همه چیز درباره دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

اکنون به جهت مستهلک شدن دستگاه‌های تصفیه آب داخل ایران، املاح و رسوبات مختلفی در آب شرب و لوله کشی شهرهای مختلف مشاهده می گردد.
کد خبر: ۱۳۷۰۶۲۸

این مورد در باره شهر‌های بزرگی مانند تهران هم مشاهده شده و حتی بدتر از بقیه شهرهای دیگر ایران هم میباشد. زنگ زدگی و رسوبات درون شاه لوله‌های انتقال آب هم مزید بر علت شده‌اند تا کیفیت آبی که در نهایت به دست مصرف کننده خانگی می‌رسد، بسیار کاهش پیدا کند. متاسفانه همه این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا بیمارهای کلیوی و گوارشی به شدت افزایش بیابند.

قطعا با این رویه نمی‌توان زندگی کرد و به همین خاطر باید از دستگاه‌های تصفیه آب شخصی استفاده نمایید. ولی همواره استفاده از آب شرب ما به خانه محدود نمی‌شود. ما به ناچار در محیط کار، رستوران یا محل تحصیل خود، باید از آب شرب آنجا استفاده کنیم.

بدین جهت است که بعضی از موسسات، مدارس، هتل‌های یا رستوران‌ها به فکر نصب دستگاه‌های تصفیه آب افتادند، تا با این کار، بر محبوبیت خود بیافزایند و به فکر سلامت افراد حاضر در این اماکن باشند در ادامه با دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی آب سازه همراه ما باشید.

مراحل تصفیه در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی

دستگاه‌‌های نیمه صنعتی برند‌های مختلف در این زمینه با یکدیگر تفاوت دارند. اما به صورت کلی، آب باید از حداقل پنج فیتلر مختلف عبور کند. این پنج فیلتر شامل فیلترهای فیلتر پلی پروپیلن، فیلترهای گرانول، فیلتر کربن بلاک، فیلتر ممبران و فیلتر پست کربن هستند. در مرحله اول تمام املاح درشت از آب جدا می‌شوند. زمانی که آب وارد فیلترهای گرانول شود، تمام کلرهای آزاد از آب جدا خواهند شد. سپس آب وارد فیلتر کربن بلاک می‌شود تا هر گونه بو، مزه و رنگ نامطبوع آب گرفته شود. سپس وارد فیلتر ممبران خواهد شد که مهم‌ترین فیلتر دستگاه‌های تصفیه محسوب می‌شوند. در این مرحله فرآیند اسمز معکوس انجام شده و آب وارد آخرین فیلتر می‌شود. در فیلتر پست کربن، هرگونه بو و مزه نا مطبوع یا مواد شیمیایی و کلرهای آزاد باقی مانده از آب جدا خواهد شد و آب آماده آشامیدن می‌شود.

اما برخی از دستگاه‌های تصفیه نیمه صنعتی قادراند تا PH آّب را نیز تنظیم کنند. همچنین برخی از مدل‌های بسیار گران قیمت، مجهز به نور ضد عفونی کننده UV هستند تا هرگونه میکرو ارگانیسم را از بین ببرند. حتی برخی از دستگاه‌های تصفیه به آب املاح معدنی مختلف را اضافه می‌کنند تا کیفیت آب مصرفی شما بالاتر رود. همچنین جالب است بدانید که این امکان در برخی از دستگاه‌ها وجود دارد تا با زریق اکسیژن بیشتر به آب، آن را تبدیل به یک نوشیدن انرژی‌زا طبیعی کنند!

خوشبختانه دستگاه‌های نیمه صنعتی هر یک تا دو سال نیاز به تعویض فیلتر دارند. همین مساله تعمیر و نگه‌داری از آنها را بسیار ساده‌تر می‌کند. در ضمن باید بدانید که معمولا دستگاه‌های نیمه صنعتی قادر‌اند تا در روز حدود هزار تا هزار و 600 لیتر آب را به شما تحویل دهند. پس در انتخاب خود دقت کنید.

فرق تصفیه آب نیمه صنعتی با تصفیه آب خانگی چیست؟

دستگاه تصفیه آب صنعتی و تصفیه آب نیمه صنعتی از نظر کارکرد و مکانیزم کلی عملکرد شبیه به دستگاه‌های تصفیه آب خانگی هستند با این تفاوت که برای مقیاس بزرگ تری از مصرف طراحی و تولید شده اند. در حقیقت این نوع از دستگاه هم همانند دستگاه تصفیه آب خانگی دارای مراحلی هستند که در هر مرحله از فیلتر معینی استفاده شده است. همچنین از آنجایی که بسیاری از کارخانه‌های صنعتی برای تولید محصولات خود به حجم بالایی از آب نیاز دارند، سرعت تصفیه آب باید بالا باشد؛ ضمن اینکه مخزن ذخیره آب تصفیه در تصفیه آب نیمه صنعتی و صنعتی نسبت به دستگاه تصفیه آب خانگی بسیار بزرگ تر است. تفاوت تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی به میزان تولید آب تصفیه شده برمی گردد؛ دستگاه‌های صنعتی معمولا در روز می‌توانند 4 متر مکعب به بالاتر از آب را تصفیه کنند اما دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی حجمی کمتر از این رقم را تصفیه می‌کند. از دستگاه‌های تصفیه آب نیمه صنعتی در مکان هایی مانند شرکت ها، ادارات و مجتمع‌های مسکونی استفاده می‌شود؛ این در حالی است که دستگاه‌های صنعتی برای مکان‌های بزرگ تر که مصرف بالایی دارند، مانند کارخانجات، بیمارستان‌ها و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند. میزان خروجی دستگاه‌های نیمه صنعتی و صنعتی از حداقل 1000 لیتر آغاز می‌شود و برای دستگاه‌های بزرگ تر تا 300 هزار لیتر در روز هم امکان تصفیه آب وجود دارد.

نکات اصلی در خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

با توجه به نکات اشاره شده در بالا اولین و مهم ترین نکته در خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی، برآورد میزان آب تصفیه شده مورد نیاز در روز است. نکته دیگری که باید در انتخاب محصول مورد توجه قرار گیرد، انتخاب تصفیه آبی است که به روش اسمز معکوس (RO) آب را تصفیه کند. مزیت این نوع از دستگاه‌ها مصرف انرژی کمتری دارند و امکان نصب، راه اندازی تاسیسات و استفاده از آنها هم بسیار آسان است. همچنین عمل سرویس‌های دوره ای دستگاه‌های اسمز معکوس به راحتی انجام می‌شود و تعویض فیلترهای آنها هم به ساده و آسان است. در ادامه نکاتی را درباره فروش تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی توضیح خواهیم داد.

محصولات بیشتر آب سازه: دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 200 گالن

بررسی فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب نیمه ­صنعتی

همانطور که گفته شد، سیستم تصفیه آب نیمه­صنعتی از فناوری اسمز معکوس برای حذف آلاینده­های موجود در آب استفاده می­کند. ممبران نیز اصلی ترین فیلتر در دستگاه تصفیه آب نیمه­صنعتی با سیستم تصفیه اسمز­معکوس می­باشد. این فیلتر توانایی حذف آلاینده­های آب را با دقت بسیار بالایی دارد.

معمولاً عمر فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب نیمه ­صنعتی تا ۲ سال است. اما این میزان نیز به دلیل عوامل زیر می­تواند متفاوت باشد:

  • مصرف آب: ظرفیت و میزان تصفیه آب فیلترهای ممبران مشخص است. بنابراین اگر مقدار آب مصرفی بسیار بیشتر از این مقدار باشد ، عمر فیلترهای ممبران کاهش می­یابد.
  • کیفیت فیلترهای پیش ­تصفیه: اگر فیلترهای پیش­تصفیه کیفیت خوبی نداشته باشند، عملکرد خوبی در حذف آلاینده های موجود در آب ندارند و همین امر موجب می­شود تا ذرات آلاینده موجود در آب به ممبران وارد شده و بر روی عمر آن اثر منفی بگذارد.
  • کیفیت پمپ تصفیه آب: اگر پمپ های دستگاه تصفیه آب نیمه ­صنعتی از کیفیت خوبی برخوردار نباشند، فشار کافی را برای حذف آلودگی های موجود در آب ایجاد نمی کند و این امر عمر ممبران را تا حد زیادی کاهش می­دهد.
  • مقدار کلر در آب: فیلترهای ممبران از پلی­آمید ساخته شده اند که ماده ای بسیار حساس در برابر کلر است. بنابراین اگر کلر توسط فیلترهای تصفیه آب قبل از تصفیه حذف نشود ، با ورود به فیلتر ممبران اکسید شده و از عمر آن می­کاهد.
  • کیفیت فیلتر ممبران: ممبران واحد اصلی تصفیه آب در دستگاه­های تصفیه آب نیمه صنعتی اسمز­معکوس می­باشد و اگر از کیفیت خوبی برخوردار باشد، توانایی خوبی در حذف آلاینده­های موجود در آب دارد و طول عمر بالایی دارد.
  • سختی آب: اگر سختی آب بسیار بیشتر از حد استاندارد باشد ، عمر ممبران کاهش می­یابد.

همچنین شما می توانید جهت آشنایی با تصفیه آب صنعتی آب سازه به لینک زیر مراجعه فرمایید:

www.absaze.com/%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d8%a8-%d8%b4%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%a9%d9%86-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa%db%8c/

درباره گروه صنعتی و تخصصی آب سازه

گروه صنعتی و مهندسی آب سازه در سال ۸۹، با تکیه بر دانش فنی مهندسین محیط زیست و آب دانشگاههای تهران، خواجه نصیر و صنعتی شریف و تجربیات اجرایی سایر عوامل شرکت، در تهران تاسیس شده است. امروزه این شرکت به عنوان یکی از شرکت های مهندسی بزرگ در زمینه تولید و تامین تجهیزات تصفیه خانه های آب و فاضلاب شامل انواع سیستم های فلزی، پلی اتیلنی، کامپوزیتی و ترکیبی فعال می باشد. پیدا کردن راه حل مناسب جهت تصفیه انواع پساب های صنعتی و بهداشتی و راهکارهای مهندسی جهت تصفیه و بهبود انواع آب های صنعتی و خاکستری، از خدمات اصلی شرکت و شعار ماست.

گروه مهندسی آب سازه در راستای عرضه خدمات زیست محیطی و مهندسی خود با بهره گیری از دانش روز و مشاوره با اساتید دانشگاههای معتبر کشور، اقدام به بروزرسانی توان فنی خود طی چندین سال فعالیت در عرصه این صنعت نموده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها