادی از آن شنیده نمی‌شود. به همین دلیل سرور ML110 برای راه اندازی در دفاتر کوچک ایده‌آل خواهد بود. همچنین این سرور از قابلیت‌های جذابی مانند اتصال دو واحد پردازش گرافیکی، 6 درگاه رم، اسلات PCIe و... پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند که واحد پردازشی سرورهای ML110 زئون اینتل بوده که حداکثر از 192 گیگابایت رم DDR4‌ پشتیبانی خواهد کرد.

Proliant ML350 Gen 10

بدون شک Proliant ML350 Gen 10 یک سرور برجی دو سوکت ایمن با قابلیت ارتقاء بالا است که به هر کسب و کاری توصیه می‌شود. این مدل از دو پردازنده سری اینتل زئون پشتیبانی کرده که با حداکثر 28 هسته پردازشی قدرت سرور را افزایش می‌دهند. همچنین وجود 24 درگاه رم DIMM باعث می‌شود که بتوان میزان رم را با توجه به فشار سرور افزایش داد. در این سرور امکان استفاده از گرافیک‌های قدرتمندی مانند سری 4000، 6000 و 8000  انویدیا RTX و T4 تسلا نیز وجود دارد.

سرورهای میکرو برند اچ پی، ایده‌آل برای استفاده‌های سبک

در صورتی که نمی‌خواهید مبلغ زیادی بابت خرید سرور بپردازید و استفاده سنگینی هم از سرورها ندارید، میکرو سرورهای برند اچ پی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. در این سرورها پردازنده زئون E گنجانده شده که از 32 گیگابایت رم DDR4 پشتیبانی می‌کند. البته که این اعداد در مشخصات فنی نشان می‌دهد که سرورهای میکرو اچ پی با وجود ابعاد و قیمت ناچیز عملکرد ایده‌آلی دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها